Systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gloska

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2014
Iedere keer als ik naar systeemherstel ga blijken er geen herstelpunten (op 1 of 2dagen na) te zijn.

Hoe kan ik dit aanpassen ?

Win7 - Medion Akoya P5308 f met C:/ SSD schijf (64GB) en D:/schijf (2TB)

Is de de kleine C:/ schijf de oorzaak? Met het artikel "Werking systeemherstel controleren" kom ik ook niet verder. Er zijn nog 15.7 GB vrij op C:/

Een C:/ SSD schijf (64GB) kan niet groter gemaakt worden. kan alleen een grotere SSD schijf kopen (zeer prijzig). Van de C:/ SSD schijf zijn géén programma's die naar de D:/ schijf verplaats kunnen worden.
Op de C:/ zijn trouwens alleen deze programma's:
Gebruikers 1,32GB - Perflogs leeg - Programfiles 1,66GB - Program Files (x86)1.1GB - Windows 19,5 GB.

Probleem is inmiddels opgelost via eigenschappen en systeembeveiliging.

Zou best kunnen dat de instellingen voor systeemherstel zo ingesteld zijn dat er maar ruimte is voor 2 herstelpunten.
Wanneer er dan een nieuwe gemaakt wordt dan verwijderd ie automatisch de oudste.
Probeer de schuifregelaar eens hoger te zetten.

d2nc6rr.png

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Oeps, iets te enthousiast geweest met helpen en idd niet goed de reacties gelezen :o

Groeten Marcel

De suggestie van hoogteijling neem ik wel mee, al blijf ik wel zitten met de SSD c:/ schijf van maar 59,5 GB met een beschikbare ruimte van 12 GB. Of weet iemand een manier om de herstelpunten naar de D:/ schijf te schrijven, die tenslotte 1,81 TB groot is met een beschikbare ruimte van 335 GB.
Dan zijn er ook nog op oude oudere schijven (van vorige computer) met een capiciteit van honderden GB's en een externe schijf van 2TB. Als ik daar de herstelpunten naar toe zou kunnen schrijven heb ik helemaal geen probleem meer met mijn herstelpunten.

Nee, je kunt de herstelpunten alleen op dezelfde partitie zetten.

Je zult een backup programma moeten installeren waarbij je ook een soort van systeemherstel kunt doen maar daar kan ik je verder niet bij helpen.
Dan kun je systeemherstel uitschakelen voor je C.

Groeten Marcel

Op de C:/ zijn trouwens alleen deze programma's:
Gebruikers 1,32GB - Perflogs leeg - Programfiles 1,66GB - Program Files (x86)1.1GB - Windows 19,5 GB.

Probleem is inmiddels opgelost via eigenschappen en systeembeveiliging.
Alleen Perflogs?
Dan zou er nog meer nagekeken kunnen worden, oa
C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Temp
en die van andere gebruikers...
Kijk ook c:\windows\temp na

Gebruikers 1,39GB op de D:/ schijf geplaatst, Win. temps is slechts 388 bytes. Dus dat schiet ook niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan