Systeem voor bf3

Status
Niet open voor verdere reacties.

rb1950

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2012
Berichten
43
hallo,
ik heb een heel oude pc maar niet echt het geld om een over de top pc te kopen maar wil wel bf3 op ultra spelen.
heeft iemand enig idee met wat voor pc ik het beste uit de voeten kan??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wat is je budget? maar met een budget onder de +/- 1000 euro kun je geen bf3 op ultra spelen.
 
Weet ook niet waarom je per se op ultra wil spelen. een PC van rond de 500 euro kan BF3 op very high spelen. Het enige wat je dan nog mist zijn enkele glanseffecten. Persoonlijk vind ik die irritant omdat ze je afleiden in multiplayer. Een PC die BF3 op hoge settings kan draaien hoeft niet zo duur te zijn en voor multiplayer ga je toch sneller voor meer FPS dan eyecandy
 
wat is je budget? maar met een budget onder de +/- 1000 euro kun je geen bf3 op ultra spelen.

Mijn PC, i5 3570k + ASUS HD 7850 dat rond de 800€ kost kan wel bf3 op ultra spelen en fps gaat van 40-120 op multiplayer :)
 
processor : amd athlon 64 x2 dual core processor 5000+ 2.60 ghz
ram : 2 gb - 1.87 beschikbaar
: 64 bit bestuurings systeem
video kaart : ati radeon x1200 series

mijn windows prestatie index is 3.3.
processor : 5.6
ram : 5.5
grafisch : 3.4
grafisch spellen : 3.3
harde schijf : 5.9

zou ik dan ook nieuwe onderdelen kunnen kopen??
 
dan heb je een nieuwe cpu, nieuw moederbord, nieuw ram geheugen,en een nieuwe videokaart nodig.
en misschien heb je ook nog een nieuwe kast en een nieuwe voeding nodig.
 
ik dacht aan een nieuwe processor met een nieuwe videokaart. ken dat dan niet??
 
Nieuwe videokaart wel, maar het moederbord en daarmee het gebruikte geheugen zijn te oud. Als je een nieuwe processor wil ontkom je niet aan het vervangen van geheugen en moederbord. Geheugen is op het moment zeet goedkoop, dus daar zitten de kosten niet. Maar zoals aangegeven kun je bij een volledige upgrade ook aanlopen tegen beperkingen van je voeding.

Wat wil niet zeggen dat je niet kan hergebruiken, maar we hebben dan wel meer informatie nodig
 
Zoals het type en grootte van de voeding die je nu hebt en wat het minimale is wat je acceptabel vind qua settings en op welke beeldschermresolutie.

Als je BF3 op "high" wil spelen met een scherm van 1440x900 dan ben je rond 100 euro klaar voor alleen de videokaart, met enige kans dat je huidige voeding voldoet

als je BF3 op "ultra" wil spelen op 2560x1200 dan zit je rond de 400 euro voor alleen de videokaart en een zeer grote waarschijnlijkheid dat je ook je voeding moet vervangen.

Moederbord + CPU + geheugen is ongeveer 140 euro, maar dat geeft de minste verbetering van prestaties (relatief gesproken).
 
okee dan ga ik wel voor high, maar zoals ik al zei dat gaat nog wel zo'n 2 of 3 jaar duren...
kun je misschien wat voorbeelden van videokaarten noemen enzo?
 
Kun je beter mee wachten. Elk half jaar verschijnen er nieuwe kaarten. Dat betekend dat we over 2 jaar 4 versies verder zijn.
 
ja maar daar koop ik dan wel een andere videokaart bij he!!
 
Aangezien het hier om aanschaf van een systeem gaat en niet het spel:

Topic verplaatst van Spellen-Overige/Algemene vragen -----> Hardware-Aankoop nieuw systeem/Upgraden.
Tevens titel daarvoor aangepast.

Succes met je vraag.
 
je zult dan ook een nieuwe voeding moeten aan schaffen want deze is te zwak voor een degelijke game kaart
verder bestaat de kans ook dat de kast te klein is voor een game kaart

verder heeft het zeer weinig zin om nu naar specificaties te kijken als je pas over 2 a 3 jaar een nieuwe pc gaat kopen want dan is er nieuwe hardware uit die niet passen bij de huidige pc's
en prijzen zullen anders zijn dus ik raad je aan om pas te gaan kijken zodra je ook echt het geld hebt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan