Systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan1969

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hallo knappe bollen !!

Ik wil een systeemherstel uitvoeren, maar nadat de pc opnieuw heeft opgestart, zegt hij dat ie 'm niet heeft uitgevoerd (fout)
Hij zegt echter niet waarom !!
Ik heb het ook in de veilige modus gebrobeerd, maar daar krijg ik het zelfde verhaal.

Staat er iets niet goed denken jullie ?

Groeten...Jan :o

Kijk in ieder geval even in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe), en kijk bij de secties Toepassing en Systeem.

Misschien staat daar wel een aanduiding in wat er 'mis' ging.

Overigens moet je jezelf de vraag stellen of je met Systeemherstel het systeem wilde terugzetten naar een situatie waarbij bijv. de hardware van je pc beduidend anders was dan nu. Of misschien de software. Het zou best kunnen zijn dat dat de bron is van je probleem.

Tijs.

Tijs

Ik heb gekeken daar waar je zei.....
Er staat inderdaad een hele hoop informatie en foutmeldingen!
Helaas ben ik niet kundig genoeg om daar raad mee te weten, ik snap er helemaal niks van.

Ik wil systeemherstel uitvoeren omdat ik denk dat ik een worm of zo heb gehad.
Die worm heb ik vlgs mij wl kunnen verwijderen, maar nu wil ik dan voor de zekerheid een systeemherstel.
Geen bijzonderheden gewijzigd of geinstalleerd.

Jan

Zoek in ieder geval niet verder terug in het verleden dan het moment dat je voor het eerst systeemherstel probeerde te doen. Dat zal allicht schelen.

Loop de dan overgebleven Waarschuwingen en Fouten even allemaal door, en kijk gewoon of je iets aantreft dat betrekking heeft op Systeemherstel. Waarschijnlijk in de kolom Bron aangeduid als System Restore.

Zoek dan op het nummer van de Gebeurtenis-id op Google, maar gebruik dan ipv. Gebeurtenis-id de engelse term: Event-id

Dus stel dat je een melding krijgt met gebeurtenis-id 8, betrekking hebbend op System Restore, zoek dan in google op:
Event-id 8 "System Restore" xp problem

Succes,

Tijs.

Heel veel berichten maar niks met sys restore of iets dergelijks....
Alles wat ik bekijk zegt me niks....

Kan ik dit op een of andere manier via bestand aan je laten zien, zodat jij kunt kijken ?
Of vraag ik nu te veel ?

Gr........Jan:(

Of vraag ik nu te veel ?

Gr........Jan:(
Daarvoor is het forum juist, dus geneer je niet vragen mag altijd en is nooit teveel. Download eens Ewido wel eerst updaten en daarna je computer laten scannen. In het geval van onrechtmatigheden zal Ewido dat vinden.

Beste Huijb

Ik heb ewido gedownload (klopt het trouwens dat het progje uiteindelijk "AVG Anti-spyware" heet?)
Geupdate en pc gescand.
Hij vond inderdaad verschillende geirriteerde bestanden (nood=medium) welke ik prompt heb laten verwijderen.

Vandaag heb ik nog eens geprobeerd systeemherstel uit te voeren (hoewel ik nu geen noodzaak zie, want alles lijkt ok), maar toch voert ie het gewoon niet uit.

Zo blijft, ondanks dat ik nu zeker van wat rotzooi af ben, mijn vraag toch nog steeds staan.

Nog meer tips?

Groeten...Jan

Het zijn meestal de virussen die systeem herstel onklaar maken, dit is negen van de tien keer permanent tot dat je systeem herstel uitschakeld en na een reboot weer inschakeld (geen garantie) Dan ben je natuurlijk wel alle vorige herstelpunten kwijt, die worden zo verwijderd en begin je weer met een schone lei (mits je schoon bent).

Maar dit heeft ook een positieve kant, de virussen en zo zitten ook in de herstelpunten en kunnen zo dus ook weer terug gezet worden indien systeem herstel wel werkt. Dit kan in jou geval dus niet meer gebeuren. :)

Kijk op deze link hoe je hopelijk toch wat meer informatie kunt verkrijgen over je problemen met systeemherstel dan je tot nu toe in beeld hebt.

//edit: hier misschien informatie die je ook nog van dienst kan zijn. Zijn redenen / omstandigheden waaronder herstelpunten 'verdwijnen' / worden gewist door Windows XP zelf.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Huijb

Ik heb ewido gedownload (klopt het trouwens dat het progje uiteindelijk "AVG Anti-spyware" heet?) Groeten...Jan
Ja dat is correct. Probeer eens om tijdens het opstarten op F8 te drukken, als het goed is krijg je dan ook een keuze om systeemherstel uit te voeren.

Heren...veel tips....waarvoor dank

Ik zit nog eens te kijken naar al die foumeldingen in het logboek systeem.
Als ik dan al jullie reactie's bekijk, en ik zie dat die foutmeldingen beginnen in September....zal ik dan niet eens proberen systeemherstel uit te voeren, en terug zetten naar Augustus????

Sterker nog......dat ga ik doen !

Kom zeker nog terug

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan