Systeem zo goed als definitief, iemand nog tips of opmerkingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, zeker niet! Ik heb een originele Home Premium, die draait nu op mijn laptop......... Helaas verkopen ze geen volledige versies: XP was destijds
een gelukje.

Maareh als je XP in de kast hebt liggen dan hoef je ook geen volledige versie Vista te kopen een upgrade volstaat in dat geval.

(Ik heb twee kids op de basisschool en kon destijds ook goedkoop aan Vista komen, ook een upgrade want ik had nog windows 98SE origineel en dan kun je gewoon vista installeren met een upgrade-dvd, je hoeft niet eens eerst je oude OS te installeren even de cd erin volstaat.)
 
Maareh als je XP in de kast hebt liggen dan hoef je ook geen volledige versie Vista te kopen een upgrade volstaat in dat geval.

(Ik heb twee kids op de basisschool en kon destijds ook goedkoop aan Vista komen, ook een upgrade want ik had nog windows 98SE origineel en dan kun je gewoon vista installeren met een upgrade-dvd, je hoeft niet eens eerst je oude OS te installeren even de cd erin volstaat.)

Met als gevolg dat wanneer beide versies een OEM zijn, je dus op die 2e machine vanaf dat moment niet meer kunt updaten. (zeker nu Microsoft steeds maar strakker en strakker zijn beveilingen doorvoert)
 
Vroeger draaide ik op mijn huidige laptop XP Professional.
Daar heb ik later Windows Vista Home Premium gekocht, en XP de kast in.
Ik was al van plan XP weer op de laptop te gaan draaien, en bij mijn nieuwe
syteem Vista Ultimate te kopen. Die Home Premium zou dan ongebruikt zijn.
Maar in verband met het te besteden bedrag, skip ik die en zet ik de Home Premium over.
 
Met als gevolg dat wanneer beide versies een OEM zijn, je dus op die 2e machine vanaf dat moment niet meer kunt updaten. (zeker nu Microsoft steeds maar strakker en strakker zijn beveilingen doorvoert)

Had ik er ff bij moeten zetten, het gaat bij mij NIET om OEM-versies.
 
Had ik er ff bij moeten zetten, het gaat bij mij NIET om OEM-versies.

Juist ja. Ik denk dat 70 tot 95% van de users OEMmetjes heeft................ mogelijk TS toevallig niet en heeft íe een corporate...............
 
Laatst bewerkt:
Dan rest mij niks anders meer dan je veel plezier te wensen met je nieuwe machine.:thumb::thumb::D
 
Klaar!

Nou daar staat'ie hoor! Mijn nieuwe vriendje! We hebben de processor nog wat opgekrikt,
de videokaart een beetje bijgeschroefd en ik heb het draadloze gehakketak lekker vervangen
in een gigabit netwerk!

Hij scoort in de Vista-classificatie op alle fronten een 5,9. Na wat opstartprobleempjes
(Windows Setup had moeite met de schijfcontroller) staat Windows Vista geïnstalleerd.
Er komen nog net geen vlammen uit!

Overigens wel vreemd: ik werd wakker van geluid: hij leek pogingen te doen op te starten,
maar dit escaleerde steeds. Overigens liep de kat op het toetsenbord te dansen, heel
fijn, dus ik denk dat dat de aanleiding was. Vervolgens deed de enter-toets niets meer bij
het doorstarten van Windows, dus heb ik maar reset gedaan. Nu is er niets meer aan de
hand. Althans, ik heb hem nog niet opnieuw in de slaapstand gezet: dat stond hij namelijk.

Ook de FloppyDTV is geïnstalleerd en ingesteld. Helemaal geweldig! Digitale kabel-TV
in Media Center. Mocht iemand even een opname willen zien (in dvr-ms-materiaal, dus
om af te spelen als TV-opname in MediaCenter) moet je maar even een gil geven!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan