systeem start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter acra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Hallo,
Raar gedoe. PC werkt probleemloos. Ik doe vrijwel tegelijkertijd een lege schijf in de CD-drive en een MP3-speler in een usb-poort. Computer flipt, reageert nergens meer op. Ik wil de PC opnieuw opstarten maar de PC wil niet uit, blijft hangen in 't afsluitscherm. Na 10 minuten hou ik de aan/uit-knop 10 tellen ingedrukt en de PC valt uit. Dan weer aan. Nee dus, PC start niet op, blijft in het windows-XP opstartscherm hangen.
En <HELP> ook in veilige modus start PC niet op (eindeloos zwart scherm met knipperende cursor).
De lege cd die ik erin heb gedaan zit er nog in en krijg ik er niet uit, de CD-drive reageert niet op 't knopje. Ik heb nog een CD-drive, die gaat wel open dus stop ik daar de XP-schijf in maar kennelijk boot ie niet van die drive. Misschien kan ik dat in de bios aanpassen of kan ik dat beter niet doen en iets anders proberen?
En die CD kan ik die op een of andere manier uit die drive krijgen. Ik heb 't gevoel dat ie daarop hikt.
Alvast bedankt, Nora.

systeem start niet op.

Hallo.

Die cd kun je er uit krijgen.
De pc uitzetten en dan met eem paperclip in het kleine gaatje voor op de cd speler steken en dan gaat hij open, tenminste een klein stukje en dan kan je hem met de hand verder open doen.
Cd eruit halen dan de cd drive weer dicht duwen.
En dan de pc opnieuw opstarten.
Ik hoop dat het zo lukt.

Groeten Cees.

Gelukt !
En PC start gewoon op.
Hartstikke bedankt.
Nora

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan