systeem upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesperr

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2010
Berichten
33
hallo,

ik wil graag mijn huidige systeem upgraden.
mijn systeem:
CPU Intel Pentium III Xeon, 2533 MHz
Systeemgeheugen 3072 MB
Video kaart AMD Radeon HD 6800 Series
Moederbordnaam Onbekend (???vreemd???)
voeding: corsiar cx500 500watt

wil alleen de voeding en de videokaart niet vervangen(deze zijn namelijk net nieuw)
ook wil ik mijn hdd houden en er een ssd bij zetten
dit is wat ik bij elkaar heb gezocht:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...225954]=1&product[404563]=1&product[230587]=1

wat vinden jullie ervan?
zou dit allemaal op elkaar kunnen gaan passen en heb ik nog kabeltjes ofzo iets nodig?
wil de pc voornamelijk voor gamen gebruiken.
ook wil ik nadat de garantie van de proccessor verlopen is kijken of ik hem kan overklokken.
is dat mogelijk met dit moederbord?
en kan ik nog geld besparen op sommige onderdelen?

alvast bedankt:D
 
Tip voor de SSD: neem niet de Agility 3 van OCZ maar liever een Crucial M4 of Samsung 830, beide echte aanraders. De Agility is namelijk niet zo snel als opgegeven en is ook zeer onbetrouwbaar, er vallen er heel veel dood neer van de een op de andere dag.

Wat de processor e.d. betreft: geen idee of je er wat op vooruit gaat, want het is niet geheel duidelijk welke processor je nu hebt. Geheugen is een prima keuze in ieder geval.
 
Ok, dan ga je er qua processor in ieder geval ook wel op vooruit :)

Echter als ik je vragen mag: wat is je budget voor de upgrade en welke onderdelen wil je precies allemaal upgraden? Mogelijk dat we dan een advies kunnen geven over de gehele upgrade die misschien nog wel beter is dan wat je zelf al gevonden hebt.
 
Okee,
Mijn budget is vrij laag uiterlijk 350,- euro.
Wil gewoon mijn pc een beetje bij de tijd houden, zodat ik de laatste games enzo kan spelen.
Ik wilde graag al mijn onderedelen upgrade behalve mijn: voeding,videokaart en hardeschijf(al maakt deze nu enorm veel herrie,vandaar dat ik er een ssd bij wou voor me besturingssoftware) plus ik wilde ook een nieuwe kast. Is dus allemaal heel krap.
 
Je voeding is een prima voeding en ik zie ook geen reden om die te vervangen.

Wat betreft je harde schijf: wanneer je een SSD plaatst en hier windows op installeert + de harde schijf voor data gebruikt, dan zal automatisch ingesteld worden dat wanneer je niets op de harde schijf aan het uitlezen bent, deze automatisch zal stoppen met ronddraaien. Wanneer je dan weer je data nodig hebt moet je even ongeveer 3 seconden wachten voor de eerste keer omdat de harde schijf dan weer moet starten. Dat is het enige nadeel, het grote voordeel is dat de schijf veel minder lawaai maakt!

Overigens: welk werkgeheugen heb je op dit moment? DDR2 of DDR3? Ik zal vanavond in ieder geval ook nog even kijken voor een alternatief op het moederbord + processor, heb nu even geen tijd meer.
 
hey kipje,

ja ik was al van plan om me voeding te houden( net nieuw)
en dat van die ssd was ook zo mijn plan ja. welk werk geheugen ik heb kan ik niet zien, misschien kast openmaken of een ofandere tooltje gebruiken?
maar wilde zo iezoo mijn geheugen vervangen omdat dit 3 kaarten met allemaal maar 1 gig zijn en vast niet zo heel snel
 
Nee, die processor is helaas niet sneller in games, je kunt beter een Phenom 2 processor nemen zoals je al gekozen had ;)
 
okee dat scheelt dan weer een tientje:)
en het moederbord is die een beetje degelijk?
 
Moederbord is gewoon een vrij standaard moederbordje, en tenzij je wil overclocken zal deze prima voldoen. Eventueel kan je nog even rondkijken over de aansluitmogelijkheden ;)
 
Ik weet niet naar wat voor aansluitingen je op zoek bent? Eventueel kan ik je wel een moederbord met SATA600 aanraden, dan heb je volle profeit van je SSD.

Deze kun je bijvoorbeeld nemen: klik
Dit moederbord is wel wat duurder, maar dat is het goedkoopste moederbord wat ik kon vinden dat SATA600 & USB 3.0 heeft. Tevens ondersteund dit moederbord crossfire, mocht je later nog een extra videokaart erbij willen zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wat mij betreft prima uit en past binnen je budget ;) Bij het moederbord worden nog 2 SATA kabels bijgeleverd, dus die heb je niet nodig.

De SSD zal je niet vast kunnen zetten in de behuizing, maar deze kan je prima los in de behuizing leggen of vast plakken met een stukje tape. Mocht je hem wel netjes vast willen zetten zal je een beugeltje moeten aanschaffen zoals deze (die zit namelijk niet standaard bij de SSD): klik of klik2 (dat zijn de 2 goedkoopste op azerty.nl)
 
volgens mijn zit er wel een beugeltje bij de ssd (staat op het plaatje) zonee dan geeft dat niks.
maar hartstikkebedankt!!!!!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan