Systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieken1975

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Ik heb veel met foto's gewerkt en mijn Silverlight crashte toen telkens weer. Op een keer crashte Silverlight weer en bleef de laptop erin hangen. Ik heb de webpagina waarop ik werkte afgesloten gekregen met veel geduld, maar het afsluiten van de laptop lukte niet meer. Ik klikte telkens op ""afsluiten", maar er gebeurde niets. Na een half uurtje afwachten heb ik de batterij er dan maar uitgehaald om de laptop af te sluiten. Echter toen ik de laptop terug opstartte, werkte dit niet meer. Ik kreeg een scherm dat Windows 7 niet geladen kon worden en de opties "normaal starten" en "problemen verhelpen". Als ik koos voor normaal starten, kwam het Packard Bell scherm en daarna het Windows scherm, maar dat bleef hangen op het gekleurde kadertje. Na vijf minuten sprong het telkens een seconde op een blauw scherm en dan weer op het zwarte scherm waarbij ik weer dezelfde keuze moest maken. Dan bij de keuze problemen oplossen, raakte de laptop zelfs niet zo ver. Het Windows schermpje met de gekleurde vierkant kwam er niet, enkel een zwart scherm dat uren bleef staan tot ik weer de batterij eruit haalde. Deze cirkel kon ik doorbreken door op het PB scherm de F toetsen te gebruiken om bij systeemherstel uit te komen. Daar had ik keuze tussen alles wissen en terug naar fabrieksinstellingen of trachten zoveel mogelijk te redden. Ik heb meteen gekozen voor alles wissen en van de vijf stappen die daarbij horen staat de laptop nu vast in stap vier "herstelvoortgang". Vijf zou zijn Voltooid, maar zover raken we niet. Deze "herstelvoortgang" met "een ogenblik geduld" staat nu al meer dan 24u op mijn scherm. Het balkje onder "een ogenblik geduld" gaat wel nog steeds van 2 naar 6 bolletjes, dus er is wel iets beweging op het scherm. Kan dit echt meer dan een dag duren? Moet ik nog een paar dagen wachten?

Bedankt

Marieken

Hallo Marieken. Dat is nogal wat heb je systeemherstel geprobeerd in veilige modus, normaal is niet gelukt. Eventueel met netwerk ondersteuning.

Proberen.

Probeer in die modus fabrieksinstellingen te doen als niets meer lukt. Wel ben ja alles kwijt.

Maar je hebt het al geprobeerd.

Klikje

Laatst bewerkt:
Zoals gezegd heb ik de fabrieksinstellingen gekozen en zit de laptop nu al 36 uur op de vierde stap te werken.
1. Hersteltype selecteren (heb ik dus fabrieksinstellingen gekozen)
2. Wachtwoord controleren (is gelukt)
3. Opmerking
4. Herstelvoortgang
5. Voltooid

Dus bij 4. Herstelvoortgang kreeg ik een scherm waarop staat "ogenblik geduld" en verder is er niets meer gebeurd...wel is er een balkje dat bestaat uit puntjes dat gaat van twee puntjes naar drie naar vier naar vijf naar zes en dan weer naar twee, drie, vier enz...dat geeft me het idee dat de laptop wel iets aan het doen is met de gestelde vraag naar herstel, maar aangezien het reeds 36u in beslag neemt met dit scherm, weet ik niet zeker of het wel zo hoort te zijn. Het lichtje van de harde schijf brandt niet...maar het balkje op het scherm loopt wel. Is er dan iets aan het gebeuren of kan ik nog een jaar wachten zo? Want als ik iets anders moet proberen, dan moet ik weer de batterij eruit halen en weer hopen dat ik op dit scherm terecht kan komen, want dat lukte eerst helemaal niet meer

Nee je zit in een loop. Het heeft geen zin. Afsluiten met de knop. Dan even wachten. Vervolgens na enkele minuten weer opstarten met de knop. Houdt deze 30 seconden ingedrukt en laat hem dan pas los. Botte bijl werk is dat. Gokje.

Ik heb het gedaan, maar ik krijg bij opstarten meteen de boodschap op een zwart scherm "BOOTMGR is missing" Press Ctrl+Alt+Del to restart. Maar als ik dat doe, dan start hij gewoon weer op deze manier op met deze boodschap.

Daarom zat je waarschijnlijk ook in die loop. Niets lukte meer, wachten wachten, zucht, enz enz. Nu kun je hopelijk verder met deze work arround van Packard bell zelf. Klikje

type in dat vakje BOOTMGR is missing

En het vreemde is dat als ik bij de PB op F2 druk, ik de boot nakijk en daar gewoon mijn harde schijf staat

Het probleem is dat ik nu weer in die loop vastraak...ik heb vorige keer ook al die stappen uit je link gevolgd, dan laadt dat bestanden, kan je kiezen welk systeemherstel je wil en gebeurt er vervolgens niets. De recovery dvd gebruiken is dan de laatste optie, maar laat ik die nu net niet meer vinden...

Net als vorige keer staat hij nu op een scherm "please wait a moment"...toen ben ik twee uurtjes gaan shoppen en toen ik thuiskwam had ik pas het scherm voor het systeemherstel. En wat daarop volgde is geschiedenis. Nu staat hij weer voor een paar uurtjes op dat scherm...ik denk echt dat ik ergens een recovery dvd moet halen, maar waar kan dat? Want degene die ik zelf gemaakt had, ik herinner me wel dat ik die soms eens tegengekomen ben bij het oprommelen, maar niet meer waar...

Laatst bewerkt door een moderator:
Mhh, dat wordt lastig Klikje neem contact op met klantenservice. Ze helpen je. Heb je nog garantie.

Neen, de garantie is net een half jaar voorbij. Ik heb ook nog wel een andere laptop waarmee ik dit schrijf, maar toch ik zou niet graag een laptop wegdoen die nog hersteld kan worden...

Nee dat begrijp ik en omdat je geen garantie meer hebt kost het weer geld denk ik zo. Je zou hier eens kunnen kijken. Maar of het gaat werken weet ik niet. Ik heb dit nooit aan de hand gehad. Klikje Lees eerst alles een even goed door.

Bedankt. Had deze zelf ook al gevonden, maar het kost ook weer 20 dollar en eigenlijk zonder garantie dat het gaat werken...zou het graag zelf oplossen...als ik nu maar iemand kende met een packard bell die op windows 7 draait, dan kon die even een recovery dvd'tje voor me branden...

Nou ja dan kun je net zo goed packard bell benaderen. Wat vervelend zeg. :confused:

Heb met Packard Bell getelefoneerd en daar vragen ze 61 euro om een recovery cd aan te vragen bij Microsoft ook zonder garantie dat het gaat werken. Dus ik ben nu echt op zoek naar iemand die met windows 7 werkt en mij een recovery cd kan lenen of kopiëren...iemand die zich geroepen voelt tot een daad van barmhartigheid?

Ik ook niet...moet dat echt van een packard bell komen? Dan zou ik misschien best een aparte oproep lanceren hier in windows 7 naar mensen met een packard bell?

Ik heb het gepost en daar vertellen ze me dat eender welke windows dvd zou helpen, dat het niet specifiek voor pb zou moeten zijn...misschien kan je me daarmee wel helpen?

Dan moet je dus een windows 7 zien te krijgen. Ik las net je andere bericht. gewoon proberen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan