Systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

asztho

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Beste,

Ik heb een laptop en gebruik windows 7. Ik heb geen last gehad van problemen bij windows 7, tot een aantal weken terug.
Voor dit probleem heb ik al veel dingen geprobeerd, informatie opgezocht, maar het lukt me niet om het op te lossen.
Ik ben de enige gebruiker op deze laptop. Maar het probleem is dat ik blijkbaar geen administrator rechten heb.
Wanneer ik een programma probeer te openen, krijg ik een foutmelding. Ik neem nu twee voorbeelden.
1) Ik ga naar de opdrachtprompt en ik open het. Dat kan ik, maar als ik met rechtermuisknop erop klik en dan op "als administrator uitvoeren", dan komt er te staan: "Kan het bestand C:\Windows\system32\cmd.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.
2)CCleaner: Ik druk op snelkoppeling van CCleaner. Er komt weer dezelfde foutmelding: "Kan het bestand C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw.
Ook wanneer ik een progrmamma download zoals paint.NET.exe. Als ik dan dat bestand probeer te openen krijg ik weer zo een foutmelding. Ik weet niet hoe het komt aangezien ik de enige gebruiker ben en ik maar 1 account gemaakt heb. En toen ik onlangs steam aan het downloaden was ging het ook mis. Het was bezig met installeren toen ik opeens een melding kreeg dat de systeembeheerder geen toestemming geeft om dit soort bestanden te downloaden.

Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen.

Met vriendelijke groet.

Asztho

Zijn de bewuste bestanden wel aanwezig ?
cmd.exe
ccleaner.exe
paint.exe

Groeten Marcel

Deze bestanden zijn aanwezig, dit heb ik ook nagekeken.
Deze drie bestanden waren maar voorbeelden, dit heb ik met heel veel meer bestanden.

als het er veel zijn,zou ik een nieuwe installatie overwegen
of scan eens met MBAM en Superantispyware

Ik heb ook wel eens zoiets gehad.
Bleek een virus te zijn wat alle exe bestanden infecteerde.
Volgens mij was het het VUNDO virus.

Groeten Marcel

Scannen met MBAM is me ook al eens aangeraden maar dat zal niet lukken want als ik dit probeer te downloaden krijg ik weer diezelfde foutmelding.
Denk je echt dat dit een VUNDO virus kan zijn? Want ik heb het eens opgezocht en ze laten popups en advertenties voor nep anti-spyware programmatuur zien.
Ik zal nu zelf eens proberen om eens scan te doen met spybot search and destroy in veilige modus.

mbam even op usb stickje zetten en dan in veilige modus met mbam scannen dan ga je echt geen virussen krijgen die het blokkeren

Dank je wel voor de tip om het op een usb stick te zetten. Zo is het me toch gelukt met MBAM te starten.
Ik heb de scan uitgevoerd en MBAM vond 9 infecties. Deze zijn allemaal zonder moeite verwijdert. Ook heb ik in veilige modus ccleaner eens opgestart en op systeemfouten gezocht. Deze zijn ook allemaal opgelost. Maar wanneer ik terug normaal opstart en ik probeer een programma te openen, krijg ik nog altijd die foutmelding.
Alvast bedankt voor deze nuttige tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan