Systeem voor AutoCAD

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnevr

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2014
Beste,

Mijn oom wilt een nieuw systeem bestellen waarop hij Autocad 2015 zonder problemen kan draaien. Dit systeem moet ook goede ondersteuning hebben voor 3d Modeling.

Nu heeft hij een offerte aangevraagd bij een bedrijf, waarop hij een reactie kreeg met een systeem met de volgende specs:
HP 230 TWR
HP Z230 MT 4Core Xeon E3-1226v3 (3.3 GHz) 16GB (2x8 DDR3-1600ECC)
256GB/SDD schijf
1 TB harde schijf
DVD+/-RW MCR
Win7Pro64+Win8PROlicence
HP NVIDIA K620 2GB graphics card LP / 3D ondersteuning

Bedrag inclusief BTW: € 1.706,10

Op de website van Autodesk zijn de aanbevolen systeemeisen wel een stuk lager naar mijn idee:
http://knowledge.autodesk.com/suppo...les/System-requirements-for-AutoCAD-2015.html

Nu kan het ook misschien zijn dat dit alsnog op een bepaalde manier redelijk minimale eisen zijn...

Ik vroeg me af of er iemand ervaring hiermee heeft, een weet of het systeem in de offerte een goede keus zou zijn. Ook wat betreft de prijs.

Alvast veel dank!
Arne

Op de website van Autodesk zijn de aanbevolen systeemeisen wel een stuk lager naar mijn idee:
Autodesk vermeldt liever minimale eisen. Zij willen immers hun doelgroep zo groot mogelijk houden. Als ze bij een duur pakket ook nog eens een nieuw duur systeem moeten aanbevelen...
Bedenk ook dat je met het nieuwe systeem liefst 3 tot 5 jaar vooruit kunt.
Controleer wel even of de uiteindelijke video kaart door Autodesk is gecertificeerd. ("De Nvidia Quadro K620 is een uitstekend instapmodel van Nvidia voor het tekenen met CAD software." Nog maar een instapmodel dus.) Hier zie je dat het altijd nog "wat" duurder kan: http://www.cadstunter.nl/computers-en-hardware/grafische-kaarten.
Wat betreft de prijs: het gaat blijkbaar om een workstation: http://is.gd/SyO42D Dat lijkt me een juiste keuze voor een CAD toepassing al was mijn Dell workstation op de zaak (2x zo duur als een gewone desktop, een aantal jaren geleden in mijn rekentoepassing (CFD) echter trager dan mijn desktop thuis! Dan tel ik de levensduur even niet mee. Toch ook belangrijk natuurlijk.
Al met al lijkt er mij niets mis met de aanbeveling.

Lijkt niet zoveel mis mee. SSD is zeker aan te bevelen. AutoCAD 2015 is zeker niet het lichtste pakket en vraagt een behoorlijk up-to-date systeem om een beetje goed te draaien. En afgezet tegen de aanschafprijs van AutoCAD en een 3D pakket is de prijs van de pc maar een schijntje.

Kijk meteen ook naar een zinnig beeldscherm en bijv. een SpaceNavigator 3D muis voor erbij.

Dank voor de reacties!

Ik heb nu echter ook nog via een ander bedrijf een andere offerte binnengekregen met de volgende specificaties:
- MSI B85-G41 PC Mate
- Intel Core i7-4770 3400 1150
- D316GB 1600-9
- SSD 250 HB 520/540
- EVGA 2GB D5X GTX 750
etc.

Ik vraag me vooral af of deze CPU en grafische kaart goed geschikt zullen zijn voor Autocad?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan