Systeemblieb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ha die luitjes!

Op dit moment gaat het om Windows 2003, maar deze vraag geldt ook voor Windows Vista (misschien plaats ik hem daar nog wel apart).

attachment.php

Op dit moment kan mijn Windows 2003 geen geluiden afspelen door bovenstaande reden. Er komt een bliebje van het mobo als er iets te melden valt. Dit is fijn, want omdat er geen boxen aangesloten zijn, kan ik dan toch horen als er iets gebeurt.
Nu ga ik straks TV kijken op deze PC. Dit betekent automatisch dat er boxen op aangesloten zullen worden. Dus zal ik de audioservice in moeten schakelen.
Echter: ik zou toch graag willen dat alle Windows geluiden via de PC speaker blijven gaan. Is dit in te stellen? Op het moment dat ik bij het geluidsschema voor "geen" kies is er sprake van helemaal geen geluid meer.

TIA.

Bijlagen

• geluiden.PNG
    geluiden.PNG
    19,4 KB · Weergaven: 58
Wat de systeem bleepjes van de mobo betreft kan je die eventueel met een snelkoppeling of cmd line en

NET STOP BEEP
NET START BEEP

In res. uitschakelen

Voor de internal speaker ben ik bang dat dit een hardware functie is en geen software. Want wanneer je Line Out plug van Onboard audio weerstand krijgt wordt de internal speaker meestal automatisch uitgeschakeld. Kan de betreffende articels even zo snel niet terug vinden, maar gelezen ooit, er zijn mobo's die dat wel kunnen aanpassen met jumper settings. Of een soundcard gebruiken die wat meer config mogelijkheden heeft hiervoor.

Je kan eventueel je default sound sheme naar wens aanpassen en deze omschakelen via een register aanpassing wanneer je dat nodig vind. Zover als ik weet vind je die hier
HKEY_USERS\.DEFAULT\AppEvents\Schemes
voor de default user en voor de Current User staat ie natuurlijk in de HKCU key.
Daar is ook wel een scriptje voor te verzinnen als snelkoppeling denk ik zo. :)

Laatst bewerkt:
Wat doet die BEEP precies? Ik kan die service ook niet vinden in mijn service lijst?

Die beep driver regelt die beeps bij bepaalde system events of errors (Bijvoorbeeld dat beepje als je teveel toetsen tegelijk indrukt zal daar ook wel bijzitten).. Die vind je terug in je apparatenbeheer hardwarelijst onder (Actie - verborgen apparaten weergeven (Show hidden devices) klik +je van Niet(non) plug & play Drivers..

Bij sommige programma's kun je kiezen tussen "systeemgeluid" of een . wav geluid. Bij systeemgeluid wordt gewoon de internal speaker gebruikt.

Weet jij toevallig of dit ook mogelijk is binnen Windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan