Systeem upgraden: ca. €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgeerolf

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo,

Een vriend van mij moet een nieuw systeem samen stellen voor zijn ouders. Budget is €500. Een dvd-station hebben ze nog van hun oude computer.

Ik heb snel maar eens een systeempje samengesteld:
Moederbord
Processor
Behuizing
HDD
Geheugen
Voeding

Kostprijs van dit alles: € 506,49. Graag zou ik eens willen weten wat jullie hier van denken, als het allemaal al compatibel is :p. Ook de voeding, ik weet dat 500W voor dit systeem zeker genoeg is, maar verder ken ik niet zoveel van voedingen. De bedoeling is dat hij redelijk stil is, net zoals de rest van de pc. Dan nog even melden dat ik hier alreeds een win7 x64 heb liggen.

Ook heb ik nog een vraag over een processor koeler. Ik overweeg de CM TX3, omdat hij op low speed erg stil is. Dit systeem zal vooral gebruikt worden om te mailen, surfen, foto's te bekijken etc ... Zou een TX3 dan een goeie keuze zijn tov de boxed koeler, want volgens hwi maakt de TX3 wel erg veel lawaai op high-speed.

Alvast bedankt !
Mvg,
Rutger

Laatst bewerkt:
Systeem upgraden !?

Hooi Rutger,
Ik denk dat dit werkt niet zonder videokaart,
dat moet je nog +/- € 75,00- rekenen.
Vr. groet ......

Oei, ben ik nou zou naïef ?
Ik dacht dat er een onboard videokaart aanwezig was en dat de processor bepaalde hoe krachtig die was ..

Systeem upgrade

Hooi Rutge,
Jij hebt gelijk. Ik heb niet gekeken naar eigenschappen van MB.
Sorry !

Geen enkel probleem :)
Ben al blij dat je aan het meedenken was :D

Heb je anders nog een mening over het syteem en mijn vragen over voeding/cpu-koeler ?

Alvast bedankt

Voor dat geld zou ik ook niet beter kunnen maken.
Dat is toch gewone huis office PC om briefen te schrijven,
internetten en wat muziek downloaden neem ik aan.

Idd, hij gaat zeker krachtig genoeg zijn daarvoor. Maar als het kan waarom dan niet :)

Is idd overkill, maar het mag zeker 500 kosten en misschien het kan zijn dat hij later voor andere doeleinden kan worden gebruikt ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan