Systeem upgraden XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

flurious

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Hallo allemaal,

in de bijlage is een overzicht van mijn huidige systeem te vinden. Ik wil dit graag upgraden. Ik game vrij veel, dat gaat allemaal nog goed, maar het systeem is weer wat langzamer aan het worden, vandaar deze upgrade. Ik zat zelf te denken aan extra werkgeheugen, maar als ik mij niet vergis is 4 GB max voor XP, daar draait het systeem namelijk op. Wat zijn jullie suggesties qua upgraden?

Mvg,

Wouter

Bijlagen

• Systeem, XP.JPG
    Systeem, XP.JPG
    27,9 KB · Weergaven: 44
nee 4GB is niet de mx voor windows XP

Voor een 32bit OS is 3,3Gb de max, maar voor een 64Bit is het veel hoger.
Heb een 32 of 64 bit windows?

Je kunt bv ook je cpu upgraden, bv naar een quad-core.
Maar welke programma's /spellen kun je niet draaien dan?

Thx voor je reactie, ik draai nu wel op 32 bit, maar ik zou windows wel opnieuw kunnen installeren.. Ik kan alle spellen wel spelen, maar het gaat vooral om de algehele snelheid. Ik hou er niet van als alles langer gaat duren, en dat merk ik nu wel. Heb vooral na het opstarten wat problemen, terwijl ik zelfs al services etc uit heb staan..

Ik dacht er zelf aan om

KVR800D2N5K2/4G, 4GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 DIMM (Kit of 2x2GB)

toe te voegen en

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer

Groeten

ALs je sneller wilt kwa opstarten enzo is misschien een SSD disk wel iets:

http://www.alternate.nl/html/produc...0G/-1075244/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox

Besturings systeem erop, balangrijkste spellen/ programma's en gaan.

8GB is een beetje over de top. Niets gebruikt zoveel geheugen en kwa snelheid merk je er niet zo denderend veel van.
Zet er windows 64bit op en steek er 2 GB bij dan gebruik je echt 6GB ipv nu 3,3GB.

wat mukkel al zegt hoger dan 4gb is onnodig spellen zullen dit niet gebruiken
alleen videobewerking programmas zoals photoshop ofzow gebruiken dat
ik gebruik ook 4gb ram en kan crysis met een Q6600 op het hoogste spelen

je kunt ook een upgrade met je processor doen naar een quad core dat zal ook erg helpen
ik denk dat dat beter is dan kopen van een SSD die zorgt alleen dat spellen sneller laden
hoeft nog niet tebetekenen dat het spel beter speelt en die graka is nog prima

Laatst bewerkt:
Steeds meer games ondersteunen goed quadcore. Badcompany 2 / GTA4 ect.

Zwagertje laatst "ge-upgrade" van de E6550 naar een Q8200.
Cputjes hebben de zelfde kloksnelheid en evenveel cache.
Maar je merkt het toch wel hoor, multitasken gaat een stuk beter en badcompany loopt wat soepeler.

Dus als je ergen goedkoop een quad op de kop kan tikken..

Maar inderdaad zoals music denk bedoelt als je echt wilt upgraden moet je er wat geld tegen aangooien. De E8400 is al aardige gaming cpu

Echt upgraden zou zijn:
Nieuwe socket / cpu / mobo / geheugen.
bv i5 en ddr3, maarja dan moet je ook even in de buidel tasten.

Het is bijna de snelste core2duo processor die er is.

Als je echt meer/beter wilt multi tasken, vind ik een upgrade naar bv een quad core Q9xxx serie nog altijd te doen. OK het is geld steken in een "oude wagen" maar het helpt wel.

Als je nu een complete pc wil aanschaffen, dan adviseer ik niemand om nog een socket 775 te pakken. Maar als je alleen een upgrade wilt is een quad aantrekkelijk.

Makkelijker en goedkoper, echter is dit wel het laaste trucje om sneller te gaan aangezien er geen sneller cpu zijn en uitkomen voor socket 775.

Voor multi-tasken ben ik het 100% met je eens, dan zou een upgrade naar een quad core een optie kunnen zijn.

Om te gamen is het in mijn ogen zonde van het geld, temeer daar, zoals je zelf zegt, de meeste games dat (nog) niet ondersteunen

gamen, is niet echt het probleem nu, ik kan alles nog prima aan zeker qua processor, ben daar erg tevreden over. Maar vooral multitasken en opstarten mag wat sneller. Ik zat zelf ook aan een ssd schijf te denken, goede optie denk ik. Maar ik zou ook graag wat extra HD ruimte willen hebben, en dat is een nadeel van ssd. Maar een ssd a 190e en een HD van 90e tikt wel weer aan. Ook denk ik dat 2mb extra werkgeheugen toevoegen voldoende is ipv 4mb, na bovenstaande reacties gelezen te hebben. Ik draai nu op 3,25mb door XP 32. Dan zal ik dat dus ook moeten upgraden naar 64.

Wat vinden jullie?

SSD + 2MB ( http://www.azerty.nl/8-902-226631/i...&utm_medium=website&utm_campaign=bestverkocht )
SSD + extra HD
extra HD + 2MB

of... alle 3

Ik twijfel echt namelijk, en nu 300 uitgeven vind ik wel erg veel..

Laatst bewerkt:
Waarom wil je er een 2de had bij??

Schaf een "kleine" SSd aan zet hier je systeem op en de programma's die je vaak gebruikt. Je huidige harde schijf kun je dan toch gebruiken als opslag?

Ik zou gewoon gaan voor een kleinere goedkopere SSD
bv. een ocz schijfje van 30GB voor rond de 110,-
Minder opslag als de intel, maar het schrijven is een stuk sneller

Intel heeft 80GB => 250mb/s lezen en 70mb/s schrijven => 197,-
deze OCZ 30GB => 230mb/s lezen en 135mb/s schrijven => 112,-
http://www.alternate.nl/html/produc...0G/-1075244/?cmd=showRatings&page=1#tabberBox

112,- voor het schijfje en 40 / 50,- voor een 2GB geheugen balkje.
Dan ben je tussen de 150-160,- klaar

Ik zou gewoon 1 balkje van 2GB nemen is makkelijker.
Moet je even kijken hoeveel slots je nog over hebt.

Ja dat vind ik ook practischer, maar ik bedoel meer wat voor balkje is dan aan te raden, of maakt het type niet uit.. (4 slots in totaal)

Dat maakt opzich weinig uit, als het maar ddr2 800 is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan