maniac2003
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 14 dec 2006
Bij het laden van een formulier zou ik graag willen dat er geen waarden worden ingevuld.
Alles moet dus gewoon leeg blijven. Nu heb ik een stukje code, maar die werkt niet. Want het pakt toch de eerste record en geeft dat weer.
Dus hoe kan dit werkend gemaakt worden ??
Edit: Bij een nieuw formulier werkte het wel, werd een nieuwe record aangemaakt en was alles leeg.
Mijn 2e vraag betreft het automatisch invullen, van de systeemdatum in een veld.
Via de zoekfunctie ben ik al wat tegengekomen, maar dat kreeg ik niet aan de gang.
Net zoals bij het 1e probleem wordt de 1e record gepakt, en de systeemdatum blijft de oorspronkelijke invoerdatum (Die hoeven niet veranderd te worden)
En ik heb ook deze, maar die doet het ook niet:
Alleen nieuwe records moeten dus de huidige systeemdatum krijgen, bij oude records moet gewoon de oorspronkelijke waarde aangehouden worden.
Please help me !
Alvast bedankt voor de hulp
Alles moet dus gewoon leeg blijven. Nu heb ik een stukje code, maar die werkt niet. Want het pakt toch de eerste record en geeft dat weer.
Code:
Private Sub Form_Load()
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
End Sub
Dus hoe kan dit werkend gemaakt worden ??
Edit: Bij een nieuw formulier werkte het wel, werd een nieuwe record aangemaakt en was alles leeg.
Mijn 2e vraag betreft het automatisch invullen, van de systeemdatum in een veld.
Via de zoekfunctie ben ik al wat tegengekomen, maar dat kreeg ik niet aan de gang.
Net zoals bij het 1e probleem wordt de 1e record gepakt, en de systeemdatum blijft de oorspronkelijke invoerdatum (Die hoeven niet veranderd te worden)
En ik heb ook deze, maar die doet het ook niet:
Code:
Me!Incheckentijdstip = Date()
Please help me !
Alvast bedankt voor de hulp
Laatst bewerkt: