'Systeemgeluid' bij onboard geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

boland

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Vorige week bij mijn vader Windows opnieuw geinstalleerd, maar het viel mij direct al op dat het geluid loeihard staat. Als de harde schijf aan het laden is of als er een CD/DVD ronddraait, hoor je dit ook via de speakers. Onder geluidsvolume alles al op 0 gezet, maar het gekraak blijft.
Eerder zat er een speakerset bij met regelbaar volume. Hier zat echter een draadbreuk in, waarop wij deze er tussen uit hebben gehaald. Hardwarematig is het volume dus niet meer in te stellen. In het begin hadden we dit probleem niet, pas nadat er door de computerwinkel een nieuwe LAN-kaart is ingezet?!
Al de audio-kabel vanaf de DVD-speler naar het mobo eruit gehaald, dat mocht niet baten.

Ik weet niet meer wat te doen, het hardwarematige volume moet eigenlijk omlaag. Iemand die weet wat hier aan te doen?

ga eens naar start/programmas/bureau-accessoires/entertaiment/volumeregeling
hoe staat dat daar???

Mastervolume en wavevolume staan helemaal onderaan, maar toch nog herrie. Ook geprobeerd om andere volumes te verlagen (dus line-ingang, microfoon, etc.) maar niets hielp.

Zie ook bijlage
Het maakt dus niet uit hoe het daar staat, het gekraak/gepiep blijft gewoon komen. Net of er ergens in de kast sluiting wordt gemaakt of zo.

Bijlagen

• volumeregeling.JPG
    volumeregeling.JPG
    56,5 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
doe eens alles dempen ,wat hoor je dan want sommige volumes heb je nog hoogstaan he

doe eens alles dempen ,wat hoor je dan want sommige volumes heb je nog hoogstaan he
Hebben we al eerder geprobeerd. Zojuist nog een keer geprobeerd en alles dus omlaag gebracht, maar nog steeds kraakt het...

Het kraken begint pas als Windows is opgestart. D.w.z. tijdens booten horen we niets, tijdens het opstarten van Windows gaat het opeens kraken.

ja zal wel ergens een instelling van windows zijn,maar ik weet het verder niet
misschien een ander die een oplossing weet??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan