Systeemherstel onthoudt alleen het laatste punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb de afgelopen week een heleboel programma's geïnstalleerd en normaal gesproken worden daar allemaal systeemherstelpunten van gemaakt. Deze zijn echter allemaal verdwenen omdat een nieuw herstelpunt de vorige overschrijft. Ik heb een uur geleden zelf een herstelpunt aangemaakt en die is nu alweer verdwenen door een automatisch herstelpunt. Wie weet raad? Ik kan in de instellingen niets vreemds vinden, maar zoek wellicht op de verkeerde plek?

Heb je aan de instellingen van de maximale grootte van systeemherstel op je schijf iets veranderd?
Configuratiescherm > Systeem > tabblad systeemherstel > Instellingen

Groetjes,

Pieter

Nee Pieter, daar heb ik niets aan veranderd.

Op hoeveel staat die?
Misschien helpt het als je dat wat hoger zet.

Groetjes,

Pieter

Hij staat op 1559MB = 12% van de partitie. Maar ik dacht, dat als die ruimte vol is, die de oudste herstelpunten weg gooit. Nu laat die niets achter.

Dat klopt. Zo hoort het te werken.
Die van mij staat op 569 MB en dat zijn 11 herstelpunten.
Zet systeem herstel eens uit, reboot en zet het dan weer aan. Maak dan handmatig een paar herstelpunten en kijk of ze dan wel onthouden worden.

Groetjes,

Pieter

Ik was inderdaad hetzelfde van plan en ik gooi er toch niets mee weg, want ik heb niets.

Even nog een tussendoortje:

Systeemherstel hoeft toch alleen voor de Windowspartitie of ook voor de programmapartitie? Nu staan zelfs de dataschijven aangevinkt, dat slaat denk ik nergen op en kost alleen maar schijfruimte.

Klopt. Als je Windows zijn gang laat gaan, wordt het zelfs geactiveerd voor andere actieve partities.
Zoals bv mijn Win2k :rolleyes:
Alleen voor de partitie waar XP (of ME) op staat is dus voldoende.

Groetjes,

Pieter

Zelf aangemaakte herstelpunten houdt die nu wel vast, maar de instalatie van een programma komt niet in de lijst, terwijl dat toch zou moeten, dacht ik?

Windows XP creates “restore points” every day, as well as at the time of significant system events (such as when an application or driver is installed). You can also create and name your own restore points at any time.

Volgens deze beschrijving wel.
Houd het maar even goed in de gaten.

Groetjes,

Pieter

Nou, ik beschouw het maar even als een hik, want hij maakte geen herstelpunt van de installatie van een programma, maar wel van de verwijdering. Vervolgens wordt er een herstelpunt aangemaakt van zowel de installatie als de de-installatie van een ander programma. Ik beschouw het maar even als opgelost, alhoewel ik graag zou willen weten hoe die hele historie verloren is gegaan. Want het kan weer een keer gebeuren natuurlijk.

Wat nog zou kunnen: ik ben 5 dagen geleden opnieuw begonnen en heb dus vele programma's geïnstalleerd, waardoor de ruimte voor systeemherstel al snel vol raakte. In plaats van de oudste te verwijderen heeft die alles maar weggegooid. Ik zal het zeker in de gaten houden en geef 'm wel de status opgelost in de hoop, dat ik 'm niet hoef te heropenen. Bedankt Pieter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan