Systeemherstel vanaf Windows installatie cd

• Onderwerp starter Onderwerp starter RRR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RRR

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Hallo!

Graag wil ik mijn systeem herstellen naar het punt voordat ik Service Pack 3 van windows update installeerde. Er is namelijk wat fout gegaan en nu kom ik niet meer goed in windows. Dus wil gwoon weer terug naar SP2.
Nu heb ik al wat geprobeerd maar er lukt niet veel.
Ik las dat voor een gewone systeemherstel buiten windows om, je enter moet toetsen bij windows setup cd, Dan kom je bij dat partitie overzicht en zou je R kunnen gebruiken om het te repareren/herstellen. Maar die R staat er bij helemaal niet! Alleen maar partitie verwijderen of eroverheen schrijven..hoe krijg ik die R??

Een andere optie was wat zaken doen in de recovery console. Ik heb hier met systemroot, bootcfg e.d. gewerkt, maar ik krijg de pc gewoon niet in de situatie voordat ik SP3 installeerde...

Hoe lukt me dit wel?
Alvast zeer zeer bedankt voor de oplossing!

Een paar mogelijkheden:
1. Je kunt terug door (in Herstelconsole) te gaan naar de map
C:\windows\$NtServicepack3Uninstall$\$ntservicepackuninstall$\spuninst
dat kun je in Herstelconsole doen door in te typen:
CD \windows\$NtServicepack3Uninstall$\$ntservicepackuninstall$\spuninst
BATCH spuninst.txt
Exit
2. Als die map niet bestaat, zou je ook kunnen kijken of het volgende commando werkt in Herstelconsole:
CD \windows\$NtUninstallKB936929$\spuninst
krijg je hier geen foutmelding op, daarna de volgende commando's proberen:
BATCH spuninst.txt
Exit

NB: Met Exit start de computer opnieuw op.

Je zou dan hopelijk weer in je Windows moeten kunnen komen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt. Ik heb het gedaan maar nu kan ik niet eens meer inloggen! Ik start de pc, kan dan aanklikken veilige modus of gewoon starten ed..kies een optie (alle uitgeprobeerd) en krijg dan alleen een zwart scherm te zien,,.,geen windows logo meer!

HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan