systeemherstel niet meer in te schakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keswes

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2004
Hoi na systeemherstel te hebben uitgeschakeld omdat zich daar een trojan horse schuil hield ,kan ik systemherstel niet meer inschakelen .Sterker nog na de computer opnieuw te hebben opgestart is het tabblad systeemherstel in systeem geheel verdwenen. aik heb reeds via sfc /scannow geprobeerd het orginele bestand terug te zetten maar dit werkt niet ook heb ik de registervermelding gedownload en weer in het register gezet,echter ook zonder resultaat .wie weet raad Peter.

:confused:

Staat bij jou in computermanagement,bij ''services'' ,en dan bij ''system restore service'' niet toevallig iets uitgevinkt/verkeerd ingesteld,/gedisabled?

Zie bijlage...

Bijlagen

Deze computer > Eigenschappen > systeemherstel > staat er dan een vinkje bij systeemherstel uitschakelen op alle stations het vinkje daar weghelen en als het goed is werkt het weer.

Geplaatst door krugar
Deze computer > Eigenschappen > systeemherstel > staat er dan een vinkje bij systeemherstel uitschakelen op alle stations het vinkje daar weghelen en als het goed is werkt het weer.

Sterker nog na de computer opnieuw te hebben opgestart is het tabblad systeemherstel in systeem geheel verdwenen,schrijft hij.

Dus word het wel moeilijk om het vinkje daar effe aan te zetten Krugar,groet van Leo.;)

Helaas zo eenvoudig is het niet er is nergens ook maar een mogelijkheid ook niet via veilige modus om ergens nog maar systeem herstel op te starten in systeem is er niet eens een tabblad systeemherstel meer en als ik via bijv bureau accessoires naar systeem herstel ga krijg ik als bericht dat deze computer niet kan worden beveiligd met systeemherstel ,ik moet de computer opnieuw opstarten maar dat helpt uiteraard niet. Gr. Peter

Hmmz, ik had de vraag eigenlijk ook niet gelezen :o

Maar via > Programma's > Bureau-accosiosres > systeemwerkset > systeemherstel lukt dat ook niet en dan daar kijken of je de instellingen anders kunt zetten?

***lig,maar is after all gewoon dan een clean install niet sneller dan alles lopen uit te zoeken,klinkt wel simpel,maar ik krijg het idee dat hier erg veel tijd in gaat zitten om het proberen op te lossen,wil er niet makkelijk vanaf hoor,maar ik denk dat ik dit zou doen als het mij overkomen was.

(Maak vooraan even een backup,zoals bijvoorbeeld met Ghost ofzo)

Groetjes van Leo.

Misschien zou je eens kunnen kijken bij een windows update?

Geplaatst door krugar
Hmmz, ik had de vraag eigenlijk ook niet gelezen :o

Maar via > Programma's > Bureau-accosiosres > systeemwerkset > systeemherstel lukt dat ook niet en dan daar kijken of je de instellingen anders kunt zetten?

En het voorgaande bericht van de vraagsteller heb je blijkbaar óók niet gelezen:

Geplaatst door keswes
als ik via bijv bureau accessoires naar systeem herstel ga krijg ik als bericht dat deze computer niet kan worden beveiligd met systeemherstel

Daar staat toch duidelijk dat het ook via Bureau-accessoires niet lukt?

Krugar, lees eerst eens goed voordat je reageert.

Het zou eventueel helpen door in dos dit in te voeren,
scanreg \restore
Hiermee zet het het register wat dagen terug.
Mischien zou dit helpen om ook weer de normale instellingen terug te krijgen, kreeg je virusscanner het virus er niet uit?
Trojans zou je er ook uit kunnen halen met Hijacktis.

Helaas alle goede raad ten spijt alles wat wordt gesuggereerd al geprobeerd muv cleane install maar dat is vooralsnog het laatste redmiddel Peter

lucia, ben even een weekje weg geweest daarom pas nu reactie . Ik kan het bestand waar je op doelt niet vinden bij vraag 3 . Volgens mij gaat het alleen over de help en support functies bij deze vraag, of lees ik over iets heen? Peter

Geplaatst door keswes
lucia, ben even een weekje weg geweest daarom pas nu reactie . Ik kan het bestand waar je op doelt niet vinden bij vraag 3 . Volgens mij gaat het alleen over de help en support functies bij deze vraag, of lees ik over iets heen? Peter

Daar staat iets over help en suport en ik heb dus ook gehad dat ik systeem herstel niet meer kon opstarten.
Ik heb bij die vraag een bestand gedownload, erop geklikt en in het register gezet.
Daarna kon ik weer systeemherstel gebruiken.

Misschien kon het jou helpen, vandaar mijn link naar Kelly's-corner.

Lucia

lucia , ik had al even vooraf gecontroleerd of de registervermelding van systeemherstel nog bestond op mijn computer, die bestond inderdaad nog toch heb ik nog de vermelding toe laten voegen via de door jou vermelde link, echter nog steeds zonder resultaat. Peter

Mijn probleem is nog steeds niet opgelost wie heeft er nog goede raad Peter

Heb je met Ad-aware en Spybot gescant?

Daarna ook met Hijackthis scannen het bestand opslaan en op de site zetten in de caterogie waar het behoord te staan.

Ik zou ook even op de site van Microsoft even kijken of hun informatie hebben over problemen met Systeemherstel.

Lucia

lucia al deze dingen heb ik al gedaan zonder enig resultaat peter

Kan je via Start-Zoeken, het bestand RSTRUI.EXE met een snelkoppelong op het buraublad zetten?

Dan weet je tenminste nog of het programma nog op de computer staat!!!!

Lucia

hoi lucia,
het programma staat nog wel op mijn computer maar wanneer ik het opstart krijg ik daarbij het bericht de computer kan niet daar systeemherstel beveiligd worden,start de computer opnieuw op. Maar dat werkt dus niet dat opnieuw opstarten. is het mogelijk dat het bestand beschadigd is,zo ja is het mogelijk alleen dit bestand van de windows cd te halen tervervanging van het bestand dat op mijn computer staat?Ik heb al wel via SFC /scannow windows zichzelf laten controleren op ontbrekende bestanden maar dat had ook geen effect.
Groeten Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan