Systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

robic1112

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Berichten
20
Mijn systeemherstel werkt ook niet na het gebruik van een PC Cleaner.
Ik zit op het puntje van mijn stoel te wachten op de eerste ervaring met de oplossing zoals aangegeven door dnties
 
Ik stel voor dat je het volgende doet, alle commando's individueel plakken in Start -> Uitvoeren, en Ok drukken:

regsvr32 RPCRT4.dll
regsvr32 ole32.dll
regsvr32 SHELL32.dll
regsvr32 OLEAUT32.dll
regsvr32 srclient.dll
regsvr32 MSCTF.dll
regsvr32 CLBCATQ.DLL
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 mlang.dll
regsvr32 mshtml.DLL
regsvr32 SHDOCVW.dll
regsvr32 CRYPTUI.dll
regsvr32 WINTRUST.dll
regsvr32 msimtf.dll
regsvr32 jscript.dll
regsvr32 hlink.dll
regsvr32 dxtrans.dll
regsvr32 ATL.DLL
regsvr32 ddrawex.dll

We horen wel of het geholpen heeft.

Tijs.

Ik heb dit allemaal ingevoerd.All .dll's werden aangenomen behalve mshtml.DLL
Ik kreeg het volgende bericht:

...mshtml is geladen.maar dllR5egisterServer is niet gervonden.Dit bestand wordt niet geregistreerd....

Het,systeemherstel werkt in mijn geval nog steeds niet.
Graag hulp !!
 
Ik heb dit allemaal ingevoerd.All .dll's werden aangenomen behalve mshtml.DLL
Ik kreeg het volgende bericht:

...mshtml is geladen.maar dllR5egisterServer is niet gervonden.Dit bestand wordt niet geregistreerd....

Het,systeemherstel werkt in mijn geval nog steeds niet.
Graag hulp !!

MSHTML.DLL moet wel degelijk geregistreerd kunnen worden! De melding betekent dat het bestand bij jou kapot of niet aanwezig is. Hij hoort te staan in je C:\windows\system32 map.

Vervang het bestand.

[Edit:]
Het bestand wordt automatisch correct teruggeplaatst door Windows XP als je hem weghaalt.
Daarna weer: Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll
doen.
[/Edit]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
MSHTML.DLL moet wel degelijk geregistreerd kunnen worden! De melding betekent dat het bestand bij jou kapot of niet aanwezig is. Hij hoort te staan in je C:\windows\system32 map.

Vervang het bestand.

[Edit:]
Het bestand wordt automatisch correct teruggeplaatst door Windows XP als je hem weghaalt.
Daarna weer: Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll
doen.
[/Edit]

Tijs.
Ik heb gedaan wat uw advies was.Heb die mshtml.dll uit het system 32 van windows gehaald en dan terug opgestart en mshtml.dll weer ingevoerd maar ik krijg weer het bericht dat die dll registerserver niet gevonden is.
Of wat bedoelde U met "vervang het bestand" ? Ik veronderstel dat ik niet de" system 32 "map moet verwijderen en dat XP bij een terug opstarten dit weer korrekt invult.Sorry voor mijn onkunde.
Rob
 
Je moet zeker niet de hele map weghalen nee! :D

Ik heb, om het gemakkelijk te maken, even het bestand+het bijbehorende .TLB bestand in een .zip op mijn webruimte gezet.

Zodra je die ervan afgehaald hebt en je de bestanden die erin zitten gezet hebt in je C:\windows\system32 map, weer dat
Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll
doen.

Link naar de .zip file: hier

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je moet zeker niet de hele map weghalen nee! :D

Ik heb, om het gemakkelijk te maken, even het bestand+het bijbehorende .TLB bestand in een .zip op mijn webruimte gezet.

Zodra je die ervan afgehaald hebt en je de bestanden die erin zitten gezet hebt in je C:\windows\system32 map, weer dat
Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll
doen.

Link naar de .zip file: hier

Tijs.

Is allemaal gebeurd en beide bestanden zitten in windows\system32.Hzeb opnieuw opgestart maar nog geen systeemherstel....Sorry,
Rob
 
Is allemaal gebeurd en beide bestanden zitten in windows\system32.Hzeb opnieuw opgestart maar nog geen systeemherstel....Sorry,
Rob

Vertel ons eerst even of het registreren nu wél gelukt is?
Verder meld even terug welke versie van mshtml.dll je nu hebt. De versie die ik heb geupload is 6.0.2900.2995

(Zie bijlage). Versie achterhalen door rechtsklikken op mshtml.dll, Eigenschappen kiezen en dan tabblad Versie aanklikken.

Tijs.
 

Bijlagen

  • mshtml_versie.JPG
    mshtml_versie.JPG
    31 KB · Weergaven: 28
Vertel ons eerst even of het registreren nu wél gelukt is?
Verder meld even terug welke versie van mshtml.dll je nu hebt. De versie die ik heb geupload is 6.0.2900.2995

(Zie bijlage). Versie achterhalen door rechtsklikken op mshtml.dll, Eigenschappen kiezen en dan tabblad Versie aanklikken.

Tijs.

Beste ,

Heb beide bestanden ontvangen en ontzipt
Vervolgens heb ik"map verplaatsen "gebruikt"
Ik heb ook de ontzipte bestanden naar system32 proberen te slepen

De toestand is nu dat mshtml goed zit met versie 6.02900.2180
mshtml.dll zit niet goed in system 32 daar het op de versie 7.0.57.3011 zit en niet op
uw uitvoering
Hoe ik het ook probeer te doen steeds krijg ik het signaal... " mshtml" kan niet verplaatsen,bestandnaam bestaat al,probeer met een andere naam...
Het is gek dat als ik mshtml.dll wil verplaatsen dat ik deze kommentaar krijg in verband met mshtml (geen .dll )
Rob
 
@robin: Doe even het volgende:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\dllcache
Hernoem daar de beide bestanden die met mshtml beginnen
Zet dan mijn bestanden in die map (hopelijk lukt dat). Als het niet lukt: Geen man overboord.
Doe dan: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32
Hernoem daar de beide bestanden die met mshtml beginnen
Zet dan mijn bestanden in die map.
Dan weer: Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll

Succes,

Tijs.
 
@robin: Doe even het volgende:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\dllcache
Hernoem daar de beide bestanden die met mshtml beginnen
Zet dan mijn bestanden in die map (hopelijk lukt dat). Als het niet lukt: Geen man overboord.
Doe dan: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32
Hernoem daar de beide bestanden die met mshtml beginnen
Zet dan mijn bestanden in die map.
Dan weer: Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll

Succes,

Tijs.

Heb beide adviezen toegepast.
De huidige toestand is als volgt:
mshtml zit in system32 en dit op de door U toegezonden versie6.0..299.2180
mshtml zit in system32 maar op de oude versie 7.0.57.3011
verder zit ook de door U toegezonden mshtml.dll met de juiste versie 6.0.2900.2995 onder een door mij gekozen naam daar dit de enige mogelijkheid was om het in het system32 te krijgen

Ik dacht dus laat mij de oude versie verwijderen
Het bestand onder de fictieve naam herbenoemen als mshtml.dll en de klus is geklaard

Niet te geloven maar ik kan het oude bestand niet verwijderen. Ik krijg steeds het signaal "kan het bestand niet verwijderen of het is nog in gebruik...Zelfs als ik het bestand wil verwijderen met de PC Cleaner.

Ik leer wel veel bij en ben U dankbaar dat U het niet opgeeft met mij

Rob
 
@Robin: Je hebt nu dus inderdaad de juiste versies onder de juiste namen in zowel de dllcache map als in de system32 map staan, en je hebt mshtml.dll kunnen registreren?

Dat je de hernoemde 'originelen' in system32 niet kunt verwijderen is nog een 'probleem'.

Werkt Systeemherstel nu ook weer?

Heb ik het zo goed samengevat?

Tijs.
 
@Robin: Je hebt nu dus inderdaad de juiste versies onder de juiste namen in zowel de dllcache map als in de system32 map staan, en je hebt mshtml.dll kunnen registreren?

Dat je de hernoemde 'originelen' in system32 niet kunt verwijderen is nog een 'probleem'.

Werkt Systeemherstel nu ook weer?

Heb ik het zo goed samengevat?

Tijs.

Beste Tijs,

Huidige toestand is:
Beide bestanden zitten goed in de dllcache en dit op de door U toegezonden versie
Het verwijderen van de oude versie mshtml.dll gaf hierbij geen problemen toen ik de
unzipped bestande er naat toe sleepte
In de system32 zit de mshtml goed en op de juiste versie
De mshtml.dll zit er nog steeds in op de oude versie en kan niet verwijdert worden
Ik krijg steeds het bericht....Kan mshtmsl (men spreekt niet over mshtml.dll !!)
niet verwijderen.Controleer of de schijf vol is of tegen schrijven beveiligd of dat het
bestand momenteel in gebruik is
Ook ben ik er in geslaagd om onder een fictieve naam de juiste versie van mshtml.dll
te plaatsen

Ik dacht zo dat als ik er in slaag om die oude versie weg te krijgen dat ik die dan kan vervangen door de versie die onder die fictieve naam zit.

Groetjes
Rob
 
Vraag eigen plek gegeven

Bedankt Mario
Als nieuwkomer in dit forum kan ik nu al stellen dat dit een van de beste forums is die ik ken.
Goed georganiseerd
Heel bereidwillige experten ( zelfs met veel geduld in mijn geval...lol)
Groetjes
Rob
 
@Robin: Door de verplaatsing als een nieuw onderwerp kreeg ik geen meldingen meer mee over je probleem.

Als ik je goed begrijp zit je nog steeds met het probleem dat mshtml.dll en/of mshtml.tlb niet onder de correcte naam en versie in je
%windir%\system32
map staan, maar staat de juiste versie van mshtml.dll en mshtml.tlb onder de juiste naam wél staan in je
%windir%\system32\dllcache
map.

Beste mogelijkheid die je hebt om het helemaal goed te zetten is het starten van Herstelconsole.
Print eerst deze instructie uit, je hebt niet de mogelijkheid iets te bekijken of printen vanuit de Herstelconsole.

Instructie:
Stop een originele XP installatiecd in de cd-speler.
Herstart de pc, en start vanaf de cd op (eventueel moet je in de BIOS nog instellen dat de cd-speler de 'first boot device' is, dus dat eerst geprobeeerd wordt van cd op te starten). Krijg je de vraag: "Press any key to boot from CD" (of iets dergelijks), druk dan even op de spatiebalk om vanaf cd op te starten.

Na een tijdje waarin bepaalde zaken geladen wordt krijg je een keuzemenu waar, onder anderen, de mogelijkheid wordt geboden met de letter R de Herstelconsole op te starten. Type hier een R.
Je krijgt nu de keuze bij welke Windows XP je je aanmelden wilt. Staat er maar 1x XP op je pc, type daar een 1, en druk op de Enter toets
Er wordt dan om het wachtwoord van de gebruiker Administrator gevraagd. Vul die in en druk op Enter. Heb je geen wachtwoord voor Administrator ingesteld, dan zonder iets in te vullen op Enter drukken.
Je bent dan in de Windows map.
Type in (telkens na intypen op Enter drukken):
CD system32
DEL mshtml.dll
DEL mshtml.tlb
COPY dllcache\mshtml.dll mshtml.dll
COPY dllcache\mshtml.tlb mshtml.tlb
EXIT

De PC start opnieuw op, en je kunt dan de cd eruit halen. Start XP normaal op.

Dan weer die Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@Robin: Door de verplaatsing als een nieuw onderwerp kreeg ik geen meldingen meer mee over je probleem.

Als ik je goed begrijp zit je nog steeds met het probleem dat mshtml.dll en/of mshtml.tlb niet onder de correcte naam en versie in je
%windir%\system32
map staan, maar staat de juiste versie van mshtml.dll en mshtml.tlb onder de juiste naam wél staan in je
%windir%\system32\dllcache
map.

Beste mogelijkheid die je hebt om het helemaal goed te zetten is het starten van Herstelconsole.
Print eerst deze instructie uit, je hebt niet de mogelijkheid iets te bekijken of printen vanuit de Herstelconsole.

Instructie:
Stop een originele XP installatiecd in de cd-speler.
Herstart de pc, en start vanaf de cd op (eventueel moet je in de BIOS nog instellen dat de cd-speler de 'first boot device' is, dus dat eerst geprobeeerd wordt van cd op te starten). Krijg je de vraag: "Press any key to boot from CD" (of iets dergelijks), druk dan even op de spatiebalk om vanaf cd op te starten.

Na een tijdje waarin bepaalde zaken geladen wordt krijg je een keuzemenu waar, onder anderen, de mogelijkheid wordt geboden met de letter R de Herstelconsole op te starten. Type hier een R.
Je krijgt nu de keuze bij welke Windows XP je je aanmelden wilt. Staat er maar 1x XP op je pc, type daar een 1, en druk op de Enter toets
Er wordt dan om het wachtwoord van de gebruiker Administrator gevraagd. Vul die in en druk op Enter. Heb je geen wachtwoord voor Administrator ingesteld, dan zonder iets in te vullen op Enter drukken.
Je bent dan in de Windows map.
Type in (telkens na intypen op Enter drukken):
CD system32
DEL mshtml.dll
DEL mshtml.tlb
COPY dllcache\mshtml.dll mshtml.dll
COPY dllcache\mshtml.tlb mshtml.tlb
EXIT

De PC start opnieuw op, en je kunt dan de cd eruit halen. Start XP normaal op.

Dan weer die Start -> Uitvoeren -> regsvr32 mshtml.dll

Tijs.

Beste Tijs,

Sorry voor het laat reageren maar op het einde ging mijn windows XP helemaal de mist in. Het enige wat ik kon doen was terug de fabrieksinstellingen instellen. Hiervoor moest ik eerst een aantal zaken op een schijf zetten om te bewaren en later weer terug binnen te halen maar dat lukte niet omdat mijn Nero ook niet meer bleek te werken.
Toen heeft de shop mij geholpen door dat allemaal op mijn harde schijf te zetten. Alles schijnt weer te werken maar ik ben nog ff bezig met alles te intalleren
Bedankt in alle geval voor al de tijd die U aan mijn probleem besteedt hebt.
Het is uniek dat oude knoeiers zoals ik iemand in dit forum vinden om hun te helpen..

Groetjes en nog eens bedankt

Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan