systeem valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

doctorxeno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Hallo allemaal,

Ben op zoek naar een oplossing voor het volgende...

Bij het opstarten of spelen van zware spellen zoals Crysis en Call of duty 4 valt regelmatig mijn systeem uit. Heel vervelend, begrijp ook niet wat er aan de hand is. Dacht eerst dat de voeding te licht was (nexus nx-5000), maar na de specs te hebben bekeken is dit volgens mij niet het geval. Toen de koeling van de videokaarten (2x 8800GTS 320mb g80), maar dat is denk ik ook niet het geval, want na het opstarten van de comp. (als hij nog koel is) gebeurd het ook vrij vaak. Soms kan ik wel een tijdje spelen. Bij normaal gebruik is er niks aan de hand.

Wie kan mij helpen?

Systeem bestaat uit : asus striker moederbord, q6600 processor, 4096mb, 2x 8800gts, nx5000 voeding, 500gb sata2 harddisk

Alvast bedankt,

Jeroen

Laatst bewerkt:
WELKOM OP HELPMIJ

en hoe is het met de koeling van je cpu?is je fan stofvrij?
heb je al eens naar je themperaturen gekeken als je aan het gamen bent of je systeem wat meer belast?

en ik vraag me af of een 500 watts voeding voldoende is voor 2x een 8800

Laatst bewerkt:
ja , is je voeding niet te Zwak voor 2x 8800GTS
en probeer eens 1 kaart eruit te halen ......

Ehh, 500 watt?

Kijk hier eens. (iets naar beneden rollen) Zelfs voor een NIET sli GTS wordt door XFX al 600 watt aanbevolen en 400 watt minimaal.

Dan hebben ze het nog niet eens over SLI....................

Bedankt voor al jullie reacties. Heb idd net even getest wat ie doet met 1 kaart... Dan blijft ie wel draaien. Zodra ik sli aanvink en een spel opstart valt ie weer uit.

Dan ga ik maar een andere voeding proberen.

Nog aanbevelingen qua voeding?

Jeroen,

ja neem minstens 800 watt /850 watt

en neem een A-merk, type in Google

A merken voeding

Wanneer je letterlijk die zoekopdracht geeft, dan de bovenste hit, die van een concurrerend pc forum. Ik plaats de link hier niet want dat wordt door de Helpmij crew niet zo gewaardeerd. ;)

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de tips... ga meteen op zoek, want dit is geen spelen zo.

Groetjes Jeroen,

Heb deze gevonden OCZ ModXStream Powersupply ATX/EPS 900W ,120mm Fan, SATA, Modular, 20/24pin maar die kost toch wel 160 euries...

Hier kan ik toch voorlopig wel mee uit de voeten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan