Systeem upgraden met oude OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hoi,

Als ik mijn vakantiegeld in juni krijg, wil ik mijn huidige systeem upgraden met een nieuw moederbord, en een amd 64 processor. (Types nog niet bekend, ook niet relevant nu.)

Nu weet ik, dat wanneer je een "nieuw systeem" hebt je niet zomaar vrolijk verder kan draaien met de configuratie van je oude systeem (hardware verschillen). Dus niet je harde schijf aankoppelen, en vrolijk verder draaien met je besturingssysteem.

Ik heb echter een BLOEDHEKEL aan het opnieuw installeren van een nieuw besturingssysteem.

Is er toch een mogelijkheid om toch met je oude vertrouwde besturingssysteem op een nieuwe PC te draaien, en als dat gaat hoe moet dat dan?

Je kan een ghost maken van je C partitie en deze kan je later terugzetten met je nieuwe configuratie.

Hoi,

Dat is wel wat ik zoek.

Geldt dit ook voor een W2K systeem? met dus ook alles erop en eraan.

Hoi,

Met ghost image bedoel je een back up Ik gebruik Drive Image hiervoor, maar die kan je niet zomaar op het andere systeem zetten. Dan gaat het dus ook mis (BSOD). Met ghost heb je volgens mij hetzelfde probleem. Je zet een exacte kopie van je systeem terug. Dan heb je toch weer dat hardware probleem.(andere chipset, bios etc.)

Ik gebruik zelf een norton ghost bootflop om een backup te maken en terug te zetten. En als je daar een partitie backup maakt kan je dat volgens mij ook op een ander systeem zetten.

Je zult toch echt eerst de drivers van de chipset moeten verwijderen en bij de repairinstall deze moeten istalleren wil het werken, een ghost is niets meer of minder dan een backup image van je partitie of de software die erop staat.

Als het dezelfde merk chipset is wil het vaak wel gewoon werken.

Die link die ik gaf ( de gebruiksaanwijzing daar ) werkt perfect en is volgens mij, uitgezonder een verse install, de enige manier om dit te laten werken.

Ik zelf gooi ook weleens ( niet bij mijzelf ) de mappen doc~ and sett~ ( na deze gekopieërd te hebben ) en windows eraf, als de schijf in een ander comp erbij hangt, en installeer windows, en zet de map doc en set weer terug, moet je helaas de meeste instellingen heb je dan weer.programma's weer herinstalleren, maar alle persoonlijke instellingen heb je nog.

Als het goed is kan je dan dus ook gewoon de registerinstellingen van de programma's weer koppelen? Bij sommige van mijn prog's staat ook een registerfile in de map. Als ik die aanklik herkent mijn OS hem weer. (Als ik een image heb terug gezet.)
Heb ook twee oude pentium 1 systemen, mobo is identiek, en uitwisselen is inderdaad geen enkel probleem.

Laatst bewerkt:
@ valijn

Jouw manier kan ik niet doen. Ik draai op windows 2000 en dit zijn opties voor windows xp, die 2000 dus net niet heeft.

Ik wil juist geen schone install. Ik wil over een tijdje mijn complete systeem op nieuwe hardware laten draaien, en dat gaat niet zomaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan