Systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Ik heb enkele dagen geleden op mijn C-schijf een schone installatie uitgevoerd met behulp van RT7Lite, schijf die ik zelf heb gebrand. Nu wil ik een herstelbewerking uitvoeren om te controleren of die functie "herstelbewerking" naar behoren werkt. Tot mijn grote verwondering krijg ik de mededeling in bijlage. Een zoektocht op Helpmij.nl leerde mij hoe ik fouten in of op mijn HD kan verbeteren en herstellen. Ik heb deze raad gevolgd en geprobeerd die fouten te "laten" herstellen. Echter, nog altijd krijg ik deze onderstaande mededeling. Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen zodat de functie "de computer naar een eerdere toestand herstellen" wel zou lukken. Alvast bedankt.

Systeemherstel.jpg

Ik heb het volgende gevonden:
- Beveiligingsinstellingen voor station C "ingeschakeld"
- Configuratie: "systeeminstellingen herstellen en vorige bestandsversies terugzetten" is ingeschakeld
-Schijfruimtegebruik: - huidig gebruik: 10,03 GB en Max gebruik op 218,44 GB ingesteld

Misschien moet ik "Alle herstelpunten (met systeeminstellingen en vorige bestandsversies) verwijderen" effectief verwijderen en een nieuw herstelpunt maken?

Vind het max gebruik wat vreemd. Je kunt zelf opgeven hoeveel ruimte restore mag benutten. Zou dat niet te groot zetten, dan krijg je wel erg veel herstelpunten.

Zover ik weet kun je alleen de herstelpunten verwijderen voor de laatste. (schijfopruiming).
Je kunt het natuurlijk wel eerst uit zetten en daarna weer aan, dan zijn ze weg.

Ik heb het max gebruik voor de herstelpunten teruggebracht naar 50 GB, daarna een nieuw herstelpunt gemaakt en gevraagd mijn PC te herstellen tot vóór dit nieuwe herstelpunt. Tot mijn grootste frustratie blijf de mededeling, hierboven in bijlage meegestuurd, steeds terugkomen.

Dat werkt denk ik niet.

wat ik zou adviseren is controle te stoppen. Desnoods ook nog de herstelmap te verwijderen, zodat je zeker weet dat er geen resten zijn achter gebleven.

Daarna weer controle aanzetten. Als je dan een herstelpunt maakt, zou je daarna iets moeten installeren en dn proberen terug te gaan naar dat herstelpunt.

Jou verhaal begrijp ik niet, want als je je herstelpunten verwijderd, kun je nooit naar een punt voor je laatste herstel.

Ik heb geen enkel herstelpunt verwijderd. Kort samenvatten wat ik gedaan heb: - Win 7 opnieuw geïnstalleerd met RT7Lite - enkele programma's geïnstalleerd - herstelpunt gemaakt en opnieuw een programma geïnstalleerd - PC naar de eerdere toestand hersteld (proberen te herstellen) met als gevolg de bovenstaande mededeling - Programma opgestart voor de "fouten in het bestandssysteem automatisch te corrigeren" - opnieuw geprobeerd mijn PC naar de vorige toestand te herstellen (zelfde resultaat) - raad gevraagd aan Helpmij - een nieuw herstelpunt gemaakt - een nieuw programma geïnstalleerd - weer geprobeerd de toestand te herstellen zoals vóór dit tweede herstelpunt - weer geen resultaat.
Hoe kan ik de herstelmap verwijderen?
Dank in elk geval voor het geduld en de raadgevingen.

recovery

Verborgen systeem bestanden weergeven aan zetten en de inhoud van recovery verwijderen,

Ik denk wel dat je verkenner dan als administrator moet opstarten.

Wat is precies RT7lite, is dat zo'n uitgeklede versie.

Succes,

Eric.

Het gebruik van Code door Bill

Ok, ik heb destijds nog zitten spelen met Nlite, dus dat concept ken ik.
Je moet je denk ik dus gaan afvragen of je niet iets verwijderd hebt dat toch nodig is.

Het mooie van dit soort programma is dat jij de baas bent.
Dus wil je geen Internet Explorer, dan verwijder je die gewoon.
Wat dat voor repercussies heeft is echter afwachten.
Helaas blijkt Bill regelmatig delen van software die er bij lijkt te zitten (waarvan je dus denkt, die kan ik missen), te gebruiken in andere situaties.
Dus code die in IE zit wordt ook in andere programma's gebruikt.
Verwijderen heeft dus lastige consequenties.

Succes.

Toen mijn vorige PC nog draaide op XP heb ik, door gebruik te maken van Nlite, om het jaar een schone installatie gedaan van mijn besturingssysteem en nooit maar één probleem gehad. Bij het samenstellen van de huidige slipstream heb ik ook nu niets verwijderd. Ik heb uw raad gevolgd en de map met de verborgen systeembestanden zichtbaar gemaakt en wil die verwijderen. Ik vraag mij nu wel af welke consequenties er zijn aan het verwijderen van de map recovery (maakt deel uit van mijn schijf E "Factory_Image"). Ik denk dat het verstandig zal zijn eerst van deze schijf een back-up van te maken voor het geval dat . . .

Denk dat je even van je "Factory_Image" moet afblijven. Dat zou je herstel partitie kunnen zijn.
Zelf gooi ik dat soort dingen altijd weg, want ik heb geen behoefte aan herstel naar fabrieksinstellingen.

Ik begin altijd met een schone (lege) schijf, waar ik een systeem partitie op maak van zeg 60 Gig.

Elke Partitie (verborgen uitgezonderd) heeft een map restore met daar in een met hex sleutel benoemde map.

attachment.php

Wel even jezelf rechten geven, anders kom je er niet in.

Aanvulling. Hier een plaatje van Configuratie scherm, Systeembeheer, Computerbeheer, schijfbeheer.

attachment.php

Dat lege stuk is om mijn SSD langer levend te houden.

Hier een afbeelding van geavanceerde instellingen

attachment.php

Bij mij is er dus alleen een map restore op C:\
Zou ik het uit zetten verdwijnt hij ook daar.

Laatst bewerkt:
Tot mijin grote spijt en frustratie moet ik zeggen dat ik uw 2 laatste berichten niet kan volgen. In bijlage geef ik u de indeling van mijn harde schijf. Vóór het opnieuw installeren had mijn C-schijf een grootte van 90 GB maar dat werd op het laatste een beetje te krap. Vandaar de uitbreiding, nu wellicht wel te groot!

Bijlagen

• Computer.jpg
    Computer.jpg
    19,4 KB · Weergaven: 52
Hoi,
Vóór het opnieuw installeren had mijn C-schijf een grootte van 90 GB maar dat werd op het laatste een beetje te krap
Mijn schijf C: 50GB waarvan 22GB gebruikt (Win 7 64-bits). Hoezo te krap? Schone installatie van Win 7 64-bits neemt +/- 18GB in beslag, de 32-bits minder dan 12GB dacht ik.
Als je al je persoonlijke mappen verplaatst naar een andere partitie, kan je C: nooit vollopen.

Geeft niks, Jou C:\ schijf is groot zat.
De vraag is alleen wat heb je er allemaal op staan.
Een aantal keer Windows.old ??

Ik probeerde het volgende duidelijk te maken.

1. In het eerste deel zie je een plaatje met de mappen van C:\.
    Daar zie je een map Recovery. Dat is de map met herstelpunten (met dat slotje er op).
    Vergeet niet bij mapoties onder weergave, ook te klikken op "verborgen mappen en stations weergeven"
  2. In het tweede deel zie je Configuratie scherm, Systeem op de achtergrond.
    Geel gekleurd wat je aan moet klikken.
    En tot slot de drives met al of niet controle.

Dus zou ik bij C:\ onder het kopje beveiliging deze uitzetten dan zou het lijstje in het eerste deel geen map recovery meer bevatten.
Waarom het nu plotseling beveiliging heet weet ik ook niet. In XP was het gewoon systeemherstel, die naam begreep iedereen.

En bedenk; "domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan