systeem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Berichten
1.327
Iedere keer dat mijn harde schijf redelijk vol zit gaat mijn systeem traag.
Mijn vorige systeem 1,1 GHZ 128 MB en nu 2,4 256 MB draai even snel, moet ik meer geheugen kopen ?
Zoja is het aangeraden van 256 MB bij te zetten of beter 500 MB in één slag of speelt dat geen verschil ?
 
Zorg er ook voor dat je nog wat ruimte vrij heb op je harde schijf. Zit je boven de 90% gebruikt, dan kan je pc daardoor ook trager worden (uiteraard afhakelijk van de grootte van je schijf).
 
ja

Mijn harde shcijf is slechts 20GB, moet ik die vervangen door één van 100 of is het beter gewoon één bij plaatsen, kan dat standaard in ieder PC ?
 
Perssonlijk vermoed ik dat het een combinatie is van beperkt geheugen en weinig ruimte op je schijf (je geeft zelf al aan dat je met name problemen krijgt als je schijf bijna vol is). Als je dan bv ook nog een schijf hebt die draait met 5400 toeren per minuut, dan verergert dat het nog eens. 256 is eigenlijk wel het minimum voor XP. Meestal kan je gewoon een schijf bijplaatsen als je nog een plaatje op je IDE kable hebt. Al met al is het wel jammer want je processor komt zo niet helemaal tot zijn recht.
 
Het traag zijn van Windows kan liggen aan een aantal dingen :

- Virussen
- Spyware
- Overvolle temp mappen
- De harde schijf die vol zit

Noem maar op.

Ik zou sowieso de pc dagelijks scannen op spyware met adaware en spybot s&d.

De temp bestanden opschonen met dccleaner (link geef ik vanmiddag, zit nu op stage)

En verder geen overbodige programma's laten staan, maar verwijderen.

Verder is het inderdaad aan te raden om iets meer geheugen erbij te kopen. Met 512 loopt Windows echt lekker.

Het is trouwens ook belangrijk dat je de laatste updates en drivers hebt. Vaak scheelt dit ook een stuk in de performance.

Succes!
 
harde schijf

Mijn harde schijf van nieuwe PC is slechts 20GB, er zijn nu van die harde schijven die ik kan aansluiten op USB poort , zal het verhelpen als ik er één bijzet van 100GB of ten minste de meeste programma's op die overzet ?
 
Hi Eric!

De tips hierboven zijn meer dan duidelijk. Vooral wat Breezer zegt is 100% waar.
Download even het programma Disk Cleaner hier: http://www.snapfiles.com/get/diskcleaner.html

Zorg dat je ook alle plug-ins hebt (downloaden dus).
Start programma en vink alles aan. Vervolgens: Clean.
Als je de PC overdag vaak gebruikt: doe dit vaker maar ZEKER 1x per dag.
De grote vraag is ook nog: welke programma’s draaien op je PC na het opstarten??
Dus als je bij Start\Uitvoeren even: msconfig gaat intypen en vervolgens tabje Opstarten. Wat staat in dat lijst??

Maar als je twijfelt over de snelheid van je HD, download dan DiskTT hier en run een check:
http://www.snapfiles.com/download/dldisktt.html

Groetjes
Falco
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan