systeemherstel kan niet worden geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tayana

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Berichten
47
Tijdens een xp update werd de laptop uitgezet. Nu werken allerlei services niet meer.
netwerk, knippen/plakken en ook systeemherstel is niet meer te benaderen.
Het blijkt dat services locaal (uitgebreid) helemaal leeg is, wel staan alle services nog in
standaard. (systeembeheer-Services-standaard)
Misschien als ik inlog als administrator kan ik systeemherstel weer aktiveren. Hoe doe ik dat? Ik krijg alleen een inlogschermpje als gebruiker met paswoord. Wel kan ik in de veilige modus als administrator komen zonder paswoord maar dan kom ik ook niet bij systeemherstel.
Als ik opnieuw xp wil installeren dan wil ik graag belangrijke bestanden die ik allemaal wel kan zien, opslaan maar hoe doe ik dat als de kiopier functie bijvoorbeeld naar USB stick niet werkt, het netwerk uitgeschakeld is en er alleen een CD speler, geen writer op zit.
Ik hoop dat er nog een oplossing voorhanden is.
 
Bedankt voor het antwoord, het probleem is dat ik zo'n oem productherstel cd heb die alles terug brengt naar de oorspronkelijke staat (zels zonder SP2) en dan ben ik ook al mijn gegevens kwijt.
 
Nog steeds de melding De computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel enz.
Als ik msconfig opstart zie ik onder services, ik neem aan binnen dit account alle services aangevinkt met als status gestopt. via systeembeheer-services- is locaal leeg en bij standaard staan alle services vermeld met een aantal als status gestart. Hoe kan ik die services voor mijn account weer laten functioneren? Als ik probeer in te loggen als administrator: - inlogscherm 2x ctrl-alt-delete; komt de mededeling: kan niet wegens account beperking.
Bij configuratie-gebruikersaccounts staat helemaal niets, alleen startpagina en dat reageert niet.
Er staat onder c:documents en settings behalve mijn eigen account (tayana) ook accounts van: All Users-default User- en eigenaar, maar ik weet niet hoe ik als zodanig kan inloggen.
 
Helaas dat werkte ook miet, alles op mijn laptop is zichtbaar, maar ik kan er niets mee omdat alle services op de lokale computer het niet meer doen, ik denk dat het .net framework is dat niet meer functioneert, maar als ik dat opnieuw wil installeren kan installer service niet geopend worden, Ik heb een verbinding kunnen maken via pc linq usb en probeer daarmee mijn belangrijke bestanden over te brengen. Bij opnieuw installeren zou het zinvol zijn eerst servicepack 2 nogmaals te installeren met misschien behoud van mijn gegevens?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan