systeemherstel doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dedaio

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Hallo

Sinds een aantal maanden doet mijn systeemherstel het niet meer. Ik krijg altijd de volgende melding:

10rkff9.jpg

Welke dag in ook neem, wanneer ik het ook probeer en hoe vaak ik het ook opnieuw doe, ik krijg altijd deze melding.

Om het Systeemherstel weer te laten werken, moet je het uitschakelen (dan worden alle herstelpunten weggegooid) en daarna weer inschakelen. Om te controleren of het Systeemherstel daarna wél correct werkt, maak je handmatig een herstelpunt.

De opgetreden fout kan liggen in een virusscanner die op dat moment nét het bestand met herstelpunten heeft geopend. Dan namelijk, kan dat bestand niet worden verwijderd door het Systeemherstel dat zich 'herpakt', met mogelijk uw gevolgen van dien.

Als een virusscanner een infectie in het bestand met herstelpunten vindt, dan moet je niet kiezen voor 'cleanen'. Nee, dan moet je het bestand met herstelpunten weggooien en dat doe je door het Systeemherstel tijdelijk (= 10 seconden...) uit te schakelen.

Niet vergeten daarna weer in te schakelen...

Laatst bewerkt:
Ik heb dit net gedaan, maar hij doet het nog steeds niet :(

Surf eerst naar de webpagina http://www.freedrweb.com/cureit/ en download daar de tool 'Dr. Web CureIt!'
Vervolgens laat je je PC scannen en schoonmaken en waarschijnlijk dat het Systeemherstel dan weer wél zou kunnen worden ingeschakeld. Het niet kunnen inschakelen van het Systeemherstel wordt nl. in 99 v/d 100 gevallen veroorzaakt door een virus.

Anders is met 1 wijziging in het Register van Windows XP het systeemherstel in te schakelen.
  1. Ga naar Start, Uitvoeren -> Regedit
  2. Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore
  3. Hier dubbelklik je – in het rechter venster – de DWORD-waarde DisableSR
    Het Systeemherstel wordt ingeschakeld als je de waarde 1 verandert in 0
  4. Ga naar de Systeemwerkset v/d Bureau-accessoires om dt te checken!

Succes.

werkt nog steeds niet, en in de map 'policies' in het register zit bij mij geen map die 'microsoft' heet

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry,
- Ga naar Start - Run(uitvoeren) en type regedt32 en druk op enter

- Navigeer naar de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\SystemRestore

- Zoek in het rechter paneel "DisableSR": dit heeft de waarde "1" =>verander de waarde 1 in 0(nul)
ALS "DisableSR" ontbreekt in het rechter paneel:
Maak dan "DisableSR" aan als een nieuw DWORD en geef het de waarde 0(nul)
zz7ap.png

- Sluit de editor af en herstart je computer.

- Je zou nu terug controle over syteemherstel moeten hebben...als alles goed is.

Controle:
1)Rechtsklik op mijn computer en selecteer eigenschappen
Het systeemherstel tabblad zou terug zichtbaar moeten zijn.(Dat is het nu niet!)
Klik erop en kijk na of systeemherstel aan staat.
2)Doe de test:
Maak zelf een vers systeem herstelpunt aan. Gebruik systeemherstel dan onmiddellijk om met dit herstelpunt je systeem terug te zetten naar dit punt. Als dit lukt is Systeemherstel terug gezond.

Wil je dit allemaal niet:
Download dan dit terugzet- en inschakel registerbestand
Sla het op en rechtsklik Uitvoeren als administrator en herstart.

Mocht het niet lukken, hoop ik dat andere forumleden iets voor je zou kunnen betekenen, maar succes in ieder geval!

Laatst bewerkt:
De waarde ervan stond al op nul, dus ik heb niets veranderd, dus logischerwijs gaat het ook nog steeds niet :(

Bedankt voor je hulp trouwens

kijk nog is; nog een posting gedaan..

heb geen windows vista, heb nog xp, dus kan niet 'uitvoeren als administrator'.

Of toch niet binnen mijn weten?

Als ik het open krijg ik een kladblok bestandje.

(Sorry, maar werk nu op een pc met ander os)
  1. Selecteer alles (Ctrl+A)
  2. Kopieer alles met (Ctrl+C)
  3. Start >Uitvoeren>notepad
  4. Plak alles (Ctrl+V)
  5. Sla het op als sysrestoreenable.reg
  6. enter of dubbelklik dit...
  7. herstart

Laatst bewerkt:
Nvm, heb het aangepast. Zal zodadelijk de pc eens herstarten

Laatst bewerkt:
Het is dus als laatste optie een goed idee om eerst malwarescans te doen, zie ook post nr.4
Scan ook met Malwarebytes Anti Malware: download: http://www.malwarebytes.org Update eerst de definities!
Scan voor een third opinion met SuperAntiSpyware..Download: http://downloads.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe
Zijn er nog verdachte processen? Download HijackThis: http://go.trendmicro.com/free-tools/hijackthis/HiJackThis.msi

Niets gevonden? Er zit niet anders op dan een herstelinstallatie....[/U]
Handleiding (her)(stel)installatie Windows XP
Kijk hier bij methode 4: XP installeren/reparen vanaf de bootable cd, maar door te kiezen voor de optie Repair. Bij deze methode verlies je je data niet, maar het is altijd een goed idee om je gegevens veilig te stellen
Let op: als het systeemherstel uitgeschakeld is door malware heeft het géén zin! Een herstelinstallatie vervangt de bestanden die door malware beschadigd zijn, maar niet de malware zelf
Succes.

Laatst bewerkt:
Ben zo goed als zeker dat het niet aan malware ligt...Ik heb standaard avira op mijn pc staan en ik scan wekelijks zoiezo al met avira + mbam + superantispyware + spybot S&D.

Mijn vader zegt mij trouwens net dat hij ooit eens geprobeerd heeft het zelf te maken en toen ook iets aan het register heeft veranderd, hij weet niet meer of het toen iets verwijderen was of toevoegen, maar in ieder geval heeft hij ooit iets gedaan in het register dat hij toen op één of ander forum las, als poging om het systeemherstel terug te laten werken. Misschien heeft hij toen iets fout gedaan waardoor de oplossingen nu niet werken (hoewel het daarvoor ook al niet ging).

Mijn cdtje van windows xp is stuk gegaan, dus dat laatste zal spijtig genoeg ook geen optie zijn :(

Probeer of je van iemand zo'n cd kan lenen....

Of misschien heb je nog een diskettestation? In dat geval kun je Opstartdiskettes voor Windows XP Setup downloaden
Ga naar: http://support.microsoft.com/kb/310994/nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan