Systeemherstel; wat doet het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Ik heb hier een probleempje, en aangezien je niet off topic mag gaan, vraag ik hier: Wat doet systeemherstel? Verandert het alleen instellingen, of verwijdert het ook bestanden? Dus als ik een mailtje heb gekregen, en daar een Word-docje van gemaakt heb, na het herstelpunt waar ik naar terug ga, zijn die dan weg? Lees mijn probleem maar!

Joren 007

P.S. Het is niet bedoelt om mijn probleem weer onder de mensen te krijgen, want ik GA systeemherstel gebruiken, maar dan is de uitleg van het probleem wat beter!!!

SYSTEEMHERSTEL:) zoals het woord al zegt, hersteld dat het systeem :confused: Wanneer je wil weten wat er allemaal wordt hersteld kan je dat zien in het volgende bestand..

filelist.xml (verborgen)

Welke zich hier bevind,

C:\WINDOWS\system32\Restore

dit bestand kan je openen met kladblok..

Dan vind je daar een hele lange lijst die onderverdeeld is in een Exclude (uitsluiten) en Include (Insluiten)List (lijst). Alle mappen (directories) en bestanden (files) die in de Exclude list staan worden niet hersteld tijdens een systeem-herstel..

http://www.microsoft.com/belux/nl/windowsxp/pro/evaluation/overviews/systemrestore.asp

en als ik die wijzig?:confused:

[EDIT]dus als ik het goed begrijp, kan ik Systeemherstel gewoon doen, zonder dat er documenten en mailtjes mailtjes [/EDIT]

Laatst bewerkt:
Die filelist.xml kan je inderdaad zelf wijzigen in aanbrengen, maar het lijkt me veiliger om dat niet te doen en bestanden of mappen die je na een systeem herstel graag ongewijzigd houd te plaatsen op een plek die reeds in de Excludelist staan aangegeven.
:confused:

Antwoord edit Inderdaad Mijn Documenten en de map Application Data waar mailtjes worden bewaard blijven ongewijzigt.. :)

Laatst bewerkt:
fijn! mijn ouders zijn namelijk niet zo blij als ik weer wat op de comp heb zitten klooien. ik snap er meer van dan hun, snappie?:p :) :D

ik snap er meer van dan hun, snappie?:p :) :D
Ooit zullen ze dat begrijpen en er heel blij mee zijn :rolleyes:

Soms moet je gewoon geduld hebben met ouders :D

Succes..

Maar gedenk de map "Program Files" valt wel onder systeem herstel, dus er kunnen programma's(software) verdwijnen of weer terug gezet worden.. :confused:

heb je mijn probleem gelezen? die heb ik geinstalleerd (zeg 1 januari) gedeinstalleerd (zeg 8 maart) weer geinstalleerd ( zeg 8 maart) en WEER gedeinstalleerd (zeg ook 8 maart) als ik dan terug ga naar het herstelpunt van (zeg) 1 maart, wil hij hem dan (opnieuw) installeren?

Heb je probleem gelezen, maar ik ben geen Gamer, speel dus nooit van die spelletjes want daar krijg ik vierkante ogen van..

Dat andere is een hele moeilijke vraag en systeemherstel zit nogal ingewikkeld in elkaar wat dat betreft en is beslist niet feilloos.. Dus kan ik uit eigen ervaring alleen maar zeggen Soms wel - Soms niet ligt aan het programma..
Soms wil het programma alsnog niet meer werken omdat er bepaalde dingen misschien in mappen hebben gestaan die niet worden herstel. :confused:
denk aan bv benodigde AxtiveX bestanden in de map %windir%\Downloaded Program Files of %windir%\SoftwareDistribution als hier uit nodige bestanden worden verwijderd door deïnstallatie, worden ze niet terug gezet door systeem herstel. (is maar een voorbeeldje he :) )

dus het kan ook gewoon zijn dat hij het daarna weer doet?

Zo ja: :D
Zo nee: :(

Grote kans: :D
Kleine kans: :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan