systeemherstel in Windows 2000 Pro.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley72

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2005
De pc van 'n vriendin van mij heeft een virus opgelopen doordat ze een "vuile" mail heeft geopend.
Hierdoor liep haar hele pc vast, dit was volgens mij op te lossen door een systeemherstel erop uit te voeren.

Een collega van haar heeft dit niet gedaan maar Windows xp eraf gegooid en er Windows 2000 Professional erop gezet.
Nu heeft ze alleen maar problemen.

Mijn vraag: is er een mogelijkheid dat ik iets kan doen in WP 2000 zodat ik de pc "terug in de tijd" zet, zoals bij systeemherstel in Windows XP, want deze functie heeft WP2000 niet.

groetjes
Stan

Deze is er op gezet geworden door een plaatselijke computershop, zat er al in bij de aanschaf.

Heeft ze geen Windows Xp cd-rom bij de aanschaf gehad?
Zit er niet een verborgen partitie op de schijf, waarop de Windows installatie bestanden staan.(recovery)

Veelal bij kant en klaar geleverde pc's is Windows al geinstalleerd door de fabrikant/leverancier. Je betaald ook voor de Windows(licentie) die erop staat. tegenwoordig wordt er geen cd meer meegegeven waar Windows op staat, maar staan alle installatie bestanden(windows + drivers) op een verborgen partitie. Hiermee kun je de pc weer terug laten zetten zoals deze was bij aanschaf.
Het verschilt per (pc/merk) hoe je dit terug kunt zetten. Bij de ene krijg je een herstell floppy, bij een ander kan het weer tijdens het opstarten via een bepaalde toets in te drukken.

als haar collega voordat hij win2000 erop heeft gezet de schijf heefd geformateerd dan is hij die bestanden kwijt om winXP terug erop tezetten.

ben bang dat dat niet meer gaat lukken.

Geplaatst door goldvinger
als haar collega voordat hij win2000 erop heeft gezet de schijf heefd geformateerd dan is hij die bestanden kwijt om winXP terug erop tezetten..
Mochten de installatie bestanden erop staan, dan staan deze op een verborgen partitie. Met formateren ben je die niet kwijt, alleen als je met een partitie manager aan de gang bent geweest.

crash zei:
Mochten de installatie bestanden erop staan, dan staan deze op een verborgen partitie. Met formateren ben je die niet kwijt, alleen als je met een partitie manager aan de gang bent geweest.

Je hebt helemaal gelijk Crash:thumb: .
Als je installatiebestanden op een verborgen partitie staan kan je het besturingsysteem wel terugzetten, maar niet alle partities verwijderen.
Alle partities kan je alleen weghalen met third party software of een MS-Windows bootable cd.
Later als het OS is geinstalleerd kan je in computer management andere partities wel weghalen of veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan