Systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

3945

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Berichten
13
Telkens ik iets wil afdrukken met mijn HP psc 1200 krijg ik op het scherm van de pc de volgende melding: Kan doc niet afdrukken ten gevolge van een systeemfout.

Ik heb al vanalles geprobeerd, de printer volledig gedeinstalleerd, de computer terug naar de fabrieksinstelllingen geinstalleerd. De printer opnieuw geinstalleerd. Na deze installatie heeft hij 10 dagen gewerkt en sinds gisteren krijg ik terug die systeemfout.

Wie kan mij helpen, want ik geraak gefrusteerd.
 
Hallo 3945

Niet zo snel gefusteerd raken,dat willen wij niet hoor:D

Wat zegt de systeem fout precies?heb je in de 10 dagen nog een ander programma en/of apparaat geinstalleerd.
 
De Pc zegt "Kan het document niet afdrukken wegens systeemfout, probeer opnieuw. Als het niet lukt windows opnieuw opstarten."
Meer staat er niet.
Heb de hele pc al terug in de koopstand gebracht en daarna norton antivirus geinstalleerd.
Werkte perfect.
Pinnacle geinstalleerd; werkte perfect
Paint shop pro x geinstalleerd; werkte nog perfect.
Maar na 10 dagen ineens niet meer.

groetjes,
Rita
 
rita.

Wil je even kijken of je in apparatenheheer een vreemd teken"geel uitroepteken"of ""roodkruis"ziet staan.
 
Hallo,

Vind ik dat in het configuratiescherm bij systeembeheer, of waar?
 
de computer--> rechtermuisknop eigenschappen-->hardware-->apparatenbeheer.
 
Hallo,

Heb het gevonden in het configuratiescherm bij printers en andere hardware en dan bij systeem, hardware, apparaatbeheer.

Er staat geen enkel geel uitroepteken of rood kruis in.


Groetjes,
Rita
 
Nu even in het configuratiescherm-->systeembeheer-->logboeken-->systeem.

daar zie een heleboel informatie---->waarschijnlijk ook wel een "rood kruisje" kun je hier een printscreen van maken,of vertellen wat er staat!
 
Hallo,

Hier ben ik weer.

Ik typ het hierin, want weet niet meer hoe ik een printscreen moet maken door al die problemen.
type datum tijd bron categorie gebeurtenis gebruiker computer
Rood kruis fout 18/11/06 tijd print geen 23 of 7023 system rita
geel waarschuw 18/11/06 tijd print geen 4 of 3 rit rita
geel waarschuw 17/11/06 tijd print geen 3 system rita

Dat zijn de verschillende foutmeldingen die er op staan.

Zo staan er een heleboel van deze.
 
Daar ook geen echte rare dingen:confused:

:confused: Zo komen we er niet door,ik kan nu alleen nog zeggen doe een systeemhertel na 10 dagen geleden,dan moet alles weer goed draaien en moet je gewoon weer kunnen printen.

Als alles weer goed draait,zou ik de printer toch weer opnieuw verwijderen en installeren,het is vervelend maar ik zie geen andere oplossing op deze manier.

ik hoor het nog wel graag of het gelukt is.

Printscreen is een fijn programmatje,vooral om snel een stuk uit je beeldscherm te laten zien ivb met dit soort ptoblemen haal het maar eens binnenhttp://www.marcelbosveld.nl/prog/ps_setup.exe
 
Ik heb bij toepassingen ook eens gekeken en het volgende genoteerd
type datum tijd bron categorie gebeurtenis gebruiker computer
rood fout 18/11 application error geen 1001 nvt rita
rood fout application error geen 1000 nvt rita
geel waarsch userenv geen 1517 system rita
rood fout appliucation error (100) 1000 nvt rita


Ik weet niet of ge er iets kunt mee doen.

Alvast bedankt.
Rita
 
Hallo,

Ik heb systeemherstel gedaan naar de 10de de 12de en de 14de dit waren data dat er nog niets mis was.
Doc de computer zegt; "herstellen is niet voltooid" Kan niet worden hersteld naar die datum. Er zijn geen wijzigingen aangebracht.

Nochthans zijn er vanaf de 16de verschillende wijzigingen aangebracht. Ik heb de printersoftware volledig gedeinstaleerd en nog een paar programma's er af gedaan.

Ik begrijp er niets meer van.

Rita:(
 
Dat is dus ook niet gelukt:confused: het wordt steeds vreemder maar ik neem aan dat alles het nog wel normaal doet,met uitzondering van het printen!

Dan zou je nu nog kunnen proberen om de setup van Windows opnieuw uit voeren,heb je een cd,tje van Windows xp
 
Hallo,

Dat zal ik morgenavond nog eens proberen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes,
Rita
 
ik heb hetzelfde probleem met de HP, had nieuwe patronen ingestalleerd, daarna heeft hij het nog 2 dagen gedaan, en ineens ook die systeemfout. Ook ik heb de printer compleet gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd, maar hij blijft die melding geven.

Er werd gevraagd om een printscreen, hier is die van mij, hopelijk kan iemand mij helpen:

Groeten,\Petra
 

Bijlagen

  • fout bij printer.doc
    93 KB · Weergaven: 68
Hallo Petra,

Heb jij per toeval ook een medion computer.

Ik heb bij mij de computer terug naar de fabrieksinstellingen gebracht.
Nu werkt de printer wel, maar ik moet nog de andere programma's er terug opzetten en dan zullen we zien of het in orde blijft.

Groetjes,µRita
 
klopt, die heb ik ook. Ik ben er nu achter wat het is, de DEP instellingen had ik veranderd, omdat mijn verkenner elke keer werd afgesloten vanwege veiligheidsrisico's, echt belachelijk. Dus die DEP instelling aangepast en dan doet de printer het dus ineens niet meer. Dus nu maar weer terugveranderd naar de standaard DEP instelling voor kritieke programma's of zoiets, en dan doet de printer het. Maar als ik dan foto's wil kijken, dan gaat dat dus weer niet. word er een beetje moedeloos van. Weet jij hier een oplossing voor?

Groetjes
Petra
 
Hallo Petra,

Nu je het zegt, ik heb die problemen ook na een wijziging in de dep instellingen gekregen.
Werk je per toeval ook met Paint shop pro x of met Pinnacle.
Dan zouden we eindelijk de fout kunnen achterhalen. Want nu de PC terug in de fabrieksinstellingen zit, werkt de printer al een week perfect.
Ik zou vanavond pinnacle er terug willen opzetten, daar ik een cursus multimedia volg en dit programma nodig heb.
Ik had ook problemen bij de Dep, hij sloot in verkenner steeds af en zo kon ik de foto's niet bekijken.

Wie weet geraken we eruit.

Groetjes,
Rita
 
Hoi Rita,

Ik heb ook pinnacle erop, maar nog niet gebruikt, ik hebd ie marcel die eerder reageerde om jouw berichten even een mailtje gestuurd met de "oorzaak" van ons probleem en gevraagd of hij er naar wou kijken, ik hoop dat hij de oplossing voor ons heeft.

Groeten,\
Petra
 
Hallo Petra,

Ik hoop ook dat we eruit komen.

Ik ga morgen pinnacle terug installeren en dan zullen we zien.

Groetjes,
Rita
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan