Systeembackup maken van C Alleen in Windows 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bekijken

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2013
Hoe kan ik in Windows 8 (met een W7 look) alleen van C: een systeemkopie maken?
Nu zie ik bij selectie op een harde schijf .....neem ik externe harde schijf; vervolgens selectie naar pad.
Hier krijg ik te zie "systeemkopie" maken van C en D. Afz. schijf aanklikken kan niet.

Dus hoe kan ik alleen C selecteren om te backuppen?

Andere vraag is hoe kan ik een systeembackup backuppen op D? Bij selectie op een harde schijf zie ik alleen andere schijven bv. E, H ect. maar geen D.

Hoi,

Als je naar configuratiescherm>windows7 bestandsherstel gaat, dan kan je daar een systeemkopie maken.
Je hebt waarschijnlijk 2 partities gemaakt op de eerste schijf, en staan daar misschien ook bestanden op...,C en D?

Je hebt een andere harde schijf nodig om die backup op te zetten.

Alleen c backuppen in W8

Hoi,

Bij w7 had ik genoemd probleem bij/na installatie. Nml. C (syst.schijf) en D (data).

Nu bij instal. w8 had ik wel een c schijf maar geen D zichtbaar als harde schijf.
In schijfbeheer heb ik verwisselbare schijf I verandert in D

Nu staat er op schijf 0 > C en op schijf 1 > D

meer info is misschien nog dat schijf 0 (C) en schijf 1 (D) dat de balk blauw is wat wordt aangeduid als primaire partitie.

Als hier iets niet goed aan is verneem ik het wel. Alvast bedankt.

Zou je even een screenshot kunnen maken van schijfbeheer, want ik snap er weinig van..
Zijn het nu 2 verschillende schijven, of heb je op 1 schijf 2 partities ?

Als ik het goed zie dan kan je gewoon een systeemkopie maken en die op de D schijf plaatsten.

Ik zie ook dat de D schijf een stuk niet-gepartitioneerde ruimte over heeft, maar verder is het een beetje onduidelijk.
Een screenshot kun je ook doen op deze manier ( beter zichtbaar )
Toets PrtScr> in PAINT plakken> bijsnijden> opslaan.

Dat is juist het probleem nog:
Schijf D zit niet bij de optie (zie foto bijlage)
en als ik naar externe harde schijf wil backuppen heb je geen keuze; C en D worden gebackupt wat niet de bedoeling is. Alleen C. Kan C niet afzonderlijk aanklikken.
Waar zou dit aan liggen? Alvast bedankt.

Systeembackup1a.jpg
Systeembackup1b.jpg
Systeembackup2.jpg
Systeembackup3.png

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad vreemd.
Geen idee of het helpt maar als je nou's in schijfbeheer van die 100Mb van schijf 1 ( D) een nieuwe eenvoudig volume maakt, en dan die twee partities samenvoegen, dus dat je ALLE ruimte beschikbaar is voor D.
Daarna even opnieuw starten, en dan weer een backup probeert te maken.

Hoi

Die 100 mb kun je niet veranderen/wijzigen.
Wel kun je D weer veranderen in bv. in letter I. Dat was de vorige letter voordat ik I in D veranderde.

Ik heb D weer in schijfletter I veranderd, maar probleem blijft hetzelfde.

Wat te doen?

Geen idee...

Het lijkt wel alsof je op die D schijf ook systeembestanden hebt staan die mee gebackupt moeten worden.
Aangezien je dan géén andere harde schijf in je systeem hebt zitten, kan je ook geen backup maken.

Ik heb ssd als c schijf voor systeembestanden
en D als harde schijf (WD) voor data

bij W7 nooit geen probleem met instal. gehad daar werd gewoon ssd op c geinstal. en d is er al. Na instal w7 gewoon c en d schijf te zien en aldus ook afzonderelijk te backuppen.

Ik zat net nog even naar je screenshots te kijken; naar de 3e om precies te zijn, Windows probeert daar een backup te maken van 444Gb !!!!

Dus om 1 of andere reden pakt hij ook de D schijf.
Hoe doe jij bv spelletjes, of andere programma's installeren, verander je het installatie pad naar D of zo ?
Het is zo dat als je die D schijf alléén voor puur data gebruikt, en niet voor bv. program files, dan zou deze schijf niet standaard mee gebackupt worden, daar zit t m in.

Hoi,

Alles wat geinstalleerd wordt gaat via C. Wat ik vergeten was om een map met W7 installatie die op D stond te verwijderen. Deze heb ik weer op een usb stick gezet. Opnieuw W8 proberen te installeren maar het probleem blijft.

Het zit hem in die 101 mb niet toegewezen ruimte. Daar zit een stukje w7 in ws. Deze krijg ik niet verwijderd. Ook kan ik bij installatie deze niet formateren; ssd c wel waar w8 op moet.
Heb ook geprobeerd met volume veranderen in schijfbeheer maar ook dat levert niet gewenst resultaat op.

Ook D loskoppelen met instal. w8 leverde niet het gewenste resultaat op.

Dus eerst vereiste is om die niet toegewezen ruimte verwijdert te krijgen. Wat nu ziet hij c en d als systeem.

Laatst bewerkt:
Tijdens de installatie van Windows 8 kun je als je dat wil, gewoon de D schijf verwijderen ( volume), en daarna een nieuwe partitie aanmaken.
Wel zou je dan een backup moeten maken van bestanden die op je D schijf staan.

Hoi,
Bedoel je dat je eerst via schijfbeheer volume verwijderd en dan pc afsluiten, dan harde schijf loskoppelen vervolgens w8 instal.
en dan w8 klaar met instal. dan nieuw volume maken met letter D.?
Alvast bedankt.

Hoi, dat kan natuurlijk ook, maar ik bedoel tijdens Windows 8 installatie.

Zodra je het scherm krijgt met waar je Windows 8 wil installeren, heb je een overzicht van de harde schijven.
Nu kun je daar de NTFS partitie D verwijderen, als het goed is heb je dat een 'niet toegewezen ruimte' van je hele 2e schijf, hij pakt dat eerste stukje nl. ook mee.
Je kunt evt. daar al een nieuwe partitie maken, maar dan kan ook later in Windows.

Als je het in Windows zelf doet, dat verwijder je eerst de bestaande partitie ( met de rode pijl), dan heb je een hele schijf zonder toegewezen ruimte, daar kan je dan een partitie maken die de hele schijf in beslag neemt.Schijfbeheer1.jpg

Schijfbeh.1w8.jpg

Ben er bijna. De systeembestanden van W7 (101mb zie voorgaande foto's) zijn eraf. Nu staan die van W8 (350 mb zie foto) erop zoals het hoort. Echter dien ik nog die 350 mb bij schijf waar C (systeembestanden op SSD) op staat te krijgen op 1 schijf(ruimte) zodat ik die 1892 gb niet toegewezen ruimte afzonderlijk als een schijf (voor data : D) kan aanmaken.
Welke stappen dien ik dan nog te volgen?:rolleyes:

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Je weet wat ze zeggen he...alle goede dingen komen langzaam...

Wat er nu aan de hand is, is dat de D schijf fysiek is aangesloten op de eerste controller en C op de tweede, die moet je even verwisselen, en dan moet je weer Windows 8 installeren op C.
Dan komt de opstart partitie ook gewoon op C en niet op D.
Dus even de kabeltjes verwisselen ( data), en dan weer opnieuw Windows er op, dan zou het klaar moeten zijn.

Opgelost :d 350 mb verwijderd bij opnieuw installeren w8; opnieuw ssd (systeemschijf) installeren. Wordt automatisch die 350 mb aangemaakt maar nu op de juiste schijf: C.
Daarna op niet toegewezen ruimte die nu helemaal leeg is (dus zonder die 350 mb) een D schijf aangemaakt.
Bedankt voor medewerking.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan