Systeemherstel kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zamaro

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Ik heb een HP pc met legale windows xp sp2 editie.
Sinds kort kan ik niet meer in systeemherstel komen.
Als ik via start, systeemeigenschappen, of welke mogelijkheid dan ook systeemherstel te openen reageert de pc daar niet op.
Er staat in systeem eigenschappen ook geen tabblad meer met "systeemherstel"
Virussen zijn niet aanwezig omdat ik MCAFFEE up to date heb en andere scanners evenmin rare dingen aangeven.
Alle andere programma's werken overigens perfect.
Opnieuw installeren of terugzetten naar het fabriekssysteem zal mij een enorme hoeveelheid tijd kosten.
Wie weet hier een andere oplossing voor?

Misschien kan je op deze manier in de herstel van xp komen:
1. Start de computer op in de Veilige modus met opdrachtprompt.
Opmerking U moet u aanmelden als beheerder of als gebruiker met beheerdersrechten.
2. Typ bij de opdrachtprompt %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en druk op ENTER.
3. Volg de aanwijzingen op het scherm om de computer terug te zetten naar een vorige, werkende toestand.

Paar dingen om te testen:
1. Alternatieve aanroep van Systeemherstel:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe
2. Probeer wat dll's die voor systeemherstel nodig zijn te herregistreren in Windows:
De volgende commando-regels individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje, en op Ok drukken. Allen moeten een positieve terugmelding geven van registratie. Gebeurt dat niet, dan ontbreken systeembestanden of ze zijn corrupt geraakt.

regsvr32 RPCRT4.dll
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 SHELL32.dll
regsvr32 OLEAUT32.dll
regsvr32 srclient.dll
regsvr32 MSCTF.dll
regsvr32 CLBCATQ.DLL
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 mlang.dll
regsvr32 mshtml.DLL
regsvr32 SHDOCVW.dll
regsvr32 CRYPTUI.dll
regsvr32 WINTRUST.dll
regsvr32 msimtf.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 hlink.dll
regsvr32 dxtrans.dll
regsvr32 ATL.DLL
regsvr32 ddrawex.dll

Succes,

Tijs.

Nog meer mogelijkheden:

Nog iets: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/sysrestoreenable.reg
Rechtsklik op de link, kies Doel opslaan als... -> sysrestoreenable.reg
Dubbelklik het opgeslagen bestand. Zeg ja op het importeren ervan in de registry.

En probeer het dan opnieuw:
Kijk na of in Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
het tabblad Systeemherstel weer terug hebt

Kijk ook of je dat ...\rstrui.exe command uit mijn eerdere posting weer kunt doen.

Succes,

Tijs.

Op je vraag voor het in orde zetten van systeemherstel kan ik niet antwoorden, dat gebruik ik namelijk niet, maar wel een tip.
Ik gebruik systeemhersel niet omdat ik gebruik maak van een image. Systeemherstel hersteld namelijk alleen het register en belangrijke systemfiles, als je regelmatig een image neemt heb je een backup van het volledig systeem. Heb je dan bijvoorbeeld een lastig virus binnen, dan zet je gewoon je laatste image eroverheen en alle problemen opgelost. Je bent wel alles kwijt wat je geïnstalleerd hebt tussen het moment van het nemen en terugzetten van je image. Dus, "mijn documenten" en alle gegevens op een andere partitie (D:(Data)).
Image-software kun je vinden van onder andere Acronis (True Image, gratis voor thuisgebruik), of Norton Ghost. Je kunt er ook een rescue-cd mee maken zodat je een image kunt terugzetten als Window volledig geflopt is. De images dien je wel op een andere partitie of drive te zetten, of CD-r, DVD-r (ik gebruik hiervoor een USB-drive, die uitsluitend voor back-ups gebruikt wordt).

Jan

Bedankt voor alle reacties.
Heb alles geprobeerd maar nog steeds geen systeem herstel.
Denk dat ik maar een image maak van mijn gegevens.
Groetjes

Al een herinstallatie van systeemherstel geprobeerd?

Start->Uitvoeren, intikken c:\windows\inf ENTER
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
Volg verder de aanwijzingen die komen...zorg ervoor dat je de XP-cd bij de hand hebt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan