systeemeisen far cry

Status
Niet open voor verdere reacties.

ale

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Berichten
16
ik heb de demo van far cry gespeeld. om het spel soepel te laten draaien moet ik alle opties op low zetten, terwijkl ik toch een behoorlijk systeem heb, ruim beter dan de aanbevolen systeemeisen. loopt d volledige versie beter of is mijn pc nu alweer ondermaats? voor ik het spel aanschaf wil ik wel weten of het lekker draait.

Ale
 
Toen ik de demo speelde moest ik ook alle settings op low zetten wil het een beetje soepel lopen. Nu ik het complete spel heb kan ik alles op medium zetten wil het soepel lopen. De demo was volgens mij nog een beta dus daarom werkte hij nog niet optimaal. Maar als ik jouw systeem zo zie (opnder systeemknop) moet far cry wel kunnen draaien.
 
ik heb opzich ook wel een redelijk systeem en zou het ook aan moeten kunnen... op de videokaart na, als ik de opties op low zet loopt ie een stuk soepeler, maar in sommige stukken schokt ie als de piep...

ik denk dat ie dus niet beter gaat lopen dan de demo... maja, da's mijn mening
 
Ik kan met mn Athlon 1800+, 512 MB DDR266 en GF4Ti4200 draaien op 1024*768*32 met alles op Medium behalve Waterdetail, dat staat op hoog. Dat loopt perfect. (Offtopic: weet iemand trouwens of ik dit nog kan op schroeven naar meer detail?)

Gezien je processor en zeker je videokaart moet je volgens mij met alle toeters en bellen aan een heel eind kunnen komen...:)
 
Geplaatst door Lonnilt
Ik kan met mn Athlon 1800+, 512 MB DDR266 en GF4Ti4200 draaien op 1024*768*32 met alles op Medium behalve Waterdetail, dat staat op hoog. Dat loopt perfect. (Offtopic: weet iemand trouwens of ik dit nog kan op schroeven naar meer detail?)

Gezien je processor en zeker je videokaart moet je volgens mij met alle toeters en bellen aan een heel eind kunnen komen...:)

Komt ook omdat jij Far Cry draait in DirectX8-mode, aangezien je videokaart tot DX8 ondersteund. DirectX9 is zwaarder om te draaien, maar wel mooier.

@ ale:

Heb je echt alle drivers ook up-to-date van je hardware? Vooral de videokaart en de chipset-drivers zijn belangrijk. Ook is het aan te raden Windows XP volledig up te daten.

Overigens is de engine van het spel in mijn ogen vrij slecht. Er kon nog wel het één en ander beter worden geoptimaliseerd.
 
mijn systeem kan farcry volledig maxed out @ 1024 draaien zonder te stotteren.

db
 
@Muurhond: volgens mij staat bij mij als Render Device Direct3D9 aangegeven, dus dat maakt dan toch niet zoveel uit? (Of snap ik 't nou niet?) :)
 
Geplaatst door Lonnilt
@Muurhond: volgens mij staat bij mij als Render Device Direct3D9 aangegeven, dus dat maakt dan toch niet zoveel uit? (Of snap ik 't nou niet?) :)

Jij snapt et idd niet. :D

Kijk, je kaart is een DX8-kaart en zal dus nooit op DX9-mode kunnen runnen. Far Cry probeert zichzelf standaard te runnen op volledige DX9-mode, maar indien de gebruikte kaart dit niet ondersteund (waaronder jouw Geforce), gaat ie automatisch op een andere mode draaien, in jouw geval DX8. Er blijft dan blijkbaar toch DX9-render mode staan.
 
Minimum System Requirements Single Player Only

- Computer: AMD Athlon 1 GHz or Pentium III 1 Ghz (AMD Athlon XP 2000 / Pentium 4 2 Ghz recommended)
- Operating System: FarCry is supported on the following operating systems: Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000, and Windows XP.
- Memory: The game requires 256 MB of RAM.
- Controls: A keyboard and mouse are required
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 4x DVD or 16x CDROM is required to install the game.
- Video: A 3D accelerator video card with support for DirectX® 9.0b and at least 64 MB of video memory is required.
- Sound: A DirectX®-compatible 16-bit PCI sound card is recommended.

For Multiplayer play only the following configurations are supported

Recommended System Requirements

- Computer: A 2 GHz AMD processor or better is recommended.
- Memory: We recommend 512 MB of RAM
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 8x DVD or 32x CDROM is recommended to install the game.
- Video: A 3D accelerator video card with support for DirectX® 9.0b and at least 128 MB of video memory is recommended
- Multiplayer Connectivity: Access to UBI.com online gaming service, requires a low-latency, active Internet connection, rated at 64 Kbps upstream or faster. Multiplayer games played over a LAN require an active connection to a TCP/IP network. We recommend the use of cable or ADSL connection with 512 Kb/s in downstream and 128 kb/s in upstream.

High System Requirements

- Computer: A 3 GHz AMD processor or better is recommended.
- Memory: We recommend 1024 MB of RAM
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 16x DVD or 32x CDROM is recommended to install the game.
- Video: A 3D accelerator video card with support for DirectX® 9.0b and at least 128 MB of video memory is recommended
- Multiplayer Connectivity: We recommend the use of cable or ADSL connection with 512 Kb/s in downstream and 128 kb/s in upstream.

Multiplayer Server Requirements

Dedicated Server
- Computer: A 2.4 GHz AMD processor or better is recommended.
- Memory: We recommend 512 MB of RAM
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 16x DVD or 32x CDROM is recommended to install the game.
- Multiplayer Connectivity: We recommend the use of cable or ADSL connection with 512 Kb/s in downstream and 128 kb/s in upstream.
Non Dedicated Server:
Computer: A 2.8 Ghz AMD processor is recommended
Memory: We recommend 1 Gb of RAM, however we do not recommend connecting many players to a non-dedicated server.
Bron;
Readme(uk) Farcry.
Op mijn systeem loopt ie perfect.:)
 
Ik run em ook smoothjes @ 1024x768 alles highest. Heb em er alleen weer af want ik vind er werkelijk waar geen ene bal aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan