Systeemherstel werkt 9 van de 10 keren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb Windows 8.1-64 en ervaar, dat Systeemherstel meestal niet werkt. Het is voor mij altijd een zeer bruikbaar hulpmiddel geweest, maar ik kan er niet meer op vertrouwen. Als ik heb gekozen voor een herstelpunt gaat die daarmee beginnen, maar steeds krijg ik de melding, dat het niet is gelukt omdat er mogelijk een virusscanner mee heeft gelopen. Ooit is het me gelukt om na het uitzetten daarvan een systeemherstel voor elkaar te krijgen, maar dat is meestal niet het geval. Malwarebytes heb ik ook uitgezet, maar geen resultaat. Wie kan mij helpen?

En systeemherstel waarbij gestart wordt met de installatie dvd van windows?

Overigens werkt systeemherstel maar in beperkte mate, ongeacht of dat nu windows 8 of een andere windows versie betreft.
Veel beter werkt het periodiek maken van een volledige kopie van het systeem met een speciaal tooltje daarvoor.
Ik gebruik daar Easeus Todo Backup voor. Dat is een gratis tooltje waarmee ik onlangs er nog in geslaagd ben terug te gaan naar een vorige versie van Windows 8 (van 8.1 terug naar 8) in een multi-boot PC (naast win8 stond er ook win7 op de hd). Dat ging zonder problemen.

In Windows XP en 7 had ik nooit problemen met systeemherstel. Dit heb ik pas bemerkt in Windows 8. In die versie werd ook niet meer bij elke programma-installatie een herstelpunt aangemaakt. Uiteindelijk kreeg ik gisteravond de melding, dat Systeemherstel onmogelijk was, maar mijn oog viel op een programma, dat ik ná de hersteldatum had verwijderd en er nu ineens weer stond. Ondanks de melding was het systeemherstel dus wel uitgevoerd.

Niettemin rammelt het dus aan alle kanten en ik ga jouw suggestie zeker uitproberen!

Hallo

Je krijgt bijna altijd een foutcode, welke ontvang je? Zonder dit soort informatie kun je niet echt veel met je vraag hier.

Het is Foutcode 0x80070005. Er staat dan dat Systeemherstel niet is voltooid, mogelijk omdat er een virusprogramma heeft meegelopen.

Het is Foutcode 0x80070005. Er staat dan dat Systeemherstel niet is voltooid, mogelijk omdat er een virusprogramma heeft meegelopen.
Hallo

0x80070005 is ACCESS_DENIED in alle gevallen, dit kan komen door een corrupte Windows Administrator account
1. Open een Command Prompt met Admin Rechter (Start > Type CMD > Rechtermuis op Opdrachtprompt en kies Uitvoeren als administrator)
2. Herstart je systeem en login met Administrator
3. Maak een nieuwe Lokale Account op je computer met beheerrechten
4. Herstart je systeem en login op je nieuwe account
5. Probeer daar nogmaals het herstellen van je systeem, in 99% van de gevallen werkt dit

Je kunt ook je huidige account opnieuw toevoegen via NET GROUPS maar dat is lastiger dan bovenstaand

Dit artikel stukje gaat ook over die fout http://windowsinstructed.com/common...#You_receive_an_error_containing_021580070005 daar staan de stappen wat simpeler uitgelegd

Ik heb je niet voorzien van de goede foutmelding. Ik had deze code opgeschreven, maar meer om te zoeken of het daarmee iets te maken had. De foutmelding vind je hier:

1.jpg

Het had geen zin om Avast uit te schakelen.

Laatst bewerkt:
http://blog.pcwebplus.nl/systeemherstel-werkt-niet-meer-oplossing/

Dit is een link met de meeste problemen die voorkomen na systeemherstel!

Het uit- en inschakelen van Systeemherstel is inderdaad een oplossing, maar wel één met een hele dikke waarschuwing voor mensen, die echt voor een probleem afhankelijk zijn van een systeemherstel: alle herstelpunten worden verwijderd, waardoor je ook de datum kwijt bent waar je naar zocht. Maar ook daarna zul je je altijd afvragen of Systeemherstel nog wel de reddingsboei is, want de oorzaak is niet weggehaald en kan zo dus weer de kop opsteken.

Zoek eens op Macrium, de gratis versie.
Perfect programma voor systeemherstel.

Leuk programma om te klonen, maar ik zoek toch de oplossing in een goed werkend systeemhersel van Windows zelf. Het kan toch niet zo zijn, dat er een bug in Windows 8.1 zit, die niet hersteld wordt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan