Systeemherstel, systeeminfo en meer verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

apiehoek

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo allemaal,

Wanneer ik Systeemherstel, Systeeminfo of een Email open krijg ik een lege pagina te zien.
Ook zoeken gaat niet, geen lege pagine maar een conflict.
Bij onderstaande "oplossing" dan werkt alles weer, behalve mijn email.
Ik kan echter geen register meer terugzetten, ook niet in Veilige modus.
Bij het opnieuw opstarten is er echter weer hetzelfde probleem.
Wie kan me helpen????

Toegepaste oplossing:
alle onderstaande commando's individueel geplakt in Start -> Uitvoeren, en Ok gedrukt

regsvr32 RPCRT4.dll
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 SHELL32.dll
regsvr32 OLEAUT32.dll
regsvr32 srclient.dll
regsvr32 MSCTF.dll
regsvr32 CLBCATQ.DLL
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 mlang.dll
regsvr32 mshtml.DLL
regsvr32 SHDOCVW.dll
regsvr32 CRYPTUI.dll
regsvr32 WINTRUST.dll
regsvr32 msimtf.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 hlink.dll
regsvr32 dxtrans.dll
regsvr32 ATL.DLL
regsvr32 ddrawex.dll

Groeten, Alex

Wat je kunt proberen is om:

1. Stop de XP cd in cd-rom speler waarmee je de PC hebt geinstalleerd.
2. Start --> Uitvoeren en type bij uitvoeren: CMD
3. Type nu in: SFC /scannow

Windows gaat nu op zoek naar ontbrekende of bestanden die niet meer orgineel zijn maar die windows nodig heeft en herstelt deze waar nodig.

Hier staan alles stappen, wel in het engels.
http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

Hallo Mikeo,

Alles uitgevoerd, maar het is niet de oplossing.

gr. Alex

OPGELOST!!!!

Had gisteren onderstaande tip van Breekpunt.nl uitgevoerd:

Alle tijdelijke bestanden op één plek
Windows maakt regelmatig gebruik van zogeheten tijdelijke bestanden. Deze bestanden zijn nodig om bijvoorbeeld een programma te installeren. Zoals de naam al aangeeft zijn deze bestanden slechts tijdelijk van aard en kunnen ze nadien worden verwijderd. Helaas doet Windows dat niet altijd automatisch en dient u ze handmatig te verwijderen. Windows XP slaat dergelijke tijdelijke bestanden echter op diverse plekken op en dat is onhandig. Beter is het om één map te hebben waarin alle tijdelijke bestanden worden geplaatst. U hoeft dan nadien dan slechts één map te legen. Om dit voor elkaar te krijgen, doet u het volgende:

Kies Start >> Configuratiescherm.
Kies Prestaties en onderhoud >> Systeem.
Selecteer in het dialoogvenster Systeemeigenschappen het tabblad Geavanceerd.
Klik op Omgevingsvariabelen.
Wijzig onder Gebruikersvariabelen voor... de paden van de tijdelijke TEMP- en TMP-map in C:\WINDOWS\TEMP.
Klik op OK >> OK om de dialoogvensters te sluiten.
Sluit het dialoogvenster Prestaties en onderhoud.
Alle tijdelijke bestanden worden nu voortaan in de map C:\WINDOWS\TEMP opgeslagen. Pas bij het opschonen van deze map wel op dat u geen bestanden verwijdert die nog in gebruik zijn. Verwijder bijvoorbeeld alleen bestanden die ouder dan 7 dagen zijn.

Nu weer teruggezet en alles werkt weer naar behoren, ongelofelijk.
Allemaal bedankt voor het meedenken
Alex

TEMP Mag je altijd legen en hoe je niet te bewaren. Kleine correctie op je tekst is dat als je een programma gaat installeren deze de tijdelijk bestanden in de TEMP plaast. Na installatie zou hij deze bestanden moeten verwijderen maar dat gebeurt niet altijd. Vandaar dat er dan bestanden achterblijven.

Je kunt dus met een gerust hart de gehele map leeg maken want en de bestanden die in gebruik zijn kun je niet zomaar verwijderen omdat windows deze vast houdt. Hier zijn wel tool voor zoals Unlocker om deze ook te verwijderen of DDCLeaner.

Hoe het gebeurt is is lastig om te zeggen. Er zal waachijnlijk een bestand in de TEMP folder beschadigd zijn die hierdoor problemen bleef geven.

Ooit zelf gehad met Outlook. Iemand stuurde mij een e-mail en daar was iets mee gebeurt. Hierdoor kon ik mijn mail niet meer openen omdat dat bericht bovenaan stond stopte outlook er direct meer als ik hem wilder opstarten. Uiteindelijk via een omweg was het geluk dat bericht te verwijderen en probleem was ook niet meer aanwezig.

Als je bv een mailtje opent met een bijlage in zip en je opent deze direct vanuit je mail dan zal het zip bestand deze ook uitpakken in de temp map. En zo gebeurt dat met vele handelingen. Hier zal dus wel iets zijn fout gegegaan.

Blij dat het probleem uiteindelijk zo simpel was op te lossen. Voordeel is dat je dit niet meer vergeet en bij een volgend probleem is dit een van de eerste dingen die je weer gaat proberen.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan