systeem upgraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter FoBa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FoBa

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Hallo iedereen

Ik heb een win xp pc met de volgende specs

cpu: AMD athlon 64 2x 3.8+
gpu: msi N560GTX-M2D1GD5 (810 MHz Core 1024MB GDDR5 4008MHz Memory)
mobo: msi k9n ultra-2f
ram: 3gb
hdd:750gb

Nu ik heb onlangs mijn gpu vervangen naar een gtx560
Maar ik denk dat ik mijn os zal moeten upgraden om recentere games te moeten spelen.
Nu is mijn vraag, kan mijn processor windows 7 of vista aan?
Het geheugen zal ik waarschijnlijk ook moeten upgraden...

wat raden jullie mij aan?
De pc wordt gebruikt om games te spelen verder niet veel...

alvast bedankt

Ja, je processor kan windows 7 draaien. Voor de rest, als je je geheugen wat upgradet zal het wel lukken.

mijn mobo kan max 4gb aan. Zou dit voldoende zijn denk je?

Het zal niet vlotter gaan erdoor, maar als er iets is wat jouw pc zal vertragen dan zal het wel je processor zijn.

Idd je pc kan een windows 7 aan. Maar als ik van jou was zou ik de 32bits nemen. 64 bit zou er ook op kunnen maar niet echt aan te raden. Je geheugen is vrij goed. Maar zoals je zegt is een upgrade nodig indien je veel games gaat beginnen te spelen en te downloaden enz. Je ram zou je eventueel upgraden. Maar als je de pc voor gamen gaat gebruiken zou ik die ram ook eens upgraden. Gamen met weinig ram en slechte videokaart is waardeloos. Nou ja. Dat is met alles. Hoe beter je prestaties van je pc, hoe beter de game kwaliteit. Als je echt eens wilt goed door gamen zou ik een game pc kopen. Maar ja dat zitten we we weer over een 1000 euro ofzo aan het praten. Ik weet niet wat "gamen" is....Bij iedereen is dat een beetje anders

Laatst bewerkt:
Idd je pc kan een windows 7 aan. Maar als ik van jou was zou ik de 32bits nemen. 64 bit zou er ook op kunnen maar niet echt aan te raden.

Je ram zou je eventueel upgraden. Maar als je de pc voor gamen gaat gebruiken zou ik die ram ook eens upgraden.

Je opmerking is dan behoorlijk tegenstrijdig aan elkaar. Als je adviseert om meer geheugen te nemen kan je niet adviseren om maar een 32b versie te houden. En wat is er mis met een 64b versie??
Ts'r heeft nu 3gb. Dus......

Je kan natuurlijk blijven upgraden, maar ik vind het wat uitstel van executie, je processor en je moederbord zijn erg verouderd.
Je graphische kaart is natuurlijk nog wel in orde.

Als ik mijn Mobo, cpu en ram moet vervangen dan spreken we toch al snel over een aardig bedrag.
Natuurlijk een Windows 7 licentie kost rond de 150. Dus ik weet niet goed wat wat te doen.
Ik heb mijn gpu veranderd naar de gtx om de nieuwe neef for speed most wanted te kunnen draaien maar die ondersteund geen xp meer. En cpu zou hij ook niet ondersteunen :s

Windows 7 kost maar 90 euro,
het is inderdaad wel een investering maar het zou wel zijn vruchten afwerpen.

EDIT: Ik bedoel dat een upgrade een investering zou zijn :)

Laatst bewerkt:
waar zou u dan 90 euro betalen? de prijs bij ms zelf is al 199...

Bedoel je daarmee dat je 199 euro voor windows moet betalen? Bij sommige sites heb je het al voor 20.

zou u zou vriendelijk willen zijn om een van die sites eens door sturen, want 20 euro vindt ik wel heel weinig, je spreekt precies over de prijs van een boek.
Maar ik geloof u graag als u zegt dat windows niet zo duur is...

Je kan het voor 20 euro kopen bij zo'n sites, maar Microsoft kan die elk moment blokkeren, maar hier heb je er al een voor 85. Hij is OEM, dus dat betekent dat je zonder toestemming van Microsoft hem niet op een andere pc kan overzetten, maar er zijn misschien wel een paar achterpoortjes ;D.

ok heel erg bedankt, ik ga in de herfstvakantie mijn pc upgraden met een nieuwe cpu, mobo en ram. Ik denk dat dit wel voldoende zal zijn. Mijn gpu is zwaar genoeg en is (nog) niet aan vernieuwing toe...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan