Systeembeheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

TechItch

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2005
Hallo

Bij Win XP Home edition, kan ik sommige programma's niet
installeren omdat ik geen beheerder ben.
Bijvoorbeeld : ik kan de Flash-plugin voor Firefox niet installeren.
Ik ben de enigste gebruiker op de pc en ik heb het ook al
geprobeerd met de "F8 methode" maar dit lukt ook niet.

Kan iemand mij aub helpen.

probeer dit eens.

START-
configuratiescherm-
gebruikersaccount-

en daarbij staat wie er der beheerder is, misschien heb je voor jezelf een eigen account aangemaakt en dit niet als beheerder aan gekruisd.

Als je opstart in de veilige modus (dus met F8 ingedrukt tijdens het opstarten van Windows) Krijg je ook de Administrator als optie. Deze heeft altijd alle rechten, maar het kan natuurlijk dat je alleen met een wachtwoord als administrator naar binnen kan. Weet je dat niet, neem dan contact op met de beheerder/eigenaar van de computer ..... !

Bij de gebruikersaccount staat alleen mijn account waarbij staat dat ik de beheerder ben van de computer.

Ik heb dit al gedaan via met F8 en dan als administrator aangemeld. Maar als ik dan kijk staat er ook dat ik de
beheerder ben. Ik ben de enigste die deze pc gebruikt.

Als ik me via F8 als administrator aanmeld kan ik dan die
plugin installeren? En is hier geen andere manier voor?

Mogelijk ligt het ook aan je antivirus of -spam software. Of moet je de firewall van Windows uitschakelen, dan installeren en vervolgens weer inschakelen........

Bwa ik denk niet dat dit de oorzaak is, ik heb McAfee anti-virus software waarbij ik op mij vorige pc toch geen problemen had.
En bijvoorbeeld bij Messenger komt er een berichtje dat er een nieuwe versie beschikbaar is en dat ik mij moet aanmelden als systeembeheerder om deze nieuwe versie te installeren.

Alvast zeer vriendelijk bedankt voor de snelle reacties :thumb:

Start eens op in de veilige modus (F8 dus), login als administrator en maak een nieuwe gebruiker aan, die tevens beheerder is.
Start nu de pc opnieuw en ga er onder deze nieuwe gebruiker in.
Kijk of het nu wél lukt om deze software te installeren.
Lukt het nu wél dat is er iets met jou originele gebruikersaccount.

Ik heb dit probleem eerder gehad bij iemand en het op deze manier opgelost.
Na het veiligstellen van de data van de 'originele' gebruiker heb ik deze vervolgens verwijderd (in de veilige modus als administrator wel te verstaan en met verwijderen van de accountgegevens inclusief alle bestanden van deze gebruiker; ben je ze tenminste
écht kwijt!).

Laatst bewerkt:
Spijtig genoeg kan ik het ook niet met de nieuwe account.
Ik kan nog altijd die Flash plugin niet installeren en Messenger zegt ook nog altijd dat ik me moet aanmelden als beheerder om de nieuwe messenger te installeren.

Dan heb ik helaas op dit moment geen tips meer, maar niet getreurd.
Er komt vást nog een succesvoller reactie ..... !

gebruik je surfright ?
wordt vaak gebruikt in combinatie met hitmanpro
dan zou je firefoxicoon erzo moeten uitzien dat laat de browser met beperkte rechten uitvoeren(op zich een goed idee)

Bijlagen

• firefox.png
    firefox.png
    3,7 KB · Weergaven: 208
In theorie zou je in veilige modus + administrator login alles moeten kunnen.

Misschien een reinstall?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan