systeemherstel uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Als je nou systeemherstel uitschakeld, is het dan zo dat alle overbodige toestanden worden opgeruimd ?
Ik bedoel dat te vragen omdat mijn C volloopt.
Je schijnt er dus ruimte mee te winnen, en als dat zo is, en er wordt een heleboel opgeruimd, kan je dan later weer systeem herstel alsnog inschakelen ?
 
Zo ben ik er achter gekomen dat er enorm veel megabytes gaan naar mappen met de naam : documents and settings\rudi\localsettings...

Ik kan die mappen nergens vinden en ik zou weleens willen weten waar ik dat kan vinden.
 
als je systeemherstel in xp uitschakelt worden idd alle herstelpunten verwijdert en win je daarmee ruimte.

de herstelpunten worden opgeslagen in de _Restore folder, dus niet bij de local settings. Dus als daar de data vandaan komt ligt het ergens anders aan. Wat is het volledige path ?

Overigens kan je ook een limiet in mb's aangeven, zodat systeemherstel die niet overschrijft.

En je kan het later altijd weer aanzetten
 
Geplaatst door vaat
als je systeemherstel in xp uitschakelt worden idd alle herstelpunten verwijdert en win je daarmee ruimte.

de herstelpunten worden opgeslagen in de _Restore folder, dus niet bij de local settings. Dus als daar de data vandaan komt ligt het ergens anders aan. Wat is het volledige path ?

Overigens kan je ook een limiet in mb's aangeven, zodat systeemherstel die niet overschrijft.

En je kan het later altijd weer aanzetten
Waar vind ik de map : restorefolder ?
Ik begrijp het uberhaupt helemaal niet.
Elke keer als ik XP opstart, dan gaat er ca 200 mb van mijn C schijfruimte verloren, dat wil zeggen dat mijn beschikbare ruimte elke keer als ik opstart met ca 2oo mb verminderd.
Ik begin daar echt van te balen, want volgens mij hoort dit niet !
Ook weet ik niet waar die map local settings zit. Ik heb me het lazerus lopen zoeken , maar kan het niet vinden !
Ik ben er achter gekomen, dat die data voornamelijk daarheen verdwijnt. Dat heb ik ontdekt via start / zoeken.
 
Waarschijnlijk is local settings nog een verborgen map.

Ga naar configuratiescherm en dan mapopties. Dan naar tabblad weergave en klik "verborgen bestanden en mappen weergeven" aan en klik op ok
 
hoi ga eens nar de verkenner en dan extra>mapoptie`s en dan tabblad weergave daar bij verborgen mappen weergeven ff vinkje neerzetten .
Ga dan in de verkenner na C:\Documents and Settings\Roby\Local Settings\Temporary Internet Files
inplaats van Roby staat dus jou profiel .
Als je de eigenschappen van die map bekijkt zul je zien dat ie helemaal vol staat , maar als je de map opent zie je er niets instaan ( was bij mijn zo )

Ga nu gewoon naar configscherm>internetopties en leeg je tijdelijkebestanden bij bestanden verwijderen ,ook offline bestanden aanvinken .
 
Hoi Roby, bedankt voor je hint, ik heb daarmee inderdaad alle boosdoeners gevonden , tenminste dit is de map waar het allemaal inzit.
Alleen als ik de map , temporary internetfiles open, dan zie ik alleen maar cookies, terwijl er wel degelijk 1,3 GB aan data in die map zit. Ik wil dat dus kunnen verwijderen , maar dat lukt niet omdat het niet wordt weergegeven!
Ik heb toch echt bij mapopties aangegeven dat ik een vinkje heb geplaatst bij "verborgen bestanden en mappen weergeven" .
Toch krijg ik de rest niet te zien. Hoe verwijder ik dat dan ?
 
Hoi Roby.
Wel stom van me, ik had niet goed gelezen!
Ik heb het gevonden, je had het immers zelf duidelijk aangegeven, via het configscherm.
Gelukkig is het gelukt , en ik heb alles kunnen verwijderen. Ik heb weer een heleboel schijfruimte terug. Het scheelt enorm, ben hartstikke blij dat het voor elkaar is.
Bedankt !!!

Wat ik overigens niet begrijp is , waarom wordt dat allemaal opgeslagen, en wat voor doel heeft het, behalve die cookies dan?
Het is toch immers zonde van al die ruimte , of zie ik dat verkeerd ?
 
start > uitvoeren > control inetcpl.cpl

ga bij tijdelijke internetbestanden > instellingen > geef hier de ruimte op die gebruikt mag worden voor het opslaan van dergelijke bestanden.

Cookies worden gebruikt door sites om wat info over jou op te slaan. Door de helpmij cookie hoef je bijvoorbeeld niet elke keer in te loggen.

Andere tijdelijke internetbestanden zorgen er ook voor dat veelbezochte pagina's sneller laden. Maar er zit vaak ook veel rotzooi in idd. Af en toe legen is dan ook zeker aan te raden. Evenals het vaak scannen met iets als spybot:

http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download

eerst op online tab alle updates downloaden
 
Wat ik wel gek vindt is dat ik nadat ik alles had gedaan , 4,6 GB vrije ruimte had, en nu een paar uur later is dat nog maar 4,57 GB .
Dat houdt in dat ik 30 MB , alweer kwijt ben !
Nu vindt ik dat niet zo'n erge ramp, omdat ik nu weet wat ik moet doen om het op te lossen, maar het is wel vreemd omdat ik eigenlijk niet veel gedaan heb in die tussentijd !
Een paar keer Helpmij bezocht, en een paar websites bezocht, voor de rest niet veel bijzonders, en dan toch alweer 30 MB kwijt. Dat vindt ik dus wel vreemd.
Is er iemand die daar een verklaring voor kan geven dat het dan zo snel alweer volloopt ?
Dit probleem had ik voor een paar weken geleden nog nooit last van gehad !
Mijn WinXP installatie dateert van september 2002, nooit geen last gehad van het probleem, en nu sinds een paar weken geleden loppt die "gekkigheid" .
 
zet gewoon dan eens die restrictie in het aantal mb's op de tijdelijke internetbestanden. Zie vorig bericht !!!

Je zal even moeten kijken in verkenner in die map of dus bij start > uitvoeren > control inetcpl.cpl > tijdelijke internetbestanden > instellingen > bestanden weergeven

wat staan hier voor bestanden. Welke zijn er abnormaal groot en van welke sites komen ze !
 
instelling

Hoi,start explorer eens op,ga naar extra internet opties
bij tijdelijke internet bestanden naar instellingen,
hoe staat deze instel.wanneer moet er op nieuwere versies van pagina's worden gecontroleerd
 
Hoi heb een dagje zeeland achter de rug , ben net terug , blij dat het opgelost is :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan