systeemherstel acer travelmate

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanna

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
966
Hallo,
Mijn laptop start steeds opnieuw op, zo gauw hij opgestart is, dus ik kan nergens meer inkomen, in de veilige modus start hij niet op, virusscannen in dos haalt niets uit, nu kan ik hem met de recovery cd's wel opnieuw installeren, maar ik heb 2 schijven gemaakt, als hij hem terug zet naar de fabrieksinstelling, ben ik dan ook mijn c schijf kwijt, want in dos opstarten doet hij ook niet met f8.
Er staat winxppro op.

Graag goede raad.
 
Een herstel net de recovery cd's van acer zet alles weer terug zoals je hem kreeg. Dus tweede schijf weg.
Als je wel in de bios kan komen dan kun je als eerste opstart medium toch cdrom opgeven, probeer dan eens op te starten van cdrom en probeer dan naar je hd te komen om te kijken waar het fout gaat.
 
Ja, daar was ik net mee bezig en zie alles netjes staan maar er zit geen diskette in dus kan niets over zetten, ik zat al te zoeken of ik niet via het netwerk hier kan opstarten, maar ben er nog niet uit hoe, dan kon ik alles overzetten op de andere pc, ik weet dus ook niet waar ik naar moet zoeken onder dus, want ik weet echt niet wat er fout is gegaan, wwarom die dat plotseling deed. dat opnieuw opstarten dus, hij draait altijd als een zonnetje en ik download of installeer echt niet zomaar alles, daar ben ik best voorzichtig mee.
 
Je kunt dus op je hd komen. Kun je nu windows niet opstarten vanuit de windows dir.
 
je kunt volgens mij niet xp in dos opstarten, maar ik zal het zo eens proberen, wat me net wel opviel is dat bij het opstartscherm, als je hem aanzet, waar hij alles vind, HD, CDROm enz, daar staat bios schadowed en video schadowed, of dat normaal is, dat zie ik op mijn pc nooit staan.
 
xp in dos opstarten gaat dus niet + hij start wel op maar als hij alles opgestart heeft en op het bureaublad is begint hij weer opnieuw op te starten.
 
Hanna,

Hoeveel recovery cd's zitten er bij ?

Ik heb nml ook een acer hierbij zit een systeem cd + 6 cd's voor 3 talen dus 2 per taal.

Normaal voor een komplete herstel moet je de systeem cd erin plaatsen en kiezen voor opnieuw opbouwen, bij deze procedure gaat hij eerst je hdd opnieuw formatteren.

Daarna volgt de xp instal met behulp van de 2 recovery cd's.

Kijk eens of je een optie krijgt bij de systeem cd voor een reparatie of een herstel.

Dus kies niet voor opnieuw opbouwen.

groetjes speedtouch
 
Ja, die herstel heb ik al gedaan, maar daarmee is het probleem dus niet weg, dus ik zie geen andere optie dan opnieuw installeren, maar dan ben ik, denk ik mijn d schijf kwijt die ik gemaakt heb met Part. Mag. en daarmee ook belangrijk info, gelukkig hen ik het meest eop een externe schijf staan, maar er staat toch belangrijk spul op mijn d. , ik dacht n.l. dat een recovery alleen de c: zou pakken en ja, ik heb ook 2 cd's.
 
Als je de pc opstart met de systeem cd , kan je dan via je netwerk in de laptop komen ?

Probeer ook nog eens om in veilige-modus op te starten.
 
Ik was even de hond uit laten, hoe kun je dan in het netwerk komen?
 
no bootfilename recived, dat zegt hij als ik met netwerk opstart.
Veilige modus doet hij niet
 
no bootfilename recived.........

Dit betekend dat hij het netwerk niet kan vinden , omdat windows niet is opgestart , jammer dat dit niet lukt.

Acer wil moeilijk opstarten in veilige-modus , maar probeer het nog eens een keer.

Start de laptop en hou gelijk de F8 ingedrukt [ het moet lukken ] gewoon ff blijven proberen.

Als het lukt kan je kiezen voor de optie opstarten met netwerk mogenlijkheden.

Verder kan je nog proberen om op te starten met F2 , hiermee kom je in het bios menu van acer ga vervolgens naar Boot en klik de optie aan Networkboot.

suc6 ik hoor het nog wel of het gelukt is.


groetjes speedtouch
 
no bootfilename recived......... , dit betekend niet dat hij het netwerk kan vinden, maar dat hij geen bootfile om te booten in het netwerk kan vinden, want op het netwerk opstarten deed hij prima.

Maar enfin, ik heb vanmiddag een bootbl cd met xp erop en nog meer programma's die allemaal op de cd draaien dus ook xp, de laptop opgestart en mijn d schijf overgezet op mijn externe harde schijf, dus dat was veilig, toen heb ik met de recovercd de boel eropnieuw opgezet, ik kon ook nog aangeven dat de 2e partitie behouden moest blijven (dus dat kan) en walla!!!!! de d schijf stond er nog netjes op.

Dus alles is weer voor elkaar.

Ik was helemaal vergeten dat ik die cd had, ooit eens gemaakt en werkt eigenlijk perfect.

Bedankt nog voor de moeite
 
Gelukkig dat het weer werkt.
Cd goed bewaren voor de volgende keer.

Suc6.
 
Fijn dat het weer werkt.

Nu weet ik ook dat de bijgemaakte partities on-aangetast blijven als je het op die manier doe.


groetjes speedtouch
 
als je je computer aandrukt dan zie je een scherm met het GROTE acer logo.. en een laadbalk.. daar moet je al beginnen met ALT + F10 te drukken.. heel de tijd volhouden.. dan komt hij bij een schermpje en daar moet je " Systeem Herstel " doen.. dan installeert hij heel Windows XP Professional opnieuw.. (als het goed is) (of via back-up van gebruiker terug zetten als je een back-up hebt)
 
Laatst bewerkt:
het laatste bericht was van 2004 en dan nu een opkrik antwoord.
nee ik gooi er maar een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan