Systeembestanden weer verdwenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter SvenT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SvenT

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2002
Hoi,

Ik starte net mijn PC op en het systeem begon gelijk een resereve kopie te maken van mijn systeembestanden. Ik heb 'm gelijk uitgezet, want ik heb elk jaar wel een keer datzelfde probleem en dacht het met scanreg/fix op te lossen. Maar helaas is dat niet gelukt. Als ik nu de PC normaal opstart herkent hij helemaal geen sturingsprogramma's meer en gaat alles opnieuw installeren. Dat heb ik 'm dus ook niet laten doen en ben in de veilige modes gaan kijken of ik het op kon lossen. Bij het controleren van de systeembestanden vraagt het systeem steeds naar .dll bestanden die mogelijk beschadigd (of weg) zijn en of ik die er weer op wil zetten vanaf de windows 98 (SE) CD. Deze kan ik echter niet aanspreken omdatíe 'm niet herkent (dus geen D:). Ik zie het eerlijk gezegd donker in. Heeft iemand een oplossing voor dit probeem zonder dat ik alles opnieuw moet installeren.

Groet,

Sven

Dll

Je pc start nog wel op in de veilige modus of ook niet meer, ik zelf denk dat dat ook niet meer mag baten.

Waarschijnlijk had je hem niet uit moeten zetten zonder dat hij eigelijk klaar was met opstarten.

Hiermee beschadig je vaak VEEL meer dan dat je hem lekker zijn gang laat gaan emt wat hij ook maar wil doen.

Stel dat er een virusje of iets anders dergelijks iets schadelijk zou hebben aangericht, het is nooit zo erg als dat je de pc zomaar uit zet.

Ik denk zomaar dat je als de pc nu al geen DLL files meer kan vinden helaas overnieuw mag beginnen.

Als je nou wel de veilige modus in kan dan kun je mischien nog een oud herstel punt pakken en daar overnieuw beginnen.

grtjs jjw

Bedankt voor je reactie 'jjw',

Ik heb 'm maar gewoon laten opstarten en het een en ander opnieuw geinstalleerd. Het koste me een paar uurtjes maar nu loopt'ie weer als een speer.

Groet,

SvenT:thumb:

Systeembestand

Graag gedaan.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan