Systeemherstel blijft blank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alwari

Banned
Lid geworden
13 nov 2011
Ik heb al die uitvoerings dingen gedaan maar niets helpt en ik heb ook al in veilige modus gedaan maar dat hielp ook niet.:confused: Wat moet ik nu doen?

Was het wel ingeschakeld?

Waarom systeemherstel?
Wat is er aan de hand?

Virus-en malwarevrij?

Diverse herstelpogingen hebben niet geholpen (o.a. Dial-a-Fix , incl. herinstallatie van Systeem Herstel via datzelfde programma).
Windows is niet meer op orde. Probleem (mede) te danken aan installatie van Windows 7 theme op XP.

Alwari gaat XP laten herinstalleren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Zoeff:
Dat gaat het probleem niet oplossen (in het geval van Alwari): Heel Verkenner (en andere zaken ook) werken niet normaal meer.
Er is geen aanleiding te veronderstellen dat de systeembestanden zélf corrupt zijn geraakt. Bovendien beschikt Alwari niet over de installatie-cd.
Zelfs als Systeemherstel wél weer werkend zou zijn gemaakt betwijfel ik of daarmee de problemen opgelost zouden zijn, maar (zie onder) misschien is daar nog wel een tip voor om het alsnog te kunnen proberen.

@Alwari: Wat je nog kunt proberen
M.b.t. Systeemherstel:
Probeer Internet Explorer te repareren, via de Fixit Tool. Probeer daarna Systeemherstel opnieuw.

Alternatief, als de fix niet hielp: Start de PC in Veilige modus (=herhaaldelijk F8 indrukken bij het opstarten totdat het opstartkeuzemenu van XP verschijnt). Kies daar voor Veilige modus. Er wordt in Veilige modus meteen gevraagd of je door wilt gaan met Veilige modus of Systeemherstel wilt starten. Maak de Nee-keuze keuze, die dus (hopelijk) Systeemherstel goed voor je wil starten.

Alternatief [niet zelf getest]: Brand het MSDaRT .ISO bestand naar CD-rom (bijv. m.b.v. ImgBurn) en start de pc daarna op van die nieuwe cd.
(Gebruiks-)instructies: hier
Download-link: hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar beschik je over meer informatie dan hier vermeld wordt door Ts.
Dan heeft oplossingen bijdragen weinig zin in dit item!

Als je op via manieren aan oplossingen werkt, zou ik het wel fijn vinden dat het vermeld wordt door TS.
Dan kan mijn bijdrage (n) achterwege blijbven.

@Zoeff: kijk wat ik schrijf in mijn eerste posting, daaruit blijkt al dat ik meer achtergrondinformatie heb.
Je hebt 1 posting daarvoor geschreven, maar toen had ik die informatie ook nog niet.
De postings daarna hadden m.i. voorkomen kunnen worden door mijn eerste posting goed te lezen, want daaruit bleek al dat kans op reparatie/herstel (zo goed als) 0 is.

Tijs.

Wat is dan het nut van een vraag op het Forum plaatsen, als er achter de schermen al aan oplossingen wordt gewerkt, Tijs?
Niet jij, maar TS dient dat te melden.

Maar hoofdzaak is dat TS geholpen wordt!

Laatst bewerkt:
@Zoeff: Ik ben het met je eens dat de TS dat (eigenlijk) had moeten melden, maar in plaats daarvan heb ik het gedaan. Per slot weet ik het beste wat ik er aan gedaan heb. Bovendien zijn niet alle TS'en oud genoeg om zich dat te realiseren etc.

Als mijn laatste tips uit posting #5 niets opleveren, dan lijkt herinstallatie de volgende stap.

Tijs.

Nog 1 tip, maar helpt alleen als het probleem bij het maken van het laatste (automatische) herstelpunt er nog niet was:
Start Taakbeheer -> Bestand -> Nieuwe taak -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe /v

Normaal gesproken wordt dan een herstelpunt teruggezet zonder verdere vragen/keuzes etc. Zorg ervoor dat je verder niets open hebt staan behalve Taakbeheer, dus sluit alle applicaties af vooraf (ook die in het systeemvak actief zijn, zoals uTorrent etc.)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan