systeemherstel werkt niet. gedownloade programma's nog steeds aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

amelk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
We hebben problemen met netwerken (2de PC niet naar internet) en dit was laatst opgelost na het doen van een systeemherstel. Dus dit weer geprobeerd.

Maar nu werkt volgens mij mijn systeemherstel niet meer.
Ik zet hem nl terug naar een dag waarop ik bepaalde programma's nog niet op mijn computer had. Na het toepassen van een systemherstel blijven deze programma's toch op mijn computer staan.
BV op zaterdag adobe 6 gedownload na herstel naar de donderdag ervoor toch nog aanwezig.
Dit nog een keer getest door de pc terug te zetten naar 3-12 echter de nieuwe programma's blijven er gewoon staan en zijn ook werkend.
De computer geeft ook aan dat er geen systeemwijzigingen zijn geweest. Maar dat is niet waar.

Weet iemand wat nu te doen.

Gebruik voor de volgende keer images.

Is wel beter dan die mooie "systeemherstel" van windows.

Suc6 !

Met image software maak je een sector-voor-sector kopie van je hele windows partitie.

Je kan het op een aparte partitie plaatsen, maar het beste is het om het ook op externe media te plaatsen voor het rare geval je hele harde schijf niet meer werkt.

Je hebt keuze uit diverse software paketten om images te maken:

- Drive image
- Norton Ghost
- Acronis true image

Vooral Norton Ghost staat hoog aangeschreven.

De image maak je op het moment dat je systeem volgens jou 100% werkt en volledig funtioneel is.
Mocht je OS nu zodanig in elkaar gaan zitten dat zelfs een storing niet meer op te lossen is, plaats je de image weer terug op de partitie via een bootdiskette en de externe media waar de image op staat.

Even rebooten en je hebt je hele OS terug alsof er niets is gebeurd. Scheelt weer enkele uren aan installeren en instellingen.

Suc6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan