Systeem update mogelijk??

Status
Niet open voor verdere reacties.

arenda

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2005
Hallo,

Ik heb een computersysteem sinds april 2004. Nu weet ik dat het in de computer wereld zo snel gaat dat mijn computer misschien wel toe is aan een update. Ik kocht toendertijd mijn computer om te kunnen internetten, en wat simpele dingen te kunnen doen, maar tegenwoordig gebruik ik em meer voor programma's zoals pinnacle en photoshop. Echter loopt pinnacle niet echt lekker waarschijnlijk omdat dit nogal veel van me computer vraagt, dus misschien dat iemand me zou willen adviseren wat ik evt zou kunnen updaten (kan aanschaffen) zodat ie beter zou kunnen gaan lopen.

Alvast bedankt.

Arenda

Mijn computersysteem bestaat uit:
Windows XP Pro SP2
Intel P4 CPU 2.8 Ghz
2.5 Gb RAM
Moederbord: Asus P4P800-VM
Hard disk: WD 1200JB 120Gb
Saphire radeon 9200SE Atlantis 128mb
Zallman koeler
Asus Atlas power supply 450W

Als ik je computer zo bekijk heb je nog een degelijke systeem en vind ik het raar dat pinacle studio niet vloeiend werkt,,heb je ooit een formattatie uitgevoerd(windows op nieuw geinstaleerd) in die 4 jaar dat je je pc hebt?

Als ik je computer zo bekijk heb je nog een degelijke systeem en vind ik het raar dat pinacle studio niet vloeiend werkt,,heb je ooit een formattatie uitgevoerd(windows op nieuw geinstaleerd) in die 4 jaar dat je je pc hebt?

Nee nog niet...zat er wel aan te denken, want heb veel troep in die tussentijd erop gezet. Maar wil dan denk ik gelijkertijd een nieuwe harde schijf erin doen met meer inhoud...weet alleen nog niet welke

Oke als je tog een nieuwe hardeschijf wilt aanschaffen kun je het beste je windows op de nieuwe instaleren en je oude als data gebruiken.Ik raad je aan een WD of een Samsung schijf te halen.Bij www.sallandautomatisering.nl heb je genoeg hardeschijfen voor leuke prijzen.

Dank voor je meedenken

Gek vraagje misschien maar mijn bios is sindsdien ook niet meer geupdate, maakt dat nog uit met mijn keuze voor harde schijf? En nog een vraagje mijn harde schijf is nu aangesloten via IDE, maar wil graag gaan voor een WD Caviar SE16 320Gb 7200rpm SATA II/300 gaan, mag ik deze vragen aan jou stellen of moet ik dit in een andere topic openen?

Arenda

Je hebt de topic geopend om vragen te stellen en ik wil die graag beantwoorden.Inprincipe maakt het niet uit welke hardeschijf je kiest qua je bios want die kun je (als het nodig is) altijd nog updaten.Maar het is wel belangrijk dat je een IDE koopt want jouw moederbord ondersteund GEEN sata.

Je hebt de topic geopend om vragen te stellen en ik wil die graag beantwoorden.Inprincipe maakt het niet uit welke hardeschijf je kiest qua je bios want die kun je (als het nodig is) altijd nog updaten.Maar het is wel belangrijk dat je een IDE koopt want jouw moederbord ondersteund GEEN sata.

Oh ik dacht dat dat ook mogelijk was, in de handleiding staat namelijk

The motherboard bundles the new sata technology through the sata interfaces onboard....and software compatablility with the legacy parallel ATA...

maar ik kan zeker beter een 16mb cache nemen dan een 8mb cache?

Sorry mijn fout je hebt idd 2 SATA poorten en ja je kunt beter voor de 16 cache gaan.

Okay dan, thanx voor de verduidelijking en de adviezen...mocht ik op problemen stuiteren dan kom ik hier graag weer terug..

greetz,
Arenda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan