Systeem upgraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter FCG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FCG

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste

Mijn computer onderdelen zijn aan vervanging toe maar ik heb geen idee wat bij elkaar past en nog eventueel op mijn bestaande moederbord past, jullie kunnen mij hier vast mee helpen

Hieronder mijn systeem

GPU: Geforce GTX 560
Processor: AMD Phenom II X4 955
Moederbord: ASRock 870 Extreme 3
Geheugen 8 GB
Voeding: OCZ StealthXStream V2 500W

Welk onderdeel of onderdelen zijn aan vervanging toe?
Wil graag COD en Assassin's Creed redelijk kunnen spelen. Hoef de games niet zo zeer op ultra of iets dergelijks te spelen.
Het is dat ik even weer twee jaartjes vooruit kan

Je moederbord, processor en videokaart zijn aan vervanging toe. Voeding en geheugen kunnen dus nog mee van de onderdelen die jij hier opnoemt.

Als je aankoopadvies wil hebben zal je ook een budget moeten geven ;)

Budget van 200 a 250 euro maar goedkoper is altijd goed :D

Dan heb ik de spijtige mededeling dat je daar eigenlijk geen heel goede upgrade voor kunt kopen :(

Met Assins Creed, bedoel je dan Unity? COD Advanced Warfare?

COD moet je in ieder geval wel kunnen spelen op dit systeem op high, dat spel is niet zo veeleisend. AC Unity daarentegen heeft wel een flinke verbetering van je hardware nodig, en dan kan je wel minimaal 500 euro klaarleggen.

Ik bedoel idd de nieuwere titels
Heb COD gespeeld vanmiddag maar dat speelt niet lekker, lijkt grafisch op Playstation 2
Filmpjes zijn ook zo hakkelig, stotterend.

Vorig jaar heb ik nog COD en Creed goed kunnen spelen, jammer dat deze games binnen een jaar zoveel eisen van een computer..

Vreemd Call of Duty Modern Warfare zou makkelijk moeten kunnen, maar misschien moet je zelf (handmatig) de instellingen wat omhoog schroeven. Filmpjes zouden niet moeten schokken tenzij je harde schijf misschien al wat ouder is? Dus welke harde schijf heb je en hoe oud is deze?

Het is Advanced Warfare, niet Modern Warefare :P

Ik heb even gekeken naar de minimale systeemeisen voor Assassin's creed Unity.

Minimale systeemeisen:
Besturingssysteem: Windows 7 SP1 64-bit of Windows 8/8.1 64-bit
Processor: Intel Core i5-2500K 3,3 GHz / AMD FX-8350 4,0 GHz of beter
Werkgeheugen: 6GB RAM of meer
Videokaart: NVidia GeForce GTX 680 / AMD Radeon HD 7970 of beter - 2GB video RAM
Hardeschijfruimte: 50GB

Genoemde processor en videokaart zie ik op marktplaats staan voor 100 euro per stuk.
Ben ik dan klaar als ik dit aanschaf ?

En wat levert mijn eigen systeem nog op?

je hebt dan ook een bijpassend moederbord nodig he ;)

Voor de rest zal je klaar zijn ja. Wat je onderdelen opleveren die je kan verkopen: 150-175 euro.

Oke welk moederbord past bij deze processor Intel Core i5-2500K 3,3 GHz ? :o

let wel op dat zijn de minimum eisen dus je moet er niet veel van verwachten en dan heb je alsnog minimaal 250,- nodig voor een tweedehands videokaart die aan de eisen voldoet. Het moederbord dat bij de processor hoort is socket 1555.

Ik heb op tweakers wel een mooi tweedehands setje van moederbord en processor voor je gevonden ---> link

Laatst bewerkt:
Bedankt :thumb:
Kijk het gaat mij erom dat ik weer 1 tot 2 jaar vooruit kan.

Op marktplaats zie ik dit staan
MSI videokaart Geforce GTX 680 100 euro
i5-2500K 3,3 GHz 125 euro

Alleen nog een bijpassend moederbord vinden

Dit systeempje kan COD Advanced Warefare en Assassin's Creed Unity draaien, Unity dan misschien niet op het hoogst maar toch wel redelijke graphics ?

Oh ik zie nu pas je link.
Die processor is nieuwer en beter dan de i5-2500k?

Ja het verschil is niet heel erg groot maar is wel een mooie prijs voor moederbord en processor nieuwwaarde van beide zit rond de 300,-

Mijn 8 GB geheugen en processor koeler Hyper TX3 past daar ook op?
En met een MSI videokaart Geforce GTX 680 erbij kan ik wel weer even voorruit ?

die minimalesysteem eisen zijn echt totale nonsense CoDAW heeft geen GTX680 nodig om hem degelijk te draaien

verder lijkt het me sterk dat iemand een GTX680 voor 100 euro verkoopt op dit moment
die kaart was 1 jaar geleden nog ruim 500 euro waard
als hij em voor 100 euro weg doet kun je er vanuit gaan dat er iets mee mis is of dat het een scam is

wees dus op je hoeden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan