systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
421
Ik probeer vruchteloos terug te gaan naar verschillende systeemherstel-data om een systeemherstel uit te voeren.
De pc draait een hele tijd en geeft telkens bericht dat er niets is veranderd.
 
Raymond Bos, heb naar je link gekeken, maar raak er niet goed wijs uit.
Tjongejonge: Ik heb een Medion MD 8083
 
:)
Microsoft houd het graag spannend met verschillende deuren naar het zelfde kamertje, vandaar !?

Wanneer je bij Uitvoeren "compmgmt.msc" Typed en dan OK klikt kom je ongeveer in het zelfde menu als
die van "Configuratiescherm/Systeembeheer/Services".
Bij deze services zie je dan een hele lijst waaronder ook de optie "System Restore" deze moet
hier op ingeschakkeld(automatisch) staan.

Type je bij "Uitvoeren" "CMD" kom je in de Commando wizard, hier type je dan weer "Net Start"
dan Hit enter, hier krijg je dan een hele lijst te zien met alle services die ingeschakeld zijn.
Daar kan je dus controleren of "System restore Service" wel meedraaid.
Type hierna EXIT en hit enter om dit menu weer te verlaten.

Ga dan naar "Mijn Computer\Eigenschappen\Systeemherstel" ook daar heb je weer de optie om Systeem herstel in en uit te schakkelen.

Daar onder zie je een schuifregelaar deze behoort op maximaal te staan, dat is dan 12% van je
hardeschijf gereserveerd voor het systeem herstel. Er wordt dus gesugereerd dat wanneer je systeem en al
je geïnstalleerde software met de instellingen groter zijn dan de 12% van je harde schijf dan
heeft Systeemherstel dus geen plaats genoeg om alles weg te schrijven.
(Dus heb je 40Gb hardeschijf dan heb je 4,5Gb+ opslagruimte voor je systeemherstel, heb je meer dan
die 4,5gig aan programs and files met instellingen enzov. kan hij dus niet alles herstellen
en moet je gaan opschonen of nog een schijf erbij plaatsen).

Ook kan je via computerbeheer in de logboeken gaan snuffelen of daar fouten gemeld worden
met betrekking op het systeemherstel meestal vind je daar dan ook een error code waarmee je verder kan zoeken..

Das zo ongeveer de bedoeling van het hele verhaal zoals in de link van Raymond.

Heb je al bij Medion home site gekeken of daar het probleem bekend is ??
Ik had precies het zelfde probleem sinds installatie van SP1 heb een Compaq en kwam via hun
weer bij HP en die hadden een update voor me Intel moederbord/chipset om dit bekende probleem
op te lossen.. Heb hier dus ook lang naar gezocht en heel wat omwegen moeten maken.

Het zal me niet verbazen als dit bij Medion ook het geval is en misschien enkele
drivers niet meer up to date zijn met sp1 of 2.

Als je het niet weet, kan eventueel met everest kijken wie de fabrikant is van je moederbord, hij geeft je dan ook meteen de URL waar je naar de eventuele updates kan zoeken.
http://www.lavalys.com/products.php?lang=en

Hoop dat je hier wel wat mee kan..
:thumb:
 
Dank voor de serieuze boterham.
Ben systematisch beginnen werken van boven naar beneden.

Mijn schuifregelaar staat op 12% en geeft daarachter aan: 11447 MB
Mijn c schijf geeft aan: 100.000 MB
gebruikt 15,6 GB
beschikbaar 77,5 GB
Met systeem en software erbij zit ik dus boven de 12%
Kan dat de oorzaak zijn?

Mijn totale schijf is fysiek groter maar werd door Medion in C, D en E verdeeld.

Met die lavalys kan ik fijn kijken wat er allemaal in mijn pc zit.
Met ingrijpen met updates wacht ik nog even.
 
Geen Dank, door dat ik die link naar m'n beste kunnen voor je vertaald heb, zal ik het ook zo snel niet meer vergeten.. Dus hebben we er allebei wat aan gehad..;)
Maarja toch is het geen overbodige luxe om beghrijpelijk technisch Engels te leren lezen als je veel met computers werkt. Anders schiet je toch steeds tekort bij de TroubleShooting..

Hoe dat zit met systeemherstel en verschillende partities weet ik ook niet. Heb ik geen ervaring mee, en werk zelf met 2 harde schijven waarvan 1 met de OS en de andere voor de rest van de onzin zonder partities..

Kan natuurlijk ook niet weten wat jij daar allemaal voor (zware) software in heb zitten. Maar als jou berekening klopt dan kan dat daar misschien wel eens aan liggen..
Je moet i.i.g niet je opgeslagen documenten tellen die staan daar los van als die zich op de zelfde partitie bevinden als je OS..

Wat de updates betreft hoef je dat alleen maar te controlleren als er updates zijn van na de aankoop datum van je computer kan het beslist geen kwaad om die te installeren..
:thumb: Misscien heeft iemand anders nog een goede tip voor je...
 
Wreed bedankt.
Het werd al wat duidelijker.
Intussen gaat probeemherstel nog steeds niet.
In Spybot had ik gezien hoe daar aangevinkt stond dat Flash Player een gevaar was.
Ik vinkte dat uit en Flash Player kon weer geïnstalleerd worden.
Daarmee was een vraag op een andere plaats opgelost.
Ik hoopte dat het ook een terugslag zou hebben op Probleemoplosser, niks dus.

Vroeger had ik een pc met twee harde schijven.
Nu met die medion, 1 schijf en die partities, vind ik het moeilijker om zelf in te grijpen.
Gelukkig schijnt alles normaal te draaien.

Ik vraag me af of ik niet een hele hoop systeemherstelpunten mag verwijderen.
 
Ik zag een nieuw herstelpunt van twee dagen geleden.
Er stond gewoon: 'controlepunt van sysyteem'.
Ik koos die datum en het herstel verliep normaal (in feite was er niets te herstellen).
Bij de vorige punten ging het niet, maar daar stond telkens een andere vermelding bij bijv.: spyware removal of shockwave player.
Ik heb de indruk dat alles nu normaal verloopt op mijn pc.

Dat nieuwe herstelpunt is dus o.k.
Zou ik nu al die vorige maar verwijderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan