systeemherstel niet meer mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge557

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
8
Hallo,
Sinds een week kan ik geen systeemherstel meer doen. Ik krijg steeds de melding dat het niet mogelijk is omdat er geen wijzigingen op de computer zijn aangebracht.
Ik krijg ook steeds, bij opstart, een tekstballon van Norton dat mijn firewall niet is ingeschakeld. Bij nazicht blijkt dat het de firewall van Windows is die niet mee opstart. (Normaal gebeurd dat toch automatisch?)
Ik vink het altijd aan maar nog steeds, na een nieuwe opstart, staat die firewall uit De problemen zijn begonnen na een defragmentatie, waarbij ik Norton had uitgeschakeld. Weet iemand of die 2 zaken verband hebben met elkaar en hoe ik mijn computer weer "in orde" kan krijgen?
Dank u
 
Defragmenteren is inderdaad geen wijziging die door systeem herstel ongedaan gemaakt kan worden.
Aan of uitzetten van software evenmin.
Systeem herstel hersteld wijzigingen als installeren van software, waarna de pc niet meer werkt.
Of essentiele wijzigingen in je register.

Sluit je de pc na aanzetten van de firewall netjes af bij start / afsluiten? Of gebruik je een sneltoets van je toetsenbord?

Je kunt ook eens kijken bij start / configuratiescherm / systeembeheer / services.
Als je daar iets tegenkomt van Nortone firewall, dubbelklik, service starten, en aanvinken "automatisch"

Als Norton nog goed werkt, hoef je die niet te herinstalleren.
 
Ik sluit steeds af via het menu start. Ik vind echter onder start/configuratiescherm geen systeembeheer en/of services terug. Norton (upgrade 2005) werkt nog goed.
Alvast bedankt voor het snelle antwoord.
 
Ben je ingelogd met administrator rechten?
Welke windows xp versie heb je?

Ga eens naar start / uitvoeren en typ daar:
services.msc /s [Enter]
Dan kom je in het services menu zoals ik aangaf bij start / configuratiescherm / systeem beheer / services.

Heb je SP2 volledig geinstalleerd?
Zo ja,
Ga eens naar start / configuratiescherm / Beveiligings centrum.
Welke services zijn daar ingeschakeld?
Als je daar de firewall inschekeld, en dan de pc afsluit, en vervolgens (koud) opstart, gaat het dan wel goed?
 
Dat systeem herstel foutje kan in de hardware zitten(dat was dus bij mij het geval na
installatie van XP SP1) vond bij de hardware fabrikant de fix.

Dat was hier !?
http://h18007.www1.hp.com/support/files/EvoDesktop/us/download/21593.html

Dat vond ik op een site als deze.
http://h18007.www1.hp.com/support/files/EvoDesktop/us/locate/64_2510.html#10

Zou wel heel mooi zijn, maar denk niet dat je de zelfde computer hebt als ik.
Maar misschien kan ik je met deze info in de juiste richting sturen.

Zoek eens bij de support sites van de hardware fabrikant of daar fixes en updates
te vinden zijn..
 
Bij beveilingscentrum staat windows firewall steeds uitgeschakeld. Dat is telkens ik opstart zo. Bij uitzonderingen staat enkel hulp op afstand aangevinkt en bij geavanceerd staan mijn 2 verbindingen aangevinkt. Ik heb SP2 volledig geïnstalleerd en had tot vorige week geen enkel probleem. Ik werk met XP-home edition en ben ingelogd als administrator.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan