systeemdisk na backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik van Bergen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
6
Elke week maak ik een backup van mijn data en systeem op een externe harddisk.
Elke week krijg ik de mededeling dat geen systeemhersteldisk kon worden gemaakt en dat de backup niet kan worden teruggezet. In mijn PC zit echter geen diskdrive meer. Wat moet ik met deze mededeling? Kan ik de backup nog wel terugzetten, bijvoorbeeld na een nieuwe installatie van Windows XP pro? Ik maak de backup met name omdat mij is verteld dat door het maken van een backup incl. de systeembestanden de backup bij het terugzetten altijd de oude configuratie terugzet. Klopt dit?

erik van bergen
 
Hallo,

Je hebt je vraag in de sectie Tips & Handleidingen geplaatst. Dit is echter niet de juiste sectie voor vragen. Ik zag dat je nog vrij nieuw bent op helpmij.nl, dus voor deze keer heb ik je vraag verplaatst naar de juiste sectie. Bij deze wel een vriendelijk verzoek om de volgende keer de juiste sectie te selecteren.

Mvg,

fuego
Moderator Tips & Handleidingen
 
Als ik mag aannemen dat je gewoon het hulpprogramma Backup uit de Bureauaccessoires hebt gebruikt: Ja, je kunt een backup terugzetten met een tijdelijke XP installatie op je harddisk.

Als je nog extra harde schijven en/of partities hebt met ruimte erop, dan liefst daarop de tijdelijke nieuwe XP installeren, en vandaaruit de backup terugzetten.

Heb je maar 1 schijf met maar 1 partitie erop, ben dan zo slim om niet dezelfde mapnaam voor je installatie van Windows te gebruiken als bij de Windows die je van backup terug wilt zetten, dus als de backup bijv. van C:\Windows gemaakt is, dan XP opnieuw installeren in C:\WinXP, en vandaaruit de backup terugzetten.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan