Systeembackup maken van W-7, 64 bits

• Onderwerp starter Onderwerp starter jovis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Ik wil een systeembackup (image) maken van mijn nieuwe laptop die W-7, 64 bits heeft. Hoe doe ik dat?
Ik heb een externe harde schijf van Western Digital. Het lijkt me het handigste en veiligste om die te gebruiken.
Is er een gratis programma voor dat jullie kunt aanraden?

Hoi,

Ja, een gratis en zeer goed werkend programma is hier op Helpmij te downloaden:

DriveImage XML

Gebruik het zelf vanaf een dualboot om de 'andere' partitie in zijn geheel weg te zetten.
Ook het terugzetten gaat perfect ... zelfs naar een andere/nieuwe schijf.

Ik zie staan: Windows 7 Home Premium. Is dat wat je wilt weten?
Ik ga maar eens draaien, dan zie ik het wel.

Ik ga verder. Als ik DIXML draai, zie ik o.a. staan: 'Use DriveImage XML on a boot CD-ROM, such as BartPE'
Nu wordt het moeilijk voor mij. Ik begrijp wel dat je geen image kunt maken van Windows als Windows draait. In het verleden deeed ik dat (in XP) met een opstartdiskette en dan vanuit DOS. Ik heb geen diskette station meer.
Moet ik nu een Boot CD maken en daar ook DIXML op zetten (Re-writable dus)?
Hoe maak je een boot-CD?
Vergeef me mijn onkunde

Nogmaals, Windows 7 kan dat allemaal zelf, OOK terwijl Windows 7 draait gewoon...

Dat lijkt goed te gaan met DriveImage XML, maar dan ineens stopt het programma. Er komt een foutmelding. Het dialoogscherm heet Warning.
'Could not initialize Windows Volume Shadow (VSS)
Returned HResult=0x80070005
Error text: Toegeng geweigerd.

Make sure VSSVC.exe is running in your task manager'

Als je op OK klikt, komt er een boodschao dat ik kan doorgaan maar dat de image dan beschadigd kan zijn.

Het schijnt te maken te hebben met het feit dat de backup-schijf (externe schijf) NTFS is.

Wat nu??

Ik moet gissen naar wat je bedoelt met 'Kijk eens even hier'. Dan kom ik in het helpscherm 'Back-up maken en terugzetten' van Windows. Ik vind daar niets over de foutmelding waarmee ik geen raad weet.

Nogmaals, waarom extra software als DriveImage XML gebruiken, als dat niet nodig is omdat Windows 7 het zelf kan!!!!

Nu begrijp ik wat je bedoelt.
Vanuit http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/backup-and-restore
kom ik op
Deze:
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Back-up-your-files.
Daar vind ik een videootje dat ik niet verstaan kan.
Er onder staat:
Klik op Start, Configuratiescherm, Systeem en onderhoud en Back-up maken en terugzetten
Er onder staat:
•Als u Windows Back-up nog nooit eerder hebt gebruikt, klikt u op Back-up instellen en volgt u de stappen in de wizard. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
Wat wordt bedoeld met 'het wachtwoord', en wat met 'Administrator-wachtwoord'? Als ik mijn laptop start, wordt er niet naar een wachtwoord gevraagd. Ik kom meteen in het bureaublad. Of bedoelen ze iets anders?

In het Configuratiescherm vind ik geen Systeem en onderhoud. Wel Onderhoudscentrum.
Ik vind wel Back-up maken en terugzetten. Daarin kan ik op 'Nu Back-up maken' klikken.
Dat lijkt te werken, na veel gemodder. Maar ik kan niet zien of het gelukt is. Is dat te controleren?

Ik begrijp echt alle problemen niet hoor.

Via het backup centrum kies je voor systeem backup, je krijgt een venstertje dat de backup loopt en bevestiging wanneer deze klaar is.
Moeilijker dan dat is het niet

Laatst bewerkt:
Het blijkt verbluffend makkelijk te zijn.
Bij doorlezen zie ik dat er van het systeem een echte image gemaakt wordt.
Ik verdwaal zó vaak, ook wel door soms overbodige informatie, waardoor ik niet weet wat ècht belangrijk is. Ook wel door aanwijzingen die net niet kloppen met wat er in de computer staat.
Bedankt in ioeder geval.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan