Systeemherstel weer een x

Status
Niet open voor verdere reacties.

markreen

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2002
Berichten
100
Hallo, ik heb op het forum al gezocht maar heb het zelfde probleem tot nu toe niet gevonden
Mn vader heeft gisteren op zn compaq laptop een systeemherstel gedaan maar nu staan er nog wel icoontjes zoals exel word enz maar als ik daarop klik zegt ie dat "deze actie is alleen geldig voor producten die momenteel zijn geinstalleerd" dus ik denk dat ie de bestanden wel heeft verwijderd maar de icoontjes nog niet hoe kan ik dit oplossen dat ie wel alles weggooit, of is dit normaal?
Ook als ik nu naar systeemherstel ga en wil dan naar een nieuw herstelpunt toe gaat dat niet want er staat maar één herstelpunt aangegeven en dat is die van gisteravond nadat mn vader een herstel heeft gedaan.
Zou ik evt. dat herstellen van mn vader ongedaan kunnen maken, zo ja hoe en hoe kan ik weer de oude herstelpunten zien?

Groeten en alvast bedankt voor jullie antwoorden
 
Het kan zijn dat er bestanden zijn verwijderd (hoe oud was het herstelpunt), maar het is ook mogelijk dat alleen het register niet meer klopt.
Een her-installatie (van bv office) kan dat probleem oplossen.
 
het is niet alleen office het is bij heel veel programma's, ik heb toenet ook systeemherstel aan en uitgezet en nu is ook het herstelpunt van gisteravond weg. maar er is wel een nieuw herstelpunt aangemaakt.
 
Dan weet je zeker dat je niet terug kunt, je hebt nu een herstelpunt van de huidige situatie.
Dus een her-installatie van de programa's die niet werken is de oplossing.
 
Wat was overigens de reden van jou vader om systeemherstel te gebruiken.
 
hij had op de een of andere knop geduwd dat ie geen internet meer had, en daarom systeemherstel gedaan want dat werkte vorige x ook
dus daarom
maar heb de herstel diskette gebruikt van compaq en alles er opnieuw opgezet
in ieder geval bedankt
 
Dan heb in iedergeval weer een schone installatie, misschien moet je eens nadenken over een goed back-up programma, dat kan je in dit soort gevallen veel werk besparen, zoals Acronis True Image 10 :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan