systeemherstel uitgeschakeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter johw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

johw

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Hoe kan ik het systeemherstel terug inschakelen. Krijg volgend bericht als ik het wil gebruiken.
"Systeemherstel is door groepsbeleid uitgeschakeld, neem kontakt op met de domeinbeheerder als U systeemherstel wilt inschakelen".
Iemand een suggestie hoe ik dit euvel kan verhelpen?

johw

Alles wat ik onder de helpfunctie kan vinden duidt er op dat je pc door een beheerder is ingesteld, Deze zal dus ook systeemherstel weer kunnen inschakelen.
Maar misschien kun je zelf als beheerder inloggen?

Ik neem aan dat de pc niet in een bedrijfsnetwerk staat.

Kijk hier voor een oplossing via Groepsbeleid (als je pc Vista Professional of Vista Ultimate heeft) of via de registry als je Vista Home (Premium) of Vista Starter hebt.

PS: Meestal is het uitschakelen ervan te danken aan tweaker-instellingen of malware. Als je denkt met malware te maken te hebben, dan is er hier een basis-check die je kunt uitvoeren.

Succes,

Tijs.

Heb probeert via regedit.exe + gpedit.msc im aan de gegevens te komen, lukt niet. Komt volgende nu regel: "Het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembestuurder.
Verdere suggesties, heb ondertussen ook reeds met extra antimalware + antispyware mijn PC gescand, niets verdacht gemeld.
johw

Door het nogmaals extra gebruik van Malwarebytes-antimalwareprogramma na laatste update, heb ik gezien dat er malware gevonden werd, namelijk HYJACKREGISTERmalware. Na dit verwijdert te hebben is alles terug OK en kan het ik weer regedit en systeemherstelpunten maken.

Hartelijk dank voor het verhelpen en suggestie,
johw

Laatst bewerkt:
Fijn dat het gelukt is!

Graag nog even de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan