rgeerolf
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2008
Hallo,
Een vriend van mij moet een nieuw systeem samen stellen voor zijn ouders. Budget is €500. Een dvd-station hebben ze nog van hun oude computer.
Ik heb snel maar eens een systeempje samengesteld:
Moederbord
Processor
Behuizing
HDD
Geheugen
Voeding
Kostprijs van dit alles: € 506,49. Graag zou ik eens willen weten wat jullie hier van denken, als het allemaal al compatibel is
. Ook de voeding, ik weet dat 500W voor dit systeem zeker genoeg is, maar verder ken ik niet zoveel van voedingen. De bedoeling is dat hij redelijk stil is, net zoals de rest van de pc. Dan nog even melden dat ik hier alreeds een win7 x64 heb liggen.
Ook heb ik nog een vraag over een processor koeler. Ik overweeg de CM TX3, omdat hij op low speed erg stil is. Dit systeem zal vooral gebruikt worden om te mailen, surfen, foto's te bekijken etc ... Zou een TX3 dan een goeie keuze zijn tov de boxed koeler, want volgens hwi maakt de TX3 wel erg veel lawaai op high-speed.
Alvast bedankt !
Mvg,
Rutger
Een vriend van mij moet een nieuw systeem samen stellen voor zijn ouders. Budget is €500. Een dvd-station hebben ze nog van hun oude computer.
Ik heb snel maar eens een systeempje samengesteld:
Moederbord
Processor
Behuizing
HDD
Geheugen
Voeding
Kostprijs van dit alles: € 506,49. Graag zou ik eens willen weten wat jullie hier van denken, als het allemaal al compatibel is

Ook heb ik nog een vraag over een processor koeler. Ik overweeg de CM TX3, omdat hij op low speed erg stil is. Dit systeem zal vooral gebruikt worden om te mailen, surfen, foto's te bekijken etc ... Zou een TX3 dan een goeie keuze zijn tov de boxed koeler, want volgens hwi maakt de TX3 wel erg veel lawaai op high-speed.
Alvast bedankt !
Mvg,
Rutger
Laatst bewerkt: