• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Systeemboodschap niet tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thoralf

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Wat moet ik in de macro
Code:
Sub PrintAllesLuitTest()
'
' Print als test 3 bladen uit van L_uit_indiv
'
Application.ScreenUpdating = False

For i = 1 To 3

Range("C2").Value = "Print 000" & i
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True,  IgnorePrintAreas:=False

Next i

Application.ScreenUpdating = True

End Sub
aanpassen om te voorkomen dat er, in dit geval, 3 maal, zij het slechts heel kort, een venster van de print verschijnt?
De opzet is namelijk dat dit wordt omgezet naar een macro, waarmee in één keer een reeks van bladen wordt geprint, met wisselende inhoud, waardoor een omweg via Word middels samenvoegen afdruk wordt voorkomen.

Aanvulling:
Ik heb Application.DisplayAlerts = False geprobeerd, maar dat gaf geen resultaat: de boodschappen bleven verschijnen

Laatst bewerkt:
Thoralf,

Ik kwam dit bericht tegen, maar het heeft bij mij geen resultaat.

Dank je Rob voor het meedenken.
Ik kan bij mij deze opties niet zo direct vinden in Win 7, maar als in zie dat dit voornamelijk gericht is op een server, waar ik overigens niet mee werk, en het bij jou ook al niet werkt, heb ik er een hard hoofd in dat dit de oplossing zou zijn.
Ondertussen ben ik ook nog xlDialogPrint tegen gekomen, maar ook dat geeft geen soulaas.
Voorlopig dus maar even accepteren dat er zonodig 100 tot 200 keer kortstondig dat venstertje van printen voorbij komt.
Ik test dit overigens door de printopdracht te geven zonder dat de printer aan staat: dan kan ik tenminste de aangemaakte prints in de testsituatie nog annuleren en kost het mij geen papier.

Laatst bewerkt:
systeemboodschap enz

Hallo Thoralf,

Misschien zo iets:Application.Dialogs(xlDialogPrint).Show = False

Groet

Dirk

Dirk,

Bij mij krijg ik de boodschap als in de bijlage:

Bijlagen

• Microsoft Visual Basic for Applications 10-12-2011 120915.jpg
    Microsoft Visual Basic for Applications 10-12-2011 120915.jpg
    22,1 KB · Weergaven: 60
Hallo Dirk,

Ook dank voor meedenken.
Ik had bij Dialogs al gezien dat dit alleen lezen is en dat het helaas niet mogelijk is wat jij voorstelt.

Ik heb ondertussen ook nog PrintCommunication property, behorend bij Application gevonden, maar ook dat brengt mij niet verder.

Veder zoeken heeft tot op dit moment nog geen resultaat opgeleverd. Ik moet het dus voorlopig nog even (??) doen met het kort verschijnen van een (af en toe groot) aantal systeemboodschappen dat een pagina geprint wordt.
Ik hoop dat er nog iemand iets weet.

Via een antwoord van Ron de Bruijn terecht gekomen op een thread op het board van mrexcel.
Omdat de aangereikte thread helaas niet werkte onder windows 7 kwam ik na enig zoeken terecht bij een oplossing die wel werkt voor Excel 2010 onder Windows 7:

http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?t=94045

Hierbij dus de link.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan