Systeembackup & partitioneren

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwaar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Haai,

Op de C:\ partitie staat een systeembackup en een rescue CD is voorzien, die backup is op een ontoegankelijke securezone geplaatst op de C:\ dus en is alleen via het backupprogramma te bereiken voor herstel van het OS.

Nu is de kwestie: als ik een nieuwe PARTITIE wil maken door van de C:\ part. een deel te gebruiken (er is nog genoeg GB op overschot), zal ik dan nog een herstel van het OS kunnen uitvoeren met behulp van die secure backup, daar die nu dus op een verkleinde partitie staat?

:o

Al je de C: verkleint en een nieuwe ernaast maakt, blijf de C: toch de C:?

Indien die rescue cd ook alles met die bestanden op de verborgen backup ook de hele schijf herinstalleerd, ben je ook die 2e gemaakte parttitie kwijt.

Zie aan een volledige XP SP2 cd te komen, kun je gewoon je eigen key bij gebruiken, heb je rest ook niet nodig.

Indien die rescue cd ook alles met die bestanden op de verborgen backup ook de hele schijf herinstalleerd, ben je ook die 2e gemaakte parttitie kwijt.

Zie aan een volledige XP SP2 cd te komen, kun je gewoon je eigen key bij gebruiken, heb je rest ook niet nodig.

De eerste backup die gemaakt werd met dat backup prgr. heeft idd de oude indeling, maar er word regelmarig in een opslagbestand de laatste toestand opgeslagen, de zogenaamde differentiele backup.

Ook is er bij een crasch, het voordeel, de HD op een kwartier tijd terug volledig te herstellen waar hij stond voor de crasch, dus veel sneller zal het niet kunnen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan