systeem word steeds langzamer

Status
Niet open voor verdere reacties.

phrenetic

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
hallooow,
ik heb nog niet zo lang geleden windows opnieuw geinstalleerd. alle programma's die ik nodig heb heb ik er weer op gezet. maar nu merk ik dat me computer steeds wat trager word. ik heb geen idee hoe dit komt. de voorgaande keren had ik geen problemen dus. ik hoop dat iemand mij wat informatie en hulp kan geven. alvast bedankt.

Een langzamer wordend systeem heeft meestal te maken met spyware.
Download eens het progje Ccleaner Dit maakt van alles schoon.
Download Spybot Search and Destroy. Dit verwijdert spyware.
AdAware doet hetzelfde maar pakt net even wat andere zaken.
Installeer ook SpywareBlaster op je pc. Deze voorkomt spyware.

Vervolgens kun je nog je pc defragmenteren.

Hierna zien we wel verder.

Elisa zei:
Een langzamer wordend systeem heeft meestal te maken met spyware.
Download eens het progje Ccleaner Dit maakt van alles schoon.
Download Spybot Search and Destroy. Dit verwijdert spyware.
AdAware doet hetzelfde maar pakt net even wat andere zaken.
Installeer ook SpywareBlaster op je pc. Deze voorkomt spyware.

Vervolgens kun je nog je pc defragmenteren.

Hierna zien we wel verder.

dat heb ik al gedaan, zover was ikzelf ook al alleen dat helpt niet. ik surf nouwelijks op internet en kan dus ook bijna onmogelijk spyware binnenkrijgen. toch merk ik dat de pc steeds langzamer word. aardig irri, toch bedankt. more help anyone?

We hebben hier duidelijk weer te maken met een windows probleem, het is gebruikelijk dat een systeem dat op windows draait na een maand of 3 tot 6 zo langzaam geworden is dat een herinstallatie noodzakelijk is.

Mogelijke oorzaken zijn zoals al eerder gezegd spyware wat enorm veel capaciteit vraagt van de proccesor en de snelheid van de pc enorm vertraagd. Een manier om hierachter te komen is even Ctrl Alt Del even bij proccesen kijken of er proccesen zijn die u niet kent of proccesen die enorm veel geheugen en/of proccesor capaciteit vragen.

heeft u al een een programma geprobeert als Microsoft antispyware (beta) gewoon te downloaden van www.microsoft.com.

Heeft u de laatste virusdefinities dan is het verstandig de pc een keer te scannen op virussen.

Het is tevens ook mogelijk dat er fouten zitten in het register van windows. een programma als Regscrub kan hier het een en ander aan repareren scheelt vaak een hoop.

Veel suc6 ermee

ijsbanaan zei:
We hebben hier duidelijk weer te maken met een windows probleem, het is gebruikelijk dat een systeem dat op windows draait na een maand of 3 tot 6 zo langzaam geworden is dat een herinstallatie noodzakelijk is.

Mogelijke oorzaken zijn zoals al eerder gezegd spyware wat enorm veel capaciteit vraagt van de proccesor en de snelheid van de pc enorm vertraagd. Een manier om hierachter te komen is even Ctrl Alt Del even bij proccesen kijken of er proccesen zijn die u niet kent of proccesen die enorm veel geheugen en/of proccesor capaciteit vragen.

heeft u al een een programma geprobeert als Microsoft antispyware (beta) gewoon te downloaden van www.microsoft.com.

Heeft u de laatste virusdefinities dan is het verstandig de pc een keer te scannen op virussen.

Het is tevens ook mogelijk dat er fouten zitten in het register van windows. een programma als Regscrub kan hier het een en ander aan repareren scheelt vaak een hoop.

Veel suc6 ermee

werkt allemaal niet, ik heb windows er net nog maar 3 weken weer op ofzo . . . het is geen spyware/virus . . . met heel veel programma's al gechecked . . .

ijsbanaan zei:

Veel suc6 ermee

Ben het niet helemaal met je eens, ik heb hier een systeem draaien vanaf de eerste install, 2002, daarna wel geupgraded naar eerst sp1 en later sp2, wel heb ik hem een keer moeten repairinstallen met een geslipstreamde XP SP2 cd.

Zelfs deze install 2 maal op een nieuwere harde schijf gezet, en werken.

Door de installatie goed te onderhouden en regelmatig alle de daarvoor benodigde progjes te gebruiken om hem snel te houden, klop ik hier nog steeds op.

Voor de TS, deze progjes kun je ook nog gebruiken.

http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/

Zoals je het zelf omschrijft is het geen kwestie van een software probleem. De enige mogelijkheid zou kunnen zijn dat het een Hardware probleem betreft. een paar kleine vragen. Welk besturingssysteem werkt u mee? Wat zijn de specificaties van uw systeem?
Het zou namelijk kunnen zijn dat het geheugen van de pc langzaam aan zijn einde gekomen is of er is een fout in het systeemcache wat alles vertraagd.

De laatste optie is helaas de oplossing die u niet wilt horen en is wederom een schone installatie van uw windowsversie.

De slimste volgorde van het doen van een schone installatie is het volgende

Wis uw gehele schijf tijdens de tijdens de herinstallatie. Installeer uw windows en zodra uw windows draaiende heeft zorgt u ervoor dat u niet meteen aan het internet hangt. Installeer vervolgens uw virusscan en een antispyware programma zoals microsoft antispyware. vervolgens kunt u weer verbinding maken met internet en de meest recente update van de virusscan en windows ophalen. zet uw firewall aan de firewall die in xp is zou voldoende moeten zijn. Nu zou het systeem weer snel moeten werken met de nieuwste updates.

Veel suc6

Een kleine reactie op lange pier. Ik heb niet gezegd dat het onmogelijk is om een xp systeem langer te laten draaien dan 3 tot 6 maanden ik zeg alleen dat dit vaak het geval is. Mijn eigen systeem heb ik ook langer draaiende dan 6 maanden maar het vereist zoals je zelf zegt veel onderhoud een veel programma's om het systeem snel te houden.
Een feit blijft dat het aan het OS ligt dat het sloom word. Een OS zoals OS X van apple hoef je namelijk nooit te onderhouden en blijft zijn snelheid houden.

ijsbanaan zei:
Een kleine reactie op lange pier. Ik heb niet gezegd dat het onmogelijk is om een xp systeem langer te laten draaien dan 3 tot 6 maanden ik zeg alleen dat dit vaak het geval is. Mijn eigen systeem heb ik ook langer draaiende dan 6 maanden maar het vereist zoals je zelf zegt veel onderhoud een veel programma's om het systeem snel te houden.
Een feit blijft dat het aan het OS ligt dat het sloom word. Een OS zoals OS X van apple hoef je namelijk nooit te onderhouden en blijft zijn snelheid houden.

Ik zei ook, niet helemaal ( dus een beetje wel ) en idd Tiger draait ook probleemloos, maar die gebruik ik niet zo vaak, dus daar kan ik geen goed oordeel over geven.

Maar bij XP is het wel de oorzaak van de div. geinstalleerde programma's die het systeem vervuilen, niet zozeer van XP zelf

Ik denk niet dat topicstarter zit te wachten op een discussie over het wel of niet vervuilen van een pc.
Een schone installatie aanbevelen is ook niet de remedie.
Een pc die 3 maanden is volgestopt is nog niet aan een nieuwe format toe.

Het gaat hier om:
Wat kan, buiten de normale toestanden zoals ik zelf al opnoemde, en het register cleanen zoals iemand anders zei, maken dat een pc traag wordt?

1. Norton maakt je pc trager als deze niet voldoende geheugen heeft.
2. Een verkeerde driver?

Wie weet er nog meer voor topicstarter P

het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat er bedoeld word. Ik weet dat ik niet een super pc heb want hij is nogal verouderd. maar dat zou geen probleem moeten zijn. norton heb ik niet eens op mijn computer en voor zover ik weet heb ik alle goeie drivers.

hier is wat info over mijn niet al te beste pc:

Computer
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack: Service Pack 2
DirectX: 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam: WERKSTATION
Naam gebruiker: Administrator

Moederbord
CPU Type: AMD Duron, 1200 MHz (12 x 100)
Moederbordnaam: Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset: VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen: 512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type : Award Modular (08/06/03)
Communicatiepoort: Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort: ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart: NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)
3D-Versneller: nVIDIA GeForce FX 5200
Monitor: AOC Spectrum 7Vlr(A)/7Vlr(A)+ [17" CRT] (113233737)

Multimedia
Geluidskaart: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag
IDE apparaat: VIA Bus Master IDE Controller
SCSI/RAID apparaat: SCSI/RAID-hostcontroller
Diskettestation: Diskettestation
Harde schijf: WDC WD800BB-00CAA1 (74 GB, IDE)
Optische Station: CT3974I AVL876S SCSI CdRom Device
Optische Station: HL-DT-ST CD-ROM GCR-8520B (52x CD-ROM)
Optische Station: SONY DVD RW DW-U18A
SMART Status HDD: OK

Partities
C: (NTFS): 76308 MB (27821 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) PS/2
Muis: Microsoft PS/2-muis

Netwerk
Netwerkkaart: VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (10.0.0.3)
Modem: SoftV92 Data Fax Modem

Peripherieapparaten
USB1 apparaat: VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 apparaat: VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB-apparaat: USB-apparaat

hopelijk kunnen jullie hier iets mee

Laatst bewerkt:
Goeden middag.
Wilt U deze eens ophalen en de uitslag eens hier plaatsen.
http://www.belarc.com/free_download.html
Heb op een lagereschool hier ongeveer een zelfde systeeem in onderhoud , maar dat blijft toch redelijk snel draaien.
vandaar dat ik daarom vraag ,kan ik zien wat misschien de boel bij U vertraagd>

Iemand op Helpmij is goed in Hardware. Ik heb gevraagd of hij eens naar je rapport wil kijken.

Ondertussen heb ik nog eens rondgekeken en vond dit.
Misschien heb je er nog iets aan.

Kun je ook vertellen waarmee het langzaam zijn zich uit?
Met opstarten.
In de verkenner werken.
Iedere actie?

Laat maar zitten Bandit123 is er al! :D

Laatst bewerkt:
oke ik zal het even doen, ik hoop dat jullie er dan uit kunnen komen wat er aan de hand is. zelf zit ik eigenlijk nooit op internet maar nu hoorde ik dat mijn broer er ook wel regelmatig erop zit. hopen dat hij geen rare dingen uitspookt. :p

nou het probleem is opgelost! het was een hele vage reden. een maat van mij kende weer een jongen ofzo en die heeft me computer even onder handen genomen en nou bleek dat ik een agp slot in me comp. had maar me computer dacht een pci, zoals ik al zei, vaag dus. maar allemaal tog SUPER bedankt :D :thumb: :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan